Toon posts:

Instellen van onboard geluidskaart en extra outboard.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zie door de bomen het bos niet meer, hopelijk een van jullie wel.

Ik had eerst in mijn computer een E-MU systeem zitten dat ingesteld was als main geluidskaart. Daarna heb ik een DIGI001 gekocht en die erbij gezet. Op die DIGI001 heb ik een set mooie (studio)monitors aangesloten, dus me dunkt dat ik daar alles over (wil) luister(en).
Die E-MU heb ik uiteindelijk verkocht en een paar dagen geleden uit mn pc geschroefd. Nu heb ik dus alleen nog een DIGI001 met PCI kaart en de standaard line out.

Toen ik die E-MU en DIGI001 samen gebruikte is het me eigenlijk nooit gelukt om ál mn geluid door die DIGI001 te krijgen. Winamp en andere muziekprogramma's heb ik wel zo ver gekregen dat die afspeelden over mn monitors (DIGI001 dus), maar standaard windows geluidjes of bijvoorbeeld filmpjes op internet lukte me nooit om die in te stellen en daarom had ik nog een klein setje Logitech speakertjes erbij. Die gingen dan in de EMU en zo werkte ik naast elkaar....

Maarnu, die EMU is dus verkocht en eruit. Maar als ik nu mijn Logitechjes in de normale line-out prik gebeurd er niets en windows roept een foutmelding. Volgens mij is die normale line-out dus niet 'geinstalleerd' ofzo(?)

En tja, ok, als we dan toch bezig zijn en die line-out doet het weer, is dat fijn, maar fijner zou eigenlijk nog zijn dat ik alles over de DIGI001 en de monitors kan beluisteren en niet alleen mijn muziek uit winamp ofzo.

Voor dit laatste heb ik bij standaard afspeelaparaat (in configuratiescherm) al wel de DIGI001 geselecteerd (ook de enige optie), maar toch gaan normale foutmelding-geluidjes of filmpjes op internet, etc niet over de DIGI001....

Iemand?

edit: klein probleempje, maar wel raar: zo heel af en toe heb ik trouwens ook dat winamp lekker aan het spelen is en ineens even stopt, soort van pauze (hoewel hij niet echt op pauze springt), als ik dan winamp even aanklik is dit al voldoende om hem weer zover te krijgen door te spelen...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2006 12:00 ]