[Vista] nForce3 PATA raid mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• loc
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-03 13:54
Dag allemaal,

Ik heb een MSI K8n Neo2 Platinum (nForce3 Ultra chipset) en wil Microsoft Vista proberen. Mijn OS-disk is een SATA schijf, waar denk ik niet het probleem ligt, maar ik vraag me af of mijn IDE PATA RAID nog zal werken in Vista? Ik heb die Vista beta2 en RC1 drivers gedownload, maar ik heb ook in het 'Grote Vista topic' gelezen dat er nog steeds problemem zijn met RAID (weet niet of dat SATA of PATA raid is) in Vista.

Dus mijn vraag eigenlijk kan ik Vista 'veilig' installeren en zeker weten dat ik al mijn schijven zoals ik deze nu in XP heb beschikbaar zullen zijn? Heeft iemand nog tips omtrent het installeren van die NVidia nForce(tm) RAID Class Controller?

Thanks voor alle replies!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Heb zelf ook een nForce 3 Ultra Chipset op mijn Shuttle SNG95G en het is mij na lang zoeken en klooien helaas ook nog niet gelukt vista op mijn raid 0 te krijgen. Ik heb wel een S-ATA RAID, maar ik denk dat dit niet veel zal verschillen van een P-ATA RAID.
Op de website van nvdidea staat onze chipset nochtans wel als "vista supported" :(
Zelf hoop/verwacht ik dat de oplossing hier zal verschijnen op dit forum: klikkie.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou eigenlijk zeggen dat je dit soort zaken als echte tweaker gewoon moet proberen? Je moet sowieso zorgen dat je een goede backup hebt voor je een nieuw OS installeert dus dat zou je niet echt mogen tegenhouden? :)