hoe iso mounten in dos vanaf externe HDD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197707

Topicstarter
Eej mensen,

Al een tijdje zoek ik naar een programma waarmee ik een ISO kan mounten vanaf een externe HDD in DOS. Dus ik wil in principe de HDD gebruiken als CD/DVD-rom drive. ik heb op internet gezocht en hier op dit forum, maar k kan niks vinden. Het kan zijn dat ik de verkeerde zoek termen heb gebruikt, maar ik ben echt al een paar dagen op zoek. Zou iemand mij hier ajb kunnen helpen?
Greetz boytoy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:38
Kun je misschien iets duidelijker zijn waarom je een iso in DOS zou willen mounten?

't is met Linux namelijk makkelijk mogelijk om ISO's te mounten in de commandline (als je 't commando weet)

edit:
spelfoutjes

[ Voor 6% gewijzigd door Mosaics.Ruled op 24-11-2006 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
omdat mijn dvd drive niet werkt en ik vista wil installen, wil ik deze mounten zodat ik um in ms dos kan pstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:38
Gaat moelijk worden denk ik, de enige mogelijkheid die ik nu even kan bedenken is het maken van een bootfloppy met netwerkfunctionaliteit en de iso op een andere pc te mounten en vervolgens te delen.

Helaas zit je dat weer met het probleem dat je twee pc's nodig hebt, en de juiste driver voor je netwerkkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok thanx, dat is jammer dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:05

lier

MikroTik nerd

Waarom niet "gewoon" iso-tje branden ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 12:41

job

Je kan Vista ook installeren vanuit windows (XP in elkgeval) als je de iso mount.
Moet je wel de 32bits versie nemen als je nu ook een 32bits versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:01
Wat bedoel je met DVD drive niet werkt? Je kan er niet van booten of hij doet totaal niets? In het laatste geval kun je voor enkele euro's gewoon een nieuwe kopen, dus zie ik het probleem niet...?
In het eerste geval kun je een willekeurige cd bootable maken en van daaruit de installatie pakken. Niet zo moeilijk lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat ik er niet vanaf kan booten, maar kan ik an die cd bootable vanuit dos openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
job schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:41:
Je kan Vista ook installeren vanuit windows (XP in elkgeval) als je de iso mount.
Moet je wel de 32bits versie nemen als je nu ook een 32bits versie hebt.
jawel, maar hij heeft ook de dvd nodig na de reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 12:41

job

Anoniem: 197707 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:56:
[...]

jawel, maar hij heeft ook de dvd nodig na de reboot
Ai, niet over nagedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:01
Maar als je wel de DVD kunt lezen, is dat toch geen probleem? Ik bedoel, dan hoeft ie er niet meer van te booten, alleen maar te lezen wanneer windows erom vraagt. BTW hik heb een diskette waarmee ik precies kan aangeven waarvan ik wil booten. Mijn DVD speler wil namelijk ook geen DVD's booten, maar met deze diskette kan het alsnog. Het heet Smart Boot Loader, moet je maar eens zoeken :).
Pagina: 1