Asus P5B Deluxe cpu fan speed error

Pagina: 1
Acties:

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:48
Gisteren mijn nieuwe pc geinstalleerd (specs in sig) alles werkte na behoren windows erop en gaan. Vanochtend bootte ik mijn pc en kreeg de melding "cpu fan speed warning, press f1 to continue". Ik even me kast opengemaakt en concludeerde dat er niks aan de hand was en de fan gewoon draaide (op low rpm). Het gaat trouwens om een standaard intel boxed cooler.

Nu krijg ik dit bericht telkens, en moet dus telkens op f1 drukken. Is het verstandig om fan speed detectie in bios uit te doen? Of zijn er nog andere stappen te overwegen.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik heb zelf ook een Asus in combinatie met een Intel. Maar die melding krijg ik ook regelmatig. Ik vermoed dat hij dan te langzaam draait om gedetecteerd te worden, daarom krijg je die melding. Hij is alleen irritant en niet schadelijk. Uitzetten zou ik nooit bij dit soort dingen, want straks is er wel wat aan de hand en zit jij met een gebakken proc ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou die speeddetectie gewoon uitzetten (als je maar zorgt dat de pc bij hoge temps van de cpu uitschakelt). Waarschijnlijk is dit gewoon een defect in de fanuitlezing. Heb het hier ook met een P4C800 gehad, uiteindelijk alles in de bios gewoon uitgezet en toen wilde het ding iig weer starten.

Verwijderd

Je zou het bios kunnen updaten, ze hebben de minimale fan speed gewijzigd naar 700 rpm in een recente update. Misschien dat dat je probleem oplost.

• vicathome
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-05 17:49
Zelfde probleem hier bij een p5w. Fan speed (silent mode) = +/- 350 met een asus square koeler op een e6600. Dus zelfs de nieuwe bios gaat met warning at 700 rpm nog niet laag genoeg. Heb voor de zekerheid probe van asus maar aanstaan.