Artifacts? Garantie of foute driver?

Pagina: 1
Acties:

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-07 15:57

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een XFX 7600 GS videokaart gekocht. In eerste instantie werkte die prima, maar na een tijdje kreeg ik artifacts te zien. Zie dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mdeen/got/artifacts.png

Het gekke is dat de artifacts nooit op de desktop voorkomen, het is altijd in een programma. Firefox heeft er veel last van verder zie ik dat vooral plaatjes er last van hebben, tekst minder. Ik zie het bijvoorbeeld nooit in een tekst editor.

Ik heb van de week nog de laatste GeForce drivers geïnstalleerd (93.71), maar dat geeft geen verbetering.
Is er toch iets met de drivers of is dit een gevalletje garantie?
Ik werk trouwens met Windows XP.

Signatures zijn voor boomers.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 22:06
Krijgt ie niet te warm?

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

hardware matig, neem even contact op met je leverancier zou ik zeggen

edit:
misschien onbewust ver overgeclockt?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2006 09:31 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-07 15:57

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Temperatuur is ok (64 graden) maar omdat het een fanless kaart is heb ik geen idee wat het van de zomer was. Overclocken kan ik niet vinden met de drivers die ik heb geïnstalleerd, dus dat zal ook wel niet het geval zijn.

Hmm, het was een lastige kaart om te leveren, eens zien hoe lastig het wordt om om te ruilen.

Signatures zijn voor boomers.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoe zit het in spelletjes? Ik heb eens een S3 Savage 3D kaart gehad die ook alleen in Firefox gelijkaardige fouten gaf, in Internet Explorer veel minder en op de desktop niets. Conclusie bij die kaart was dat het geheugen stuk was.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Clock je geheugen anders een even wat omlaag. Misschien dat XFX de boel te strak heeft afgesteld of er echt iets met je geheugen aan de hand is.
Iig weet je hoe laat het is en dat is garantie-tijd.
Proberen in een andere PC is trouwens ook handig om dingen uit te sluiten als je die mogelijkheid hebt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1