[2003]Bluescreens na SP1

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik heb gisteren met alle moed service Pack 1 voor server 2003 gedownload en geinstalleerd. Ik heb de installatie vanop afstand gestart en toen ik op m'n locatie vertrok was hij nog heftig bezig met installeren.
Echter toen ik thuis kwam en me wilde aanloggen op m'n beveiligd netwerk via ias kreeg ik geen response meer van m'n server hij was totaal onpingbaar. Na hem aan een scherm te hebben gehangen met een tobo en muis en een keer op de reset knop te hebben gedrukt stond ik stomverbaast te kijken dat de fout deze keer eens niet lag bij een vastloper :9

Bij het booten bleef hij gewoon in het scherm met de vlag van de black fathers en hun progress bar draaien hij kwam er gewoon niet meer uit !

Vervolgens ben ik dan in de recovery console gegaan en heb ik service pack 1 verwijderd wat goed is gegaan. Na dit zou je opnieuw moeten kunnen opstarten maar dat is dus niet voor mij.. na het scherm met de vlag en progressbar krijg ik in een flits een bluescreen te zien en herstart m'n server gewoon weer.

Wat kan ik hier aan doen, is er nog iets dat ik kan proberen te doen in recovery console voor het te proberen te herstellen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je reboot @ bsod nog wel uitzetten via f8? Dan kan je ook zien waar het fout gaat, dus welke bsod je krijgt.
Dat zal het troubleshooten aanzienlijk vergemakkelijken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• bibawa
Je bedoelt booten in foutopsporingsmodus?

Zelfs dat lukt niet :)

• Toolmaker
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Je kunt de server vaak na een BSOD starten in een modus waarbij de server normaal opstart, maar niet direct reboot na de BSOD. De server blijft dan netjes hangen op de BSOD.

Hierna kun je netjes de STOP fout noteren en even op de MSDN opzoeken wat je fout veroorzaakt.

Lukt dat niet, of heb je de optie niet, dan kun je eventueel nog de proberen de Minidump of MEMORY.DMP bestanden op te halen door de schijf in een andere machine te hangen. Vervolgens kun je deze analyseren: http://support.microsoft.com/kb/315263

Toolmaker

• bibawa
Pff het was me ondertussen wel gelukt om sp1 nog eens te verwijderen via recovery console (raar he :p) en toen startte hij weer wel gewoon door, maar er was geen water mee te bevaren..

Heb nu een 20GB schijfje er naast gehangen en daar ga ik nu maar het OS op installeren en op da andere disk m'n bestanden plaatsen en een image nemen van de configuratie altijd handig ...

Als het dan nu nog eens voorvalt ben ik m'n data niet kwijt (nu normaal ook niet )