LAN netwerk en router als Accespoint ?

Pagina: 1
Acties:

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-03 22:14
Hoi mede tweakers,

Ik heb hier een probleempje, ik zit momenteel in australie aan boord van een boot. Nu is het als volgt, we hebben hier een bedraad netwerk liggen met een vaste internetverbinding. Ik heb nu een router aangesloten op dit netwerk die moet dienen als accespoint. Nu is mijn vraag hebben we hier dan nog steeds de mogelijkheid om op het netwerk te komen om bij bestanden te komen die op andere computers staan.

Dus om het kort even samen te vatten, mijn accespoint werkt maar ik kan niet op de netwerken (werkgroepen) komen die hier al bestaan. Iemand een oplossing ?

Verwijderd

Heb je de router wel als accespoint ingesteld? Anders werkt deze als router met een eigen subnet en zo en dan kom je niet altijd via de computernamen bj andere pc's. Je zou ze dan wel op ip moeten kunnen benaderen (echte niet andersom) Indien je de router als router hebt en DHCP ook nog eens aan hebt met een overlappende scope, dan werkt het geen kant meer op.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:45

lier

MikroTik nerd

Eenvoudigste oplossing is om de router functioneliteit niet te gebruiken door het LAN netwerk aan te sluiten op de switch van de router (als deze aanwezig is ?). Hiermee creeer je één netwerk en heb je gelijk DNS functionaliteit.

Als deze niet aangesloten is, kan je draadloos wel op het LAN komen (op basis van IP adres), maar zal het (praktisch) niet lukken om van het LAN op je pc's aangesloten op het WAN te komen.
edit:
Om welke router gaat het ?

[ Voor 4% gewijzigd door lier op 25-11-2006 12:32 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• E-razor1984
lier schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 12:31:
Eenvoudigste oplossing is om de router functioneliteit niet te gebruiken door het LAN netwerk aan te sluiten op de switch van de router (als deze aanwezig is ?). Hiermee creeer je één netwerk en heb je gelijk DNS functionaliteit.

Als deze niet aangesloten is, kan je draadloos wel op het LAN komen (op basis van IP adres), maar zal het (praktisch) niet lukken om van het LAN op je pc's aangesloten op het WAN te komen.
edit:
Om welke router gaat het ?
Het gaat hier om een Aztech NA8300, ik ken het merk ook niet, zal waarschijnlijk ergens in het buitenland gekocht zijn. Maar mijn draadloos gebeuren werkt wel, kan ook gewoon op internet maar kan niet op de computers die aan het netwerk gekoppeld zijn

• lier

lier

MikroTik nerd

Kan je eens een IPConfig van zowel een pc aangesloten op LAN als een pc aangesloten via WiFi posten ?

• E-razor1984
Ipconfig van een draadloze pc
ip-adres: 192.168.2.2
subnet: 255.255.255.0
standaard gateway: 192.168.2.1

Ipconfig van een PC op bedraad netwerk
ip-adres: 192.168.1.92
subnet: 255.255.255.0
standaard gateway: 192.168.1.254

• lier

lier

MikroTik nerd

Zit er naast de WAN aansluiting op de router ook een LAN aansluiting (vaak een 4-poorts switch) ?

Zet in ieder geval de DHCP functionaliteit van je router uit (indien je je LAN op een switch poort kan aansluiten !!!).

• E-razor1984
lier schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 12:47:
Zit er naast de WAN aansluiting op de router ook een LAN aansluiting (vaak een 4-poorts switch) ?

Zet in ieder geval de DHCP functionaliteit van je router uit (indien je je LAN op een switch poort kan aansluiten !!!).
Het werkt dank je wel
Pagina: 1