Toon posts:

dvi naar hdmi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik ga binnenkort een panasonic plasma televisie kopen en nu wil ik mijn pc aansluiten op mijn plasma. Ik heb een Gigabyte GeForce FX5900 XT 128 MB videokaart. De dvi aansluiting op deze kaart gaat nu naar mijn lcd(pc) scherm. Hoe moet ik dit nu aansluiten? Zijn er kastjes die het signaal kunnen splitsen of moet ik iedere keer stekkers verwisselen?

bij voorbaat dank.

Verwijderd

Er zijn gewoon verloop kabeltjes van DVI naar HDMI (video only) en die kosten tussen de 10 en 40 euro.

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=RDVC35

En idd kabeltjes wisselen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2006 11:54 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Maar dan moet je inderdaad wel steeds wisselen, tenzij je videokaart nog een tweede aansluiting heeft.

VGA is daarbij ook een optie (mits je tv dat ondersteunt), dat geeft meestal ook prima beeld.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Orion84 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:53:
Maar dan moet je inderdaad wel steeds wisselen, tenzij je videokaart nog een tweede aansluiting heeft.

VGA is daarbij ook een optie (mits je tv dat ondersteunt), dat geeft meestal ook prima beeld.
Sorry maar je gaat je digitale TV toch niet aansluiten op de VGA poort ? :+

Koop dan een videokaart met dual DVI.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:29

Reinier

\o/

En er bestaan ook DVI splitters, maar dan moeten je LCD en je nieuwe plasma wel dezelfde resolutie ondersteunen (of je zet (waarschijnlijk) je pc op de resolutie van je plasma zodra je een film ofzo gaat kijken).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6a3517471ba400317b57e5692484d666/full.jpg

Geen idee of die dingen generiek zijn trouwens :?

• basset
  • Laatst online: 21-02 18:00
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:55:
[...]

Sorry maar je gaat je digitale TV toch niet aansluiten op de VGA poort ? :+

Koop dan een videokaart met dual DVI.
En waarom niet?

Zoveel zichtbaar verschil hoeft het niet uit te maken.
Het is een illusie om te denken dat digitaal per definitie slechter is.

Je zult het niet weten voor je het geprobeerd hebt.

Hop,hop,hop!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:20
Een 5900XT heeft sowieso altijd wel een DVI en VGA poort, kan dus prima

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

basset schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:59:Het is een illusie om te denken dat digitaal per definitie slechterbeter is.
Beter zul je bedoelen. VGA is gewoon analoog, HDMI en DVD-D zijn digitaal. En ja, dat is per definitie beter. Of je het echt zult merken hangt van veel factoren af natuurlijk.

Maar jongens, het gaat hier niet zozeer om de kabel zelf, maar een manier om een normale Monitor naast het plasma scherm te gebruiken.

Je kaart:

Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00067976.jpg

Heeft zowel VGA als DVI output. Dan is het dus makkelijk, sluit ieder apparaat gewoon los aan en stel je PC in op dual monitor. Dan draait ieder apparaat ook in optimale resolutie met best mogelijke kwaliteit.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Voordeel van VGA is dat je geen last hebt van overscan toch?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Orion84 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:10:
Voordeel van VGA is dat je geen last hebt van overscan toch?
neu, daar heeft alleen je TV-out last van (en zelfs dat niet altijd).

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

voodooless schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:14:
[...]

neu, daar heeft alleen je TV-out last van (en zelfs dat niet altijd).
Hmm, laatst in de PCM toch iets anders gelezen, mgoed, die kunnen er ook naast hebben gezeten natuurlijk.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Het kan natuurlijk nog aan de TV liggen. Maar via HDMI of DVI aangesloten bronnen hebben totaal geen belang bij overscan. Dat is alleen leuk voor een TV signaal, waar je eventueel foute meuk buiten beeld wil houden.

Ik weet in ieder geval dat onze philips via VGA geen overscan doet, ongeacht de ingestelde resultie.

• JvS
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

voodooless schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:09:
[...]

Beter zul je bedoelen. VGA is gewoon analoog, HDMI en DVD-D zijn digitaal. En ja, dat is per definitie beter. Of je het echt zult merken hangt van veel factoren af natuurlijk.
Dat is een vrij boute uitspraak waar ik he niet 100% mee eens ben. Zeker DVI/HDMI is helemaal niet zo super. Zo is een afstand groter dan 5/10 meter een potentiele bron van digitale storingen. Dat uit zich niet in minder goed beeld, maar gewoon in keiharde digitale artifacten. Component en in mindere mate VGA is veel geschikter om grotere afstanden met minimaal kwaliteitsverlies mee te overbruggen. Vooral component is voor grotere afstanden verreweg meer aan te raden boven dvi/hdmi. Digitaal is dus zeker niet altidj beter.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

JvS, daar heb je natuurlijk gelijk in. Toch blijft het per definitie beter. ALS het goed aankomt, dan is het gewoon beter, zeker over een langere afstand :+

Probleem van die lange kabel is vaak de kabel zelf, en vooral ook de bron. De datarates zijn gewoon idioot hoog, en een foutje zit dus in een klein hoekje. Analoog verdoezelt gewoon een heleboel. Wil je HDMI over een lange afstand, gaat je dat gewoon geld veel kosten om het goed voor elkaar te krijgen. In zoverre is een component kabel voor minder geld een prima keuze.

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 24-11-2006 13:42 ]

Pagina: 1