slim cd drive in mini pc-tje

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wiipiiw
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik heb hier nog een minipc-tje staan, maar de cdrom was kapot.
Nu heb ik ondertussen een slimdrive via het internet gevonden en deze ligt hier nu naast mij.

Het probleem is dat de female-ide(?) aansluiting op de slimdrive 44pins is en de ide-kabel die standaard al in men mini-pc zat, 50pins is.

Ik heb al gezocht naar convertors maar vind deze niet zo direct.
Weet iemand een connector of andere oplossing voor dit probleem?

Hierbij wat foto's om het probleem te verduidelijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.denickmans.be/public/DSC00537.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.denickmans.be/public/DSC00538.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.denickmans.be/public/DSC00540.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.denickmans.be/public/DSC00541.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.denickmans.be/public/DSC00542.JPG

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een 50 pins kabel is SCSI, geen IDE. Ik denk dus dat je op zoek moet naar een SCSI drive. Je plaatjes doen het overigens niet allemaal.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:39
Heb je het printje van de oude drive niet meer?

De interface van slimline drives is namelijk wat achter dat printje zit.

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:54

rg-mohwa

Phoe Hé

Misschien is dit wat je zoekt MINI IDE

Plaatjes doen het wel

[ Voor 17% gewijzigd door rg-mohwa op 24-11-2006 13:28 ]

• wiipiiw
ik dacht ook eerst dat het scsi was, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ze bij zo'n simpel desktop mini-pctje met een celeron processor scsi gaan inbouwen...

ik denk dat ik inderdaad het printje heb weggegooid :/

ik ben nog vollop aan het zoeken...

en voor die mini-ide...op die site vind ik niet direct iets wat de oplossing kan bieden, ik moet ofwel een andere printplaatje hebben van 50 pins voor op de slimdrive te klikken, of anders een kabel van 50 naar 44 pins, maar ik twijfel of dat zal bestaan...

[ Voor 33% gewijzigd door wiipiiw op 24-11-2006 13:39 ]

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:26

rimpeldinky

nani?

denickmans schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:33:
ik dacht ook eerst dat het scsi was, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ze bij zo'n simpel desktop mini-pctje met een celeron processor scsi gaan inbouwen...

ik denk dat ik inderdaad het printje heb weggegooid :/

ik ben nog vollop aan het zoeken...

en voor die mini-ide...op die site vind ik niet direct iets wat de oplossing kan bieden, ik moet ofwel een andere printplaatje hebben van 50 pins voor op de slimdrive te klikken, of anders een kabel van 50 naar 44 pins, maar ik twijfel of dat zal bestaan...
een conversiestukje van een 2.5" hdd naar "gewoon" IDE bestaat wel, zoek in die richting :) (ide is ide d8 ik?)

*burp*

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:39
rimpeldinky schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:47:
[...]

een conversiestukje van een 2.5" hdd naar "gewoon" IDE bestaat wel, zoek in die richting :) (ide is ide d8 ik?)
Maar dat is weer heel wat anders. Zo'n convertertje heb ik thuis ook.

TS heeft gewoon een printplaatje nodig dat op een kabeltje met 50 pinnetjes kan worden aangesloten. Of dit los te koop is weet ik zo niet.

• Dropsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-02 15:38
ff offtopic... dat is een hp e-pc... zoeen heb ik hier ook staan, wel volledig werkend. Nu wilde ik hier een andere hdd inzetten waar al xp op is geinstalleerd is, aangezien dit kastje zo klein is kan ie dan als fileserver dienen en ergens achter in een kast bivakkeren. Maar toen ik die andere hdd erin zetten, stopte ie bij het opstarten met een bsod dat de ide drive niet compatible was of zoiets... zou zo'n systeem beveiligd zijn dat er geen andere schijven in kunnen?

Verwijderd

@dropsen:
Het is geen Linux..

Je kan windows niet zomaar op een systeem installeren, en dan de hd over zetten.

• Dropsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-02 15:38
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 23:51:
@dropsen:
Het is geen Linux..

Je kan windows niet zomaar op een systeem installeren, en dan de hd over zetten.
Hmm dat wist ik niet... heb toch al wel eens vaker een complete installatie tussen verschillende pc's gewisseld zonder problemen... naja dan maar opnieuw installeren...

back ontopic :)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:02
Dit heeft niet echt iets te maken met tweaking en cooling, "opslagmedia en I/O controllers" zal het topic waarschijnlijk met open armen ontvangen ;)

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• wiipiiw
@dropsen: een schijf met windows op zomaar van pc verwisselen gaat idd niet altijd. Bij mij is een al een aantal keren vlekkeloos verlopen, maar andere keren dan weer niet. Dit zal wel iets met moederborden en chipsets te maken hebben. Je kan het dus proberen, maar zeker ben je nooit of het gaat lukken.

@naftbakje: kzal het even verplaatsen...

edit: mmm, bij naderinzien kan ik het topic precies toch niet verplaatsen (ben het gewoon van op men eigen forum). Kan iemand dit voor mij verplaatsen aub?

[ Voor 18% gewijzigd door wiipiiw op 28-11-2006 14:39 ]

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
staat er in de handleiding van dat ding niet welke pinnentjes waarvoor dienen... ?

dan kan je kijken wat overeenkomt met een standaard IDE 40 of 44 pins kabel en enkel die pinnentjes dan gebruiken ?
(stel dat bv de linkse 5 en rechtste 5 voor stroom en zo dienen en de rest overeenkomt met standaard 40pins ide - dan kan je mbv zo'n 40pins ide naar slimline adapter hem aansluiten - zijkantjes vrijmaken en voila inpluggen maar ;) (zoals je een 1x pci-e 'klaarmaakt' voor een 4x pci-e kaart :+ )

maw: kijk de gegevens na van de aansluiting die er nu is - of vraag het aan de producent of op diens site eens zoeken...
mss kom je te weten wat voor kabel het wel is en hoe die om te bouwen is naar standaard ide...

je moet iets willen doen om het zelf te willen doen eh ;)

Ot @ dropsen: komt wrs doordat bij die pc net zoals bij oude compaq's mss de bios deels op de hd stond ? en hij daar dus hidden files nodig had om te booten ?
(compaq voorkwam op die manier dat gewone gebruikers geen materiaal van compaq gingen inbouwen... - met een hd cloon tool was dat meestal oplosbaar dan...)

@ bovenbuur man - de enigste die hier kunnen topic-moven zijn de mod's en wrs heeft die dat al wel gedaan hoor ;) - kijk maar eens waar we nu zitten "opslag en i/o controllers"

[ Voor 23% gewijzigd door soulrider op 28-11-2006 14:50 ]

Pagina: 1