Toon posts:

Toslink mini-plug adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn iMac heeft een digitale optische uitgang. Nu zou ik graag mijn speakersysteem via Toslink aansluiten. Nu lees ik op de site van apple dat je een "Toslink mini-plug adapter" nodig hebt. Mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee, want echt veel wordt dat precies niet verkocht. In de winkel waar ik mijn iMac ben gaan halen kwamen ze volledig uit de lucht gevallen. in de applestore kan je dus wel een kabel met zo een adapterstukje bestellen, maar niet enkel het adapterstukje.
Als ik op google zoek krijg ik wel een aantal hits, maar dan betaal je dus pakweg €10 voor dat ding en nog eens een veelvoud voor de verzendingskosten (ik ben van België).
En heeft iemand hier dit al ooit eens gebrobeerd en werkt dit goed?
Thanks voor de feedback :)

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Je kan toch een Toslink kabel kopen met 1 mini-jack en 2 een vierkante aansluiting? Heb nu mijn Mac Pro dmv een Toslink kabel aangesloten aan mijn Sony DTS versterker. Very Nice.... 8)

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die zijn er wel, maar de adapterstukjes alleen vind ik hier nergens. Ik heb nl al een kabel. Maar het werkt dus wel goed?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2006 12:39 ]

• KeesV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-02 12:30

KeesV

Zonder titel

Ik heb zo'n adapterstukje hier gekocht voor 1 hele euro (via mijn studievereniging). Werkt prima. Ik heb ze ook al op eBay zien staan voor 1,50 ofzo. Mijn zoekterm was 'toslink adapter'. Misschien dat je daar nog even kan kijken? Succes ermee!

Ik doe niet aan sigs

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks KeesV, ik had inderdaad ebay over het hoofd gezien. Topic mag wat mij betreft gesloten worden.

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 11:51

Kogelvis

Nu ook met gitaar

ik heb de mijne bij de mediamarkt gehaald volgens mij heb ik er zo rond de 6 euro voor betaald.

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-02 23:28
Daar heb ik de mijne ook vandaan :)

Kabel + adapter + verzending naar België: 9.90 euro :)

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-02 22:33

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Wij verkopen een kabel met bijde aansluitingen. Je kan het uiteinde draaien door het kabeltje iets naar achteren te trekken. Op deze manier kan je switchen tussen TOS en optisch. Misschien is dat een oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de reacties. Ik heb ondertussen op eBay een verloopstukje besteld. Toch vreemd dat het zo moeilijk te vinden is vind ik maarja :) Probleem opgelost dus.
Ik ben ook blij om te horen dat het goed werkt..nu kan ik volgende week tenminste digitaal luisteren :P
Pagina: 1