Belangrijke vraag betreffende RAID van nForce3 ->nForce4!

Pagina: 1
Acties:

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Doordat mijn MSI K8N NEO 2 54G (nForce 3 Ultra) kuren heeft heb ik inmiddels een ASUS A8N32-SLI DELUXE (NVIDIA nForce 4 X16 SLI) besteld. Echter aangezien ik in NVIDIA RAID 0/ Stripping draai wil ik graag weten of ik mijn RAID zonder problemen en data verlies over kan zetten op de ASUS aangezien 400GB aan data lastig is over te zetten? Wie weet dit en hoe doe ik dit?Kan ik dan ook mijn hardeschijven met het hitachi tooltje op SATA 2 300 zetten zonder verlies? :?

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:37
Is geen probleem, heb ik zelf ook gedaan(van een Gigabyte Nforce3 bord naar een MSI K8N Neo4) met een RAID-0 array

Verwijderd

Staat ook in de FAQ, als je het bij hetzelfde merk houd en je upgrade werkt dat meestal zonder problemen.

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Dat had ik gelezen maar wil geen enkel risico lopen...en er staat dat het MEESTAL "forward compatible" is...de gok is mij te groot vandaar!

Maar hoe zit het dan met NCQ en SATA 300 aanzetten met dat tooltje van Hitachi? Is dat save? 8)

Verwijderd

Als je controller SATA/300 en NCQ ondersteunt kun je dat veilig inschakelen ja, dat heeft verder niks met de werking van RAID te maken.

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Ok, dacht het wel....maar moest het zkere voor het onzekere nemen _/-\o_
Bedankt!

Pagina: 1