Toon posts:

[1900XT] Crossfire of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik wil morgen een nieuw pc'tje gaan halen en nu stuit ik op het volgende probleem waar ik niet zo snel een antwoord op kan vinden.

Ik wil dus gaan voor een CD 2 6600 processor van Intel.
Nu had ik zelf bedacht dat ik daar nu 1 Ati 1900 XT videokaart bij neem en later misschien nog een 2e er bij prik.

Nu is mijn vraag heeft dit nut met die processor of kan ik beter een snellere gfx kaart nemen ipv een crossfire set-up over 2-3 maandjes?

Alvast bedankt voor jullie advies :)

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-07 15:56

rg-mohwa

Phoe Hé

Ik weet niet wat je budget was hiervoor. Maar de 1900 is een DX9 kaart. De Nvidea 8800 is een DX10 kaart dus een generatie nieuwer. Die zou je later ook nog in SLI kunnen zetten. Maar hij is op dit moment nog wel prijzig maar het is maar net wat je budget toelaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even gekeken naar de review op Guru3d.com en de resultaten liegen er idd niet om.
Maar goed, mijn budget ligt ergens rond de 1100-1200 euro en zoals ik het nu zie zal ik dus ook een ander moederbordje moeten hebben dat ook al gauw 100 euro duurder is dan degene die ik nu in gedachte had.

Al met al zit ik nu aan de volgende set-up te denken.

ASUS P5W DH Deluxe 975X S775 ATX
Intel Core 2 Duo E6600 LGA775 PC1066 4MB Cache 2,4GHz
2 GB ram (corsair waarschijnlijk)

Maar blijf ik dus met dat videokaartje zitten.
Na talloze reviews kan ik wel zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
En zit ik dus zelf aan een Radeon X1900XTX 512 MB te denken. Die ergens rond de 400 euro ligt waar ik 'm graag wil halen.

Is dit het beste wat ik kan krijgen voor dat geld of is er iets dat ik over het hoofd zie?

Verwijderd

Topicstarter
SAPPHIRE Radeon X1950 XTX 512MB GDDR4 PCI-Express Dual DVI ViVO 256bit Dual Slot Fan Cooler Bulk

Deze om precies te zijn.

Ik kon het edit knopje zo snel niet vinden O-)

/edit
ik was dus niet ingelogd 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2006 08:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na nog wat meer gelezen te hebben waaronder hier heb ik toch maar besloten de raad van rg-mohwa op te volgen en een 8800 te halen.
Gelukkig trok paps na een beetje zeuren de beurs :)

Dus hier mag wat mij betreft een slotje op.

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-07 17:19
Ik zou zeggen: kijk voor enkele tientjes meer ook naar de Geforce 8800GTS. Kijk naar wat review, en bepaal of jij het de meerprijs waard vind.

Verwijderd

zorg wel dat je zeer ook investeerd in een degelijke, goede voeding want zo'n vga vreet stroom
Pagina: 1