Toon posts:

onboard nic Asus M2N-MX weigert dienst onder Win XP Pro 64

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een systeempje staan met een ASUS M2N-MX met een AMD Dual core CPU. Nu geeft de onboard netwerkkaart problemen onder Win XP Pro 64. Als ik de standaard versie installeer, dan werkt hij zonder problemen, dus de nic is niet kapot.

Ik heb onder de 64 bit versie geprobeerd om de nic aan de praat te krijgen met zowel de 32 als de64 bit drivers van asus, maar in beide gevallen wordt de nic (volgens windows) goed geinstalleerd, hij krijgt ook netjes een ip adres van de router toegewezen, maar er verder wat mee kunnen doen ho maar. Internet werkt niet, en een simpele ping naar de router toe geeft alleen maar time outs.

Op het forum van Asus wordt niet veel over dit probleem gesproken. Het enige wat ik tot nu toe heb kunen vinden is om de 32 bits drivers te installeren, maar dat heb ik al geprobeerd.

Voordat ik nu een losse nic erin steek ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die dit probleem herkennen en wellciht een oplossing weten.

Ik ga nu al zeggen dat die 64 bit versie van Windows erop moet, die is legaal aangekocht en ik ga niet om een andere versie.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

niet gelezen of je een dual boot (XP32/XP64) hebt, maar je zegt dat je nic niet onder 64 werkt

je baseert dat ie wel werkt op 32 op een eerdere installatie, het kan dus heel goed zijn dat je nic alsnog kapot is gegaan !!!

steek een pci netwerk kaartje erin en schakel de onboard uit.

en dan maar negeren denk ik, of je moet nu perse willen weten of ie dan ook onder 32 werkt
dan zul je XP32 moeten installeren

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 12:51:
niet gelezen of je een dual boot (XP32/XP64) hebt, maar je zegt dat je nic niet onder 64 werkt

je baseert dat ie wel werkt op 32 op een eerdere installatie, het kan dus heel goed zijn dat je nic alsnog kapot is gegaan !!!

steek een pci netwerk kaartje erin en schakel de onboard uit.

en dan maar negeren denk ik, of je moet nu perse willen weten of ie dan ook onder 32 werkt
dan zul je XP32 moeten installeren
Het betreft geen dual boot installatie, dus ik kan het nu helaas niet direct testen, maar het betreft een nagelnieuw bord waar ik eerst een illegale xp 32 bit had geinstalleerd omdat de 64 bit versie nog niet binnen was. De dag dat de 64 bit versie erop gezet is draaide de nic onder de 32bit versie nog perfect. Het lijkt me dan sterk dat tijdens de installatie van de nieuwe versie de nic overleden is, maar het is natuurlijk niet uit te sluiten. Ik zal voor de zekerheid de 32 bit versie er nog eens op gooien.

Ik zat er ook aan te denken om gewoon een andere nic erin te steken, maar daarmee los ik het probleem zelf niet op en dat is een beetje frustrerend.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

nou nee daar gaat jouw denkfout al dus,
het kan wel degelijk tussen die 2 installaties gebeurd zijn hoor(niet dat het door een installatie kapot gaat)
maar alles kan zomaar opeens kapot gaan weet je
dus zolang je niet kunt uitsluiten dat hij het ook niet onder 32bit doet kun je dus ook niet zeggen dat het aan 64bitXP ligt

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Om dit dan toch te testen zou ik even een LiveCD van een of andere Linux-distro proberen. Hoef je Windows XP 32-bit in ieder geval niet te installeren.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
feit blijft dat 64bit nog steeds in mijn ogen in beta fase is waar altijd brakke support voor is en drivers lastig te vinden zijn. Heb je al gekeken op de site van de nic fabrikant en niet die van asus?

• Tittah
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09-2025
Indien je de bios hebt geupdate, 'vergeet' de NIC regelmatig zij MAC-adres.

Als ik mij niet vergis geeft dit voor de M2N-MX zoiets als 00:04:0B:80:80:80. In de driver config kan je, als het goed is, zelf een MAC-adres ingeven (onder 'ethernet address'of zoiets).

Probeer bv eens even om de 2 laatste getallen te verwisselen en kijk dan eens wat hij doet?

Voor mij gaf deze werkwijze in het recente verleden voor 2 Asus barebones de oplossing...

Verwijderd

Topicstarter
Niu, na veel elende heb ik de boel helaas niet werkend gekregen. Het is echt een driver issue. Ik heb een 32bit versie geinstalleerd en hetw erkt wederom perfect, dus de nic is niet brak. Vervoglens weer een schone 64 bit installatie en ole, de nic werkt weer niet.

Het aanpassen van het macadres kan niet eens aangezien er geen macadres is volgens XP. Via de NVidia network manager krijg ik foutmeldingen als ik de nic wil benaderen.

Ik heb verschillende drivers geprobeerd, van zowel asus, als Nvidia, niets helpt.

Heb uiteindelijk een losse nic erin gezet en die draait al zonder wat te hoeven doen (realtek chipje).

Ga je een M2N-MX kopen, u zijt gewaarschuwd!
Pagina: 1