Werkt Plextor PX-760SA op mijn A7N8X moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Na 4,5 jaar is mijn Plextor PX-708A overleden.
Aangezien ik nooit geen problemen met mijn brander gehad heb (alleen wat icm met Windows), wil ik weer een Plextor gaan aanschaffen. Mijn keus is gevallen op de Plextor PX-760SA. Aangezien mijn IDE-kabels nu net een paar mm te kort zijn en ik ze maar net aangesloten krijg op mijn brander en dvd speler, wil ik dus een SATA uitvoering gaan kopen.

Hierover heb ik een aantal vragen:

- werkt deze brander icm mijn Asus A7N8X (ik kom deze niet tegen in de compatible-lijst van Plextor)
- is deze ook in zwarte uitvoering te verkrijgen? Ik kom namelijk alleen de witte uitvoering tegen, wel retail versies met zwarte bezel, maar dit is dan weer voor IDE.
- Plextor maakt nog geen gebruik van Lightscribe/Labelflash o.i.d?

• Binnetie
Inmiddels heb ik een zwarte versie gevonden, de vraag is nu nog o deze werkt op mijn moederbord. Het is een Sillicon image chipset.

Verwijderd

Heb m ook in het wit, voorheen ook gedraaid op een a7n8x

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Waarom zou de brander niet werken ? Als je s-ata aansluitingen niet goed zijn of niet goed genoeg ( lijkt me sterk maarja ) dan kan je alsnog een s-ata controller er bij in doen.

Blij Met Wilco

• Binnetie
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 12:11:
Heb m ook in het wit, voorheen ook gedraaid op een a7n8x
De sata versie neem ik aan?

• Binnetie
-Thunder- schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 12:12:
Waarom zou de brander niet werken ? Als je s-ata aansluitingen niet goed zijn of niet goed genoeg ( lijkt me sterk maarja ) dan kan je alsnog een s-ata controller er bij in doen.
Ergens in een review las ik in de reacties dat je moest controlleren of de brander wel ondersteund werd door het moederbord of sata chipset. Op de site van Plextor staat een lijst van moederborden die ondersteund worden en waar alles correct mee werkt. Aangezien mijn moederbord redelijk oud is en niet in de lijst voorkomt wilde ik dit wel zeker weten.
Een sata-controller kan altijd, alleen neem dit weer een pci aansluiting in de pc in.

Edit: ik zag de brander bij Azerty te koop staan, ik ben wel een iets langere sata-kabel nodig (50 cm is net te kort) helaas zijn de 75 cm niet leverbaar op dit moment.

[ Voor 10% gewijzigd door Binnetie op 25-11-2006 12:45 ]

Pagina: 1