[Tablet] Werkend krijgen onder OSX

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Okay, ik heb hier nog een tekentablet liggen en deze wil ik voor een projectje gaan gebruiken onder OSX, namelijk iets in combinatie met Quartz Composer. Alleen het is een cheap-ass tabletje, geen Wacom o.i.d. en er zijn dus voor zover ik weet geen drivers voor OSX.

Nu vraag ik jullie niet om te zoeken naar drivers van mijn A6-tablet, maar of er iets bestaat zoals Macam (voor webcams onder OSX), alleen dan voor tablets. Zodat ik het toch aan de praat kan krijgen....

Iemand die dit weet?

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Heb je hem al aangesloten op je Mac ?(Gewoon eens proberen of die werkt)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Dikke kans dat je hem wel in "mouse mode" aan de praat krijgt, maar niet in "tablet mode" of hoe dat moge heten, dat je hem voor absolute positionering kunt gebruiken :)

* dawuss heeft trouwens een "echte" Wacom :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• ReaLX
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-04-2021
dawuss schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 11:52:
* dawuss heeft trouwens een "echte" Wacom :)
Zo... toe maar! :/

Ontopic:
Ik zou hem inderdaad gewoon eerst eens aansluiten en kijken wat er gebeurt. Heb je ook al op de website van het merk tablet gekeken?

• Red
Ik heb hem aangesloten en het werkt inderdaad gewoon. Krijg er onder Systeemvoorkeuren ook een extra panel bij. Alleen bijv. drukgevoeligheid en de knoppen op de stylus werken nu dus niet.

Op de website van de fabrikant staan geen OSX drivers, wel OS9, maar voor zover ik weet krijg ik hem dan alsnog niet aan de praat onder OSX.

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:26

RVW

Misschien kun je met software zoals bijvoorbeeld USB Overdrive de extra knoppen wel gebruiken?

http://www.usboverdrive.com/

• Red
Sorry, bij mijn vorige post was ik iets vergeten te vermelden:

Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/filedump/aiptek.png
Dit zie ik nu staan onder systeemprofiel. Alleen op de website van Aiptek kan ik dus niets over OSX vinden, gaat alleen maar over Windows drivers....

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Zoef

• Red
@ Zpottr: ja heb ik allemaal geprobeerd en doorgelezen en het werkt nu wel..... behalve..... drukgevoeligheid.....

Terwijl het tablet het wel ondersteunt.

Dus als iemand mij daar nog aan kan helpen, zal vast ergens een setting onder OSX zijn ofzo, maar kan het nergens vinden.
Pagina: 1