[Word 2003] ingevoegde afbeeldingen NIET afdrukken

Pagina: 1
Acties:

• Royaldust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-01-2025
Hallo,

Ik wil graag een afbeelding in Word zetten (zoals een briefpapiertje) maar deze mogen niet worden afgedrukt op de printer. |:(
Tevens daarbij de volgende vraag:
Is het mogelijk om dit zo te maken dat er op de eerste pagina het Briefpapier te zien is en op de 2e en volgende pagina's het vervolgvel?

Ik ben zeer benieuwd of iemand hierop een antwoord heeft. :?

Iig alvast bedankt voor je hulp. _/-\o_

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Wegens Missende en kapotte topics zijn de reacties van (tenminste) Gomez12 en mij helaas verdwenen.

Strekking van het verhaal: vervang de print knop door een eigen knop die een stuk VBA aanroept. In de VBA schakel je de achtergrond uit. Zet de VBA in een aparte .dot file en het moet werken. Dan wel alleen in je eigen LAN.

1e / 2e pagina: zet het in je koptekst en stel in dat de eerste pagina afwijkt. En lees je even in wat Secties kunnen en doen in Word.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Royaldust
Ik neem aan dat dit zonder VBA niet te bewerkstelligen valt?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Afbeeldingen niet afdrukken aanvinken?

Gebruik anders de search even. je bent niet de eerste met deze vraag ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Royaldust
Ik kan wel wat vinden, en dat dit in VBA kan, maar ik heb een stukje script gevonden, maar weet niet hoe ik dit moet toepassen in Word: |:(

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Sub BestandAfdrukken()
    with  ActiveDocument.Shapes(1)
        .ScaleWidth 0, True
        .ScaleHeight 0, True
         msgbox "En weg is Piet"
         ActiveDocument.PrintOut
        'of showdialog als je printdialoog wilt zien, natuurlijk
        .ScaleHeight 1, True
        .ScaleWidth 1, True
        msgbox "en terug is Piet"
   End With
End Sub

Kan iemand mij hier verder helpen, want als ik VBA open en dit script invoeg krijg een foutmeling bij

Visual Basic:
1
        .ScaleWidth 0, True

Ik ben totaal niet bekend met VBA script, dus als iemand mij iets verder op weg wil helpen zou dat mooi zijn. :? _/-\o_

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 13:36
Volgens mij bestaat het attribuut 'niet afdrukken' niet binnen Word.
Bij opmaakpakketten als InDesign en Xpress kan je dat per afbeelding netjes aanvinken.
Ik heb hier ook ooit naar gezocht, maar niet gevonden.

Bij InDesign kan je zelfs in een PDF-exportstijl er voor kiezen om afbeeldingen met het attribuut 'niet afdrukken' wel of niet op te nemen in de PDF. Heel handig!

Houdoe

• Royaldust
Witte schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:25:
Volgens mij bestaat het attribuut 'niet afdrukken' niet binnen Word.
Bij opmaakpakketten als InDesign en Xpress kan je dat per afbeelding netjes aanvinken.
Ik heb hier ook ooit naar gezocht, maar niet gevonden.

Bij InDesign kan je zelfs in een PDF-exportstijl er voor kiezen om afbeeldingen met het attribuut 'niet afdrukken' wel of niet op te nemen in de PDF. Heel handig!
Ik weet dat in Indesign/Quark dit geen probleem is maar met Word kan dit niet zo makkelijk. :>

Ik ben zelf ook een technisch DTPér en als ik in Indesign/Quark zou mogen maken zou dit geen enkel probleem zijn.. De klant vraagt en dan pas verdiep je je in zoiets he?. 8)7
Pagina: 1