Toon posts:

Sata poorten beperking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allen,

ik zit hier met een probleem namelijk het volgende. Ik heb nu het volgende aantal schijven:
- 2x Maxtor diamondmax 10 250GB sata
- 1x Maxtor Maxline III 250GB sata
- 1x WD 2000JB 200Gb sata(windows schijf)
- 2x Seagate baracuda 7200.7 80GB in raid-0

nu heb ik nog een Maxtor Maxline III 250GB sata, maar ik heb alleen nog maar 2 poorten op de Silicon image raid poorten over, MOET ik deze poorten gebruiken voor raid of kan het ook gebruikt worden voor normale schijven(zonder raid!)

mijn moederbord is een Asus a8n sli deluxe. met dus 4 normale sata poorten, en 4 silicon image poorten(voor raid)

wie heeft ervaring met dit (luxe) probleem :+

Verwijderd

Als het goed is kan je die in de bios instellen om niet als raid te gebruiken , maar als Jbod.

Verwijderd

Topicstarter
Maar jbod is toch ook een raid, en houd toch in dat je gewoon"een zootje hardeschijven" in raid gebruikt? of heb ik het nu heel erg fout :D ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 12:44:
Maar jbod is toch ook een raid, en houd toch in dat je gewoon"een zootje hardeschijven" in raid gebruikt? of heb ik het nu heel erg fout :D ?
Je kunt die dingen als single disk gebruiken, dat is geen probleem.
Desnoods maak je van iedere schijf een Raid1 array :)

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-12-2025
JBOD is geen raid: het gebruikt de schijven los van elkaar, als één grote schijf: zodra de één vol staat, wordt een andere gebruikt, maar nooit samen (zoals raid 0 bijvoorbeeld).

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:41
Je hoeft helemaal niks te doen, gewoon de schijven aansluiten en that's it, heb ik zo gedaan met mn server met een A8N SLI Deluxe

Verwijderd

Topicstarter
okey! super, ik ga het zometeen dan ff zo aansluiten! :D hartstikke bedankt allemaal! 8)
Pagina: 1