remote desktop op w2k pro

Pagina: 1
Acties:

• b4bol4t
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-02 15:33
Hallo,

Ik heb een probleem:
Ik ben aleen tijdje aan het zoeken om Remote desktop werkend te krijgen op een windows2000 pro systeem. Dit blijkt dus niet mogelijk. alleen op w2k servers, of hoger en daar beschik ik geen licentie over. Vnc, pcanywhere zijn geen alternatieven omdat er door meerdere gebruikers tegelijk aan gewerkt moet kunnen worden zoals terminal server. wat dus niet te installeren is op w2k pro
Een nieuw besturings syteem is ook geen optie.
Zijn er nog andere programma's hiervoor ? deze worden niet genoemd in andere topics doe komen uit op windows serevr of vnc e.d.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

omdat er door meerdere gebruikers tegelijk aan gewerkt moet kunnen worden zoals terminal server.
Dat kan ten eerste niet en als het wel kan heb je daar weer geen licentie voor ;)

Een user tegelijk,dan werkt VNC (plus natuurlijk encryptie hieroverheen) prima volgens mij.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Installeer VMWare, zet een aantal VM's op met je Win2K installatie...elk met VNC en geef elke gebruiker een dedicated VM voor zijn/haar taken.

Je zou nog even een blik op Citrix Metaframe kunnen werpen...dit fabuleuze pakket is het hart van vele remote oplossingen.

veel andere opties zijn er niet met een Win2K pro volgens mij....maar belangrijke stap in het maken van een keuze is 'wat wil je dat de gebruikers kunnen doen?'

• b4bol4t
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-02 15:33
F_J_K schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:14:
[...]

Dat kan ten eerste niet en als het wel kan heb je daar weer geen licentie voor ;)

Een user tegelijk,dan werkt VNC (plus natuurlijk encryptie hieroverheen) prima volgens mij.
Er moet wel met meerdere users gewerkt worden :)
MissingDog schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:15:
Installeer VMWare, zet een aantal VM's op met je Win2K installatie...elk met VNC en geef elke gebruiker een dedicated VM voor zijn/haar taken.

Je zou nog even een blik op Citrix Metaframe kunnen werpen...dit fabuleuze pakket is het hart van vele remote oplossingen.

veel andere opties zijn er niet met een Win2K pro volgens mij....maar belangrijke stap in het maken van een keuze is 'wat wil je dat de gebruikers kunnen doen?'
Vmware is geen optie omdat er een Database opstaat en die kan dus niet op alle virtuele OS draaien

Ik ga even dat citrix uitspitten,bedankt :)

[ Voor 86% gewijzigd door b4bol4t op 24-11-2006 12:22 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Centrale database? Als dan icm Citrix kan, kan je ook gewoon de GUI lokaal draaien en alleen de DB op de Win2k "server". Ga serieus nadenken over andere manieren dan remote werken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tja citrix moet je op een terminal server installeren, dus zou je al minimaal Windows 2000 Server nodig, en die is niet meer te koop. Wordt het een Server 2003 R2.
Maar je kan wel via het netwerk 10 connecties opzetten. Is het misschien idee om de app op die server mbv een stukje clientsoftware te benaderen ipv een desktop op de machine :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1