Toon posts:

geen geluid via mijn 7.1 installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 7.1 DTS creative installatie. Nu test ik mijn boxen via het progje dat erbij wordt geleverd. Alles doet het dan want overal krijg ik zo'n stemmetje uit. :) Maar nu wil ik gewone mp3's afspelen via MP van windows. Het enige dat dan werkt zijn de 3 voorste boxen. :(

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik gewoon door alle boxen geluid krijg?

Greetings,
Baas_Althalus

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:20

World Citizen

FreeReef.nl

First of all, Mp3's zijn in stereo opgenomen, ofwel het geluid zou eigenlijk maar uit 2 boxen komen (excl Sub) Wil je dus je geluid over al je speakers, dan krijg je voor het zelfde geluid als achter. Hij kopieerd het als ware.

Bij winamp weet ik dat je in de opties aan moet geven welke geluidskaart je gebruikt, bij MP weet ik dit niet.

Ook kun je nog een terug gaan naar je Creative drivers en kijken of de balance tussen voor en achter gelijk is. Vaak staat achter namenlijk zo zacht dat het geluid niet goed samenvoegd met het geluid van voore.

Persoonlijk zou ik zeggen laat het geluid alleen uit de voorspeakers komen bij muziek. Dit geeft toch meestal de beste weergave. Als je de achterspeakers mee laat praaten dan is het geluid mischien wel voller en meer aanwezig, maar niet meer zo accuraat.

FreeReef.nl