DVD HD Recorder (Samsung, Panasonic of Sony)

Pagina: 1
Acties:

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik ben van plan om voor 5 december een DVD Recorder met harde schijf te kopen. Nu staat er alleen erg weinig info op GoT over DVD recorders dus heb ik even op google wat research gedaan. De volgenden kwamen in mijn prijsklasse:

Panasonic EH-55

Video formaten: DVD, VCD, SVCD, DivX
Ondersteunende media: DVD-R, DVD+R, DVD RW, DVD-RAM, CD-R, CD-RW
Audio uitgangen: Optisch
Video-uitgangen: component, s-video, rgb, sd/mmc
Harde schijf: 160 GB
Prijs: €344

Samsung DVD HR 735

Video formaten: DVD, MPEG
Ondersteunende media: DVD+R, DVD+RW, DVD-R, DVD-RW, CD-R, CD-RW, SVCD, VCD, DivX
Audio uitgangen: Coax, scart
Video-uitgangen: s-video, scart
Prijs: €279

Sony RDR HX 725

Videoformaten: DVD, DivX, JPEG, VCD
Ondersteunende media: DVD RW, DVD+R, DVD-R
Audio uitgangen: SCART
Video-uitgangen: IEEE1394/firewire/i.LINK™, av input/output, component, s-video, scart
Prijs: €299

In principe hoef ik alleen maar te recorden van digitale televisie (@home) en het vervolgens op een dvd branden en wellicht wat zelfgebrande dvd's afspelen. Nu zijn ze daar allemaal geschikt voor (toch?) maar toch zijn er grote prijsverschillen. Moet ik dan gewoon de goedkoopste nemen?? Of heeft iemand ervaringen met gebruiksgemak etc.?

Ik zit er dus aan te denken om gewoon de Samsung te kiezen, maar dat is alleen vanwege de prijs.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Als ik zo kijk en niet kennend wat de apparaten voor functies en gemakken hebben, dan is de Panasonic de apparaat die het meeste ondersteunt

Ondersteunende media: DVD-R, DVD+R, DVD RW, DVD-RAM, CD-R, CD-RW

Samsung ook het minste ondersteuning voor videoformaten. Ik download zelf wel eens wat en soms gewoon op SVCD en die slikt deze niet.

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik had de gegevens van zo'n vergelijk website, heb ze nu van de website van samsung gehaald en aangepast. Daar zou het dus niet aan moeten liggen?

Volgens mij spelen alle 3 de spelers zowat alles af, alleen de Samsung heeft het voordeel dat het HDMI ondersteund, maar deze heeft weer geen afstandsbediening....

Wat ik wil horen is gebruiksgemak, beeldkwaliteit etc. Want als ik nu naar de specs kijk zijn de prijzen zowat de enige verschillen want uit al die formaten kan ik ook geen wijs uit (ben een leek), tenzij iemand anders mij verschillen kan aantonen. Ik koop vaak nog de duurste omdat ik denk dat ik daarmee het minst risico loop...

[ Voor 65% gewijzigd door Blue_Fear op 24-11-2006 14:38 ]