Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb lopen zoeken hier op GoT maar kan nergens een duidelijk topic vinden. Vandaar maar een apart topic. Wat ik zoek is heel simpel eigenlijk :)

Ik zoek een mp3 speler die NIET automatische alles ordent met ID3 tags!
De speler mag het gerust ondersteunen maar het MOET een optie zijn.

De vraag is dus of die mp3 speler bestaat? Want ik zoek er wel eentje die ook genoeg kan zoals bvb een Creative ZVM. Dat leek me de ideale speler maar dat automatische taggen staat me echt niet aan.

Kan iemand me helpen met het zoeken van die speler? Ga morgen (lees: zaterdag) ook naar de stad om het eens uit te zoeken maar wil alvast een idee hebben als die er zijn ;)

Alvast Bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:57:
Beste,

Ik heb lopen zoeken hier op GoT maar kan nergens een duidelijk topic vinden. Vandaar maar een apart topic. Wat ik zoek is heel simpel eigenlijk :)

De speler mag het gerust ondersteunen maar het MOET een optie zijn.

De vraag is dus of die mp3 speler bestaat? Want ik zoek er wel eentje die ook genoeg kan zoals bvb een Creative ZVM. Dat leek me de ideale speler maar dat automatische taggen staat me echt niet aan.

Kan iemand me helpen met het zoeken van die speler? Ga morgen (lees: zaterdag) ook naar de stad om het eens uit te zoeken maar wil alvast een idee hebben als die er zijn ;)

Alvast Bedankt!
Ipod shuffle?

Verwijderd

Topicstarter
Tja.... zoek dus wel een speler die wat meer kan ;)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 14:02:
[...]

Tja.... zoek dus wel een speler die wat meer kan ;)
Wat moet ie nog meer kunnen? Moet ie zichzelf opladen, of zelf foto's kunnen maken?

PSN: djmurcielago

• Corpii
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:40

Corpii

Le Tostie

andere vraag, waarom wil je zo'n mp3 speler? als je zorgt dat je al je ID3 tags in orde hebt moet dat geen probleem zijn?

in de meeste spelers kun je ook een playlist aan maken dus je eigen volgorde maken moet ook geen probleem zijn

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:57:

Wat is daarop tegen? Het is juist makkelijk. Hoef je niet telkens de hele playlist door te lopen om dat ene nummer te zoeken.

Heb je soms een muziekcollectie die geen ID3 tags heeft?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:55
Archos Gmini 500 of de nieuwere versies.
Met deze kun je gewoon door de mappen structuur en staat alles op alfabetische volgorde op bestandsnaam. Ook kun je songs in een m3u file zetten om deze op die manier af te spelen.
Maar, ik denk dat er veel meer zijn die dit kunnen.
Geen idee of de Ipods zoiets hebben (in iedergeval niet in een mappen structuur).

Overigens heb ik alles in ID3-tags en bestandsnaam staan. Er zijn ook programma's zoals ID3-tagit welke ID3 to filename en andersom kan doen. Dan heb je op z'n minst dat al voor elkaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Arunia op 24-11-2006 14:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Murcielago schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 14:04:
[...]

Wat moet ie nog meer kunnen? Moet ie zichzelf opladen, of zelf foto's kunnen maken?
Nou zal even een lijstje geven idd. Lijkt me wel handig :)

- Opslag die toch eigenlijk wel groter is dan 10Gb
- Zelf kunnen bepalen of de speler ID3 tags moet gebruiken!!
- Leuk design

Niet verplicht:
- Kleurenscherm
- Foto´s kunnen bekijken
- Video´s kunnen kijken

Verwijderd

Topicstarter
EeuwigeDuister schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 14:05:
andere vraag, waarom wil je zo'n mp3 speler? als je zorgt dat je al je ID3 tags in orde hebt moet dat geen probleem zijn?

in de meeste spelers kun je ook een playlist aan maken dus je eigen volgorde maken moet ook geen probleem zijn
Mijn volledige albums hebben gewoon ID3 tags maar mijn losse verzameling met nummers van een paar GB niet. En daar heb ik toen een hele berg tijd in gestoken om die te hernoemen en om dan nu weer allemaal ID3 tags aan te maken zie ik dus echt NIET zitten. Dus hij mag het wel ondersteunen maar hij moet het niet automatisch doen. Anders maakt hij van de map lossen nummers een compleet zooitje... :X

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat jij zoekt is een speler met mappensupport. Daar zijn behoorlijk wat spelers voor te vinden. Kijk eens naar iAudio of Archos. Archos ondersteund trouwens zowel library als mappen.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:01

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 14:13:
[...]

Mijn volledige albums hebben gewoon ID3 tags maar mijn losse verzameling met nummers van een paar GB niet. En daar heb ik toen een hele berg tijd in gestoken om die te hernoemen en om dan nu weer allemaal ID3 tags aan te maken zie ik dus echt NIET zitten. Dus hij mag het wel ondersteunen maar hij moet het niet automatisch doen. Anders maakt hij van de map lossen nummers een compleet zooitje... :X
Als je ze nu allemaal een goede naam hebt gegeven kan je op basis van de namen ook de ID3 tags automatisch laten invullen natuurlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 14:16:
Wat jij zoekt is een speler met mappensupport. Daar zijn behoorlijk wat spelers voor te vinden. Kijk eens naar iAudio of Archos. Archos ondersteund trouwens zowel library als mappen.
Heb je een site voor me waar ik kan aangeven dat hij mappensupport moet hebben? Dan kan ik zo zoeken op een mp3 speler. Want zo een site kan IK dus niet vinden.

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee dat vereist wat meer research. Vaak staat het niet op de officiële specspagina. Sommige sites vermelden er wel bij dat ie mappensupport heeft, maar dat is altijd maar weer afwachten. Maar op Archos en iAudio zou je je sowieso kunnen richten.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:42

World Citizen

FreeReef.nl

Ik ben het helemaal met de TS eens, ID3 is gewoonweg vervelend. Er word hieronder gemeld dat als je je tag's in orde hebt dat het dan alleen maar prettig is, Nou ik ben van mening dat als je bestandsnamen in orde zijn dat dat prettig is.
En extra informatie over het album (wat vaak in de tags staat) staat ook op de cover van de Orginele CD. Ik "koop" nu alleen dus nog maar albums, en in de directory zet ik er een pic van de cover bij.

Daarbij op mijn 160 GB collectie scheelt het toch even 3.2 GB als ik alle tags en lyrics weghaal..... Toch weer iets he.

FreeReef.nl

Verwijderd

Topicstarter
Decon Frost schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 09:54:
Ik ben het helemaal met de TS eens, ID3 is gewoonweg vervelend. Er word hieronder gemeld dat als je je tag's in orde hebt dat het dan alleen maar prettig is, Nou ik ben van mening dat als je bestandsnamen in orde zijn dat dat prettig is.
En extra informatie over het album (wat vaak in de tags staat) staat ook op de cover van de Orginele CD. Ik "koop" nu alleen dus nog maar albums, en in de directory zet ik er een pic van de cover bij.

Daarbij op mijn 160 GB collectie scheelt het toch even 3.2 GB als ik alle tags en lyrics weghaal..... Toch weer iets he.
En welke mp3 speler gebruik jij dan?

Denk persoonlijk ook dat mijn aanstaande mp3 speler een simpel ding gaat worden aangezien de leuke die mappensupport hebben te duur zijn. En aangezien ik niet dik 300€ over heb voor een mp3 speler...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2006 11:06 ]

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-11 18:44

Tourniquet

Hiya, fellas!

Sick Nick schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 14:18:
[...]

Als je ze nu allemaal een goede naam hebt gegeven kan je op basis van de namen ook de ID3 tags automatisch laten invullen natuurlijk :)
Inderdaad, als alle bestandsnamen wel systematisch zijn opgebouwd kun je met en programma als Tag & Rename de ID3's automatisch invullen.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Topicstarter
Tourniquet schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 11:08:
[...]

Inderdaad, als alle bestandsnamen wel systematisch zijn opgebouwd kun je met en programma als Tag & Rename de ID3's automatisch invullen.
En hoe orden je dan al je losse nummers? Nu staan ze allemaal in een map van de artiest.

Kijk als het idd zo makkelijk is dan wil ik het wel eens proberen want merk toch wel dat zo "leuk" ik de Creative ZVM vind en zijn functie's zijn vind ik niks anders in de zelfde prijs verhouding....

Want mijn albums hebben allemaal een tag. Maar mijn losse nummer niet allemaal en sommige ook weer wel. Maar om nu heel veel tijd in die tag's te stoppen heb ik geen zin in. Snap ook niet waarom een speler niet de keuze laat bij de gebruiker of hij tag's wil gebruiken..... Zeer irritant :(

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 11:04:
[...]

En welke mp3 speler gebruik jij dan?

Denk persoonlijk ook dat mijn aanstaande mp3 speler een simpel ding gaat worden aangezien de leuke die mappensupport hebben te duur zijn. En aangezien ik niet dik 300€ over heb voor een mp3 speler...
Wat is dan precies je budget?
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 11:22:
[...]

En hoe orden je dan al je losse nummers? Nu staan ze allemaal in een map van de artiest.

Kijk als het idd zo makkelijk is dan wil ik het wel eens proberen want merk toch wel dat zo "leuk" ik de Creative ZVM vind en zijn functie's zijn vind ik niks anders in de zelfde prijs verhouding....

Want mijn albums hebben allemaal een tag. Maar mijn losse nummer niet allemaal en sommige ook weer wel. Maar om nu heel veel tijd in die tag's te stoppen heb ik geen zin in. Snap ook niet waarom een speler niet de keuze laat bij de gebruiker of hij tag's wil gebruiken..... Zeer irritant :(
Tag&Rename kan adhv de titel een tag maken. Als je bijvoorbeeld een filename hebt als: [nummer] - [artiest] - [titel], dan kan T&R dat uitlezen en nummer, artiest en titel in de tag neerzetten. Erg simpel en erg snel :) Maargoed, probeer het maar eens zou ik zeggen.
Pagina: 1