Mail komt terug exchange 2003

Pagina: 1
Acties:

• jotess
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-01-2021
ik heb een server opgestart en exchange ingesteld nu heb ik volgend probleem telkens ik een mail verstuur naar een ontvanger met de domein naam @telenet.be krijg ik de mail terug met volgende uitleg "De organisatie waarnaar dit bericht is verzonden, heeft aangegeven dat de e-mailaccount niet bestaat. Controleer het e-mailadres of neem rechtstreeks contact op met de geadresseerde om na te gaan hoe het e-mailadres luidt." als ik zonder mijn exchange (gewoon pop3)verstuur gaan deze mails wel door de adressen bestaan dus wel want dit zijn collega's. iemand raad ?alvast bedankt

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:38
- Wat heb je al geprobeerd?
- Heb je het telenet.be domein niet zelf al in je exchange recipient policy staan?
- Lukt het resolven met DNS op de server goed? (nslookup, set q=mx, en dan het domein)
- Kijk of je een telnet sessie vanaf de server kan maken met bovenstaande uitkomst.
- Gaat versturen naar de overige domeinen wel goed?

• jotess
martijnn schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 11:23:
- Wat heb je al geprobeerd?
- Heb je het telenet.be domein niet zelf al in je exchange recipient policy staan?
- Lukt het resolven met DNS op de server goed? (nslookup, set q=mx, en dan het domein)
- Kijk of je een telnet sessie vanaf de server kan maken met bovenstaande uitkomst.
- Gaat versturen naar de overige domeinen wel goed?
hoe kun je zien of telenet.be zelf als exchange recipient staat, al het andere voorgestelde gaat, alsook het versturen naar andere domeinen geen probleem. Mvg John

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Als je in Exchange Server de Recipient Policy opent, dan staat waarschijnlijk bij @telenet.be "This Exchange Organization is responsible for all mail delivery to this address" aangevinkt. Die uitvinken als die aan staat, hij probeert dan namelijk de mail af te leveren op de lokale server.

[ Voor 13% gewijzigd door SierdW op 25-11-2006 13:12 ]

• jotess
SierdW schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 13:12:
Als je in Exchange Server de Recipient Policy opent, dan staat waarschijnlijk bij @telenet.be "This Exchange Organization is responsible for all mail delivery to this address" aangevinkt. Die uitvinken als die aan staat, hij probeert dan namelijk de mail af te leveren op de lokale server.
Bedankt dit was inderdaad de oplossing. groeten John