[Excel XP/2000] Afhankelijke keuzelijst

Pagina: 1
Acties:
  • 840 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eaalb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-06 19:37
Momenteel houdt ik mij bezig om voor mijn stage-instelling een soort van beleidsplan voor de stage te maken. Daar vallen ook formulieren onder die door stagiaires ingevuld moeten worden, en om hier een beetje uniformiteit in te krijgen ben ik met drop-down boxes gaan werken in Excel.

In deze formulieren moeten stagiaires aangeven aan welke competenties ze gaan werken (jaja, het geweldige competentiegericht onderwijs :| )
Er zijn 10 competenties, met elk 5 niveau's. Elk niveau heeft zijn eigen omschrijving. Nu wil ik graag een soort doorkiesmenuutje maken, en wel op deze manier:

De volgorde van drop-down boxen
Competentiecluster (1-10) ---->> Niveau (1-5) ---->> Lijst met opties.

De laatste lijst is dus afhankelijk van wat er in de eerste 2 geselecteerd wordt. Hoe realiseer ik dat in de praktijk? Veel ervaring met Excel heb ik niet, en na veel gezoek op zowel GoT als internet ben ik niets tegenkomen wat mij verder kan helpen.

Wat wel lukt is als bv. competentiecluster = 1 en niveau = 4, dat de laatste box (d.m.v. "data validation") het bijbehorende lijstje geeft. Maar nu nog de truc om alle lijstjes eraan te koppelen! |:(

Verwijderd

Kijk hier.. http://www.contextures.com/xlDataVal02.html
Er zijn ook voorbeeld files te vinden...

Groeten!