Toon posts:

7600gs probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn 9600xt[AGP] vervangen voor mijn nieuwe 7600gs[AGP] maar als ik mijn pc start geeft 1 hele lang en hoge pieptoon.

2540 mhz celeron processor
512 ddr ram
7600gs
3 Antec fans , 80 mm
1x HD 80 gig
300 watt voeding van Qtec :\

Kan het zijn dat de voeding niet voldoedne is ? Of is mijn videokaart gewoon stuk :\

P.s alles is wel goed aangesloten

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2006 11:54 ]

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Het is een Qtec, dat merk staat bekend als onderdelen sloper, dus ik raad je aan om onmiddelijk een andere voeding te gaan halen, 300Watt is al weinig voor een degelijke voeding in deze tijd.

Als je stilte wil: Zalman 400Watt en anders zit je ook goed bij Antec en Coolermaster.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

kijk eens welke bios je hebt de pieptoontjes betekenen allemaal iets zoek het eens op op deze site
Maar als hij lang blijft piepen maar ook echt lang aanhouden dan zou ik zeggen dat je CPU kapot is :(

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:10

Minkie

Groazers Unite.

Je hebt ook de voeding aagesloten op de videokaart? Staat niet echt duidelijk in je startpost.

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

• Soze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09-2024
De 7600GS gebruikt maar 5 watt meer dan de 9600xt, dus dat zal het probleem niet zijn denk ik... klinkt eerder als een probleem met je BIOS die de 7600GS niet goed herkend ofzo... soms helpt wat rommelen in de BIOS, b.v. AGP-instellingen veranderen ofzo... succes!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 23:28
Soze schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 13:03:
De 7600GS gebruikt maar 5 watt meer dan de 9600xt, dus dat zal het probleem niet zijn denk ik... klinkt eerder als een probleem met je BIOS die de 7600GS niet goed herkend ofzo... soms helpt wat rommelen in de BIOS, b.v. AGP-instellingen veranderen ofzo... succes!
Maar een 7600GS heeft wel een voedingsaansluiting, als je die niet aansluit kun je een piep krijgen

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

pm1 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 12:55:
kijk eens welke bios je hebt de pieptoontjes betekenen allemaal iets zoek het eens op op deze site
Maar als hij lang blijft piepen maar ook echt lang aanhouden dan zou ik zeggen dat je CPU kapot is :(
CPU's gaan niet zo snel kapot hoor :z

Goedkoop bellen via VoIP

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:28
Ram de 9600xt er terug in en update eerst je bios.

Verwijderd

RoadKill21 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 12:02:
Het is een Qtec, dat merk staat bekend als onderdelen sloper Sub-voeding, dus ik raad je aan om onmiddelijk een andere voeding te gaan halen, 300Watt is al weinig voor een degelijke voeding in deze tijd.

Als je stilte wil: Zalman 400Watt en anders zit je ook goed bij Antec en Coolermaster.
Ik draai zelf ook q-tec voor 1.5 jaar nu met 3 verschillende systemen ondertussen. Q-tec is niks mis mee, het is alleen dat er geadverteerd wordt met "Sub".

Probeer anders een andere voeding uit zoals geroepen was :>

Verwijderd

Topicstarter
Bios update was genoeg.
Heb nu 400watt voeding liggen die niet wil werken, pc doet helemaal 0,0 als ik pc opstart. [ is nodig voor mijn cpu update] Iemand enig idee hoe ik die voeding werkende krijg [ alle kabeltjes zitten volgens mij goed vast ]

Owjah nog iets, waar kan ik vsync,aa etc. changen voor mijn kaart met nvidia [ al 5 jaar ati gehad ] heb wel de nieuwste driver en nvidia desktopmanager maar kan dit soort dingen niet vinden

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 15:18 ]

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:56:
Bios update was genoeg.
Heb nu 400watt voeding liggen die niet wil werken, pc doet helemaal 0,0 als ik pc opstart. [ is nodig voor mijn cpu update] Iemand enig idee hoe ik die voeding werkende krijg [ alle kabeltjes zitten volgens mij goed vast ]

Owjah nog iets, waar kan ik vsync,aa etc. changen voor mijn kaart met nvidia [ al 5 jaar ati gehad ] heb wel de nieuwste driver en nvidia desktopmanager maar kan dit soort dingen niet vinden
Test de voeding eens buiten de pc, op de mobo-stekker groen met zwart verbinden (normaal gezien ;) ) en kijk of de voeding start hang er mss wel een HDD aan ofzo want ATX-voedingen vinden het niet zo leuk om onbelast te draaien :P

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Pagina: 1