(Win9x) WLAN PCMCIA ziet alles, connect niets

Pagina: 1
Acties:

• Dav-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08-2024
Ik heb zojuist een Nokia C110 WLAN PCMCIA kaartje (11mbit) in een (oude) laptop geïnstalleerd.
Alles verloopt prima en de kaart detecteert wel een stuk of 8 access points, maar hij verbindt naar geen een. Hij maakt ook geen verbinding met mijn eigen Linksys WAP54G access point (WEP uit, alle opties op default). Mijn PC met een andere WLAN adapter lukt dit wel, dus míjn AP werkt in elk geval prima. Ook naar een onbeveiligde SMC AP van de buren valt te connecten met mijn PC, maar niet met de Nokia C110 in mijn laptop.
Het dichterbij plaatsen van de laptop en de AP maakt ook niets uit. De Nokia utility geeft aan dat de verbindingssterkte goed is. Verder geeft het geen foutmeldingen aan, de log bevat alleen de regel "netwerk niet gebruikt".

Ik heb allerlei opties in de nokia driver util met de hand geprobeerd te veranderen (DHCP uit en met de hand ip's invullen, domain, workgroup...), maar niets boekt vooruitgang.
Ik heb zowel een geüpdate Windows 98SE als een nieuwe ME installatie geprobeerd. Zowel drivers van de CD als van Nokia support.
Windows XP ondersteunt deze kaart niet en de 333mhz laptop is daar ook te traag voor, dus Wireless Zero Configuration is geen optie.

Ik heb heel google afgezocht en er zijn een paar mensen met hetzelfde probleem, maar geen oplossingen...

Heeft iemand een idee wat zou kunnen helpen?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ooit gehoord van windows 2000?

Prima tussenoplossing tussen win98 en XP, werkt imo zelfs lekkerder dan XP.

Heb je al gekeken of er geen '11mbit' beveiliging aanstaat?
De buren hebben een open Belkin AP, en daar kom ik met een 11 mbit kaartje (Senao) niet op, met een 54 Mbit wel....

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Dav-
Ja, ik heb wel eens van win2k gehoord, maar het zijn dezelfde drivers die je van Nokia krijgt en als het op 98 en ME niet naar behoren werkt, betwijfel ik of het op 2000 wel het geval zou zijn. Ook draait win9x een stuk sneller dan win2k op een cpu van 333mhz.
Mijn Linksys AP ondersteunt mixed modes .b+.g en de wlan adapter in mijn pc is ook .b, dus dat is het probleem niet.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:11

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Dav- schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:54:
Ja, ik heb wel eens van win2k gehoord, maar het zijn dezelfde drivers die je van Nokia krijgt en als het op 98 en ME niet naar behoren werkt, betwijfel ik of het op 2000 wel het geval zou zijn. Ook draait win9x een stuk sneller dan win2k op een cpu van 333mhz.
Mijn Linksys AP ondersteunt mixed modes .b+.g en de wlan adapter in mijn pc is ook .b, dus dat is het probleem niet.
Het ligt eraan wat voor 333Mhz. Op een P2 wil het nog prima. Net voor mijn zusje een laptop geinstalled met win2000. Werkt voor windows begrippen erg lekker. Het voordeel aan Win2000 is de kans dat er al standaard drivers in het OS zitten. Dit betekent dat je niets meer hoeft te doen. Alleen het netwerk instellen en gaan met die banaan

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dav- schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:54:
Ja, ik heb wel eens van win2k gehoord, maar het zijn dezelfde drivers die je van Nokia krijgt en als het op 98 en ME niet naar behoren werkt, betwijfel ik of het op 2000 wel het geval zou zijn.
XP is gewoon een doorontwikkelde Win2000 met veel grafische onzin, beiden hebben een kernel die uit NT komt. Daarentegen zijn 98 en ME doorontwikkeld vanuit Win95/3.1. Oftewel je gedachten over 2000 niet geschikt zijn voor de drivers is incorrect. Probeer het eens uit, zou ik zeggen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Dav-
Lees mijn post eens door... Gaan jullie bij elk topic over een probleem in win9x zeggen dat diegene maar zijn windows moet upgraden? Uitgaande van mijn redenering in mijn eerste reply, zal een upgrade naar win2k hoogstwaarschijnlijk niets oplossen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:42
Ligt het er niet aan dat de router beveiligd is met WPA beveiliging, terwijl het kaartje dat niet ondersteund. Probeer daarom eens om zonder beveiliging op je accespoint verbinding te maken. En als dat wel werkt de beveiliging op WEP zetten.

Succes ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dav- schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 18:59:
Lees mijn post eens door... Gaan jullie bij elk topic over een probleem in win9x zeggen dat diegene maar zijn windows moet upgraden? Uitgaande van mijn redenering in mijn eerste reply, zal een upgrade naar win2k hoogstwaarschijnlijk niets oplossen.
Ik corrigeer alleen een misvatting van je. 98 en ME zijn de ene kant, 2000 hoort daar niet bij. Dat je het niet wilt proberen, dat is je eigen keuze.

Meten is weten. Redeneren niet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ThinkPadd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 19:05:
Ligt het er niet aan dat de router beveiligd is met WPA beveiliging, terwijl het kaartje dat niet ondersteund. Probeer daarom eens om zonder beveiliging op je accespoint verbinding te maken. En als dat wel werkt de beveiliging op WEP zetten.

Succes ;)
lees ts's startpost eens....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Daar gaat het niet om ;)
Windows 2000 werkt nog sowieso stukken beter dan 98, start-up time zegt niet alles..

Op mijn p1 233 met 48 MB draaide win2k beter dan 98..
Daarbij heeft win2k Hibernate (slaapstand in NL toch?), wat ik persoonlijk erg handig vind :P
Maargoed, pak eens andere drivers indien mogelijk?
Probeer eens een andere client (Boingo, Wifihopper schijnt ook goed te zijn)

Probeer eens een ander kaartje?
p2 laptops hebben wel USB vaak, een PCMCIA kaartje kost ook wel even 25 euro, dus das ook vast een optie.

[ Voor 20% gewijzigd door Romke op 25-11-2006 20:32 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Dav-
Onder win2k blijft het probleem dus hetzelfde...
Boingo en wifihopper doen het ook niet.

• Dav-
-
Pagina: 1