Hallo tweakers,
Mijn pc heeft een vreemd probleem. Bij het dowloaden van grote image bestanden via torrent gaat het helemaal mis en wel als volgt:
Zowel bij utorrent als bij bittorrent zegt het programma in beide gevallen dat het bestand 100% binnen is, vervolgens begint het seeden. Maar als ik de hash check van dat bestand klopt het nooit. Probeer ik de image te mounten in daemon tools en te installeren komt er altijd een read error. Dus op 1 of andere manier is het bestand niet volledig. Zelfs na een hercheck in het torrent programma word er weer een stukje gedownload 99 %-> 100% en gaat dan weer seeden. Dit herdownloaden vanaf 99% tot 100% gebeurt soms wel 5 a 6 keer achter elkaar, en dan nog is nog steeds beschadigd en klopt weer die hash van het bestand niet. In Azureus zelf klopt de hash wel....
Heel vervelend want welk groot bestand ik ook download via bittorrent (knoppix DVD) gaat steeds mis.
Overige info:
Internet Provider: Chello
Router: Wrt54GL +wmp54g (wifi)
Pc: Zoals in de sig
Wat ik al zelf gedaan heb om te testen:
1.Windows helemaal opnieuw geinstalleerd, PC schoongemaakt, geheugen, proc,
opnieuw geplaatst.
2.Direkte verbinding met internet kabelmodem/netwerkkaart (wired)
3.Geheugen getest met metest 86+ (36 uur -> 0 errors)
4. tips uitgetest via de faq’s van bittorrent, utorrent en azureus.
5. hier op Got gezocht naar soortgelijke topics.
Het enige wat ik me misschien nog kan bedenken is mijn harde schijf evt. Samsung Spinpoint P80 van 160Gb.
Jullie nog ideeen wat het kan zijn ?
Mijn pc heeft een vreemd probleem. Bij het dowloaden van grote image bestanden via torrent gaat het helemaal mis en wel als volgt:
Zowel bij utorrent als bij bittorrent zegt het programma in beide gevallen dat het bestand 100% binnen is, vervolgens begint het seeden. Maar als ik de hash check van dat bestand klopt het nooit. Probeer ik de image te mounten in daemon tools en te installeren komt er altijd een read error. Dus op 1 of andere manier is het bestand niet volledig. Zelfs na een hercheck in het torrent programma word er weer een stukje gedownload 99 %-> 100% en gaat dan weer seeden. Dit herdownloaden vanaf 99% tot 100% gebeurt soms wel 5 a 6 keer achter elkaar, en dan nog is nog steeds beschadigd en klopt weer die hash van het bestand niet. In Azureus zelf klopt de hash wel....
Heel vervelend want welk groot bestand ik ook download via bittorrent (knoppix DVD) gaat steeds mis.
Overige info:
Internet Provider: Chello
Router: Wrt54GL +wmp54g (wifi)
Pc: Zoals in de sig
Wat ik al zelf gedaan heb om te testen:
1.Windows helemaal opnieuw geinstalleerd, PC schoongemaakt, geheugen, proc,
opnieuw geplaatst.
2.Direkte verbinding met internet kabelmodem/netwerkkaart (wired)
3.Geheugen getest met metest 86+ (36 uur -> 0 errors)
4. tips uitgetest via de faq’s van bittorrent, utorrent en azureus.
5. hier op Got gezocht naar soortgelijke topics.
Het enige wat ik me misschien nog kan bedenken is mijn harde schijf evt. Samsung Spinpoint P80 van 160Gb.
Jullie nog ideeen wat het kan zijn ?