UART --> Blue Moon werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Ik heb in mijn computer een NetMos UART kaart, deze kan hogere snelheden aan als de normale seriele poort en deze heb ik nodig voor een project waar ik mee bezig ben. Ik wil namelijk audio gaan streamen van mijn telefoon naar de computer door middel van het A2DP profiel van Bluetooth.

Ik kreeg het niet voor elkaar om een connectie te maken via een Bluetooth module de Infineon Blue Moon en de NetMos UART kaart.

Echter bij toeval is het wel gelukt om een connectie te maken en waarschijnlijk heeft het mee te maken dat er nog data in de buffer zat. Nadat ik de spanning er af had gehaald en er weer op had gezet vond hij hem namelijk wel. Dus het is opgelost.

[ Voor 184% gewijzigd door Drazzic op 26-11-2006 16:26 . Reden: opgelost ]

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Connectie kan hij maken, maar volgens BlueSoft kan ik maar een snelheid aan van 115kpbs wat te weinig is om cd kwaliteit te streamen (minimaal 250 kpbs vandaar deze kaart). Bij het streamen klinkt het geluid erg schokkerig net of er informatie mist en dat kan goed kloppen.
Deze kaart zou tot 1Mbps moeten kunnen halen. Echter staat hij standaard op maximaal 115bpbs.

Uit de datasheet en schema haal ik dat hij sneller kan door middel van jumpers. Bij J7 zou je hem dan op pin 1,2 en pin 7,8 willen zetten (voor beiden poorten). Echter op mijn boardje bestaat J7 niet maar zijn er 2 losse jumpers met ieder 4 mogelijke settings er boven staat 1K, 2K, 4K en 12K ik heb eigenlijk geen idee welke ik moet selecteren.
Heb bij de ene jumper al eens 4 en 12 gepakt echter kan hij dan niet meer communiceren met de Blue Moon. Vreemd dus op 1K doet hij wel.

Ik heb dus eigelijk geen idee hoe ik deze UART kaart sneller dan 115kpbs krijg. Ik was benieuwd of iemand hier er misschien iets over wist.

Datasheet: http://www.moschip.com/da...835/Data%20Sheet_9835.pdf
Schematic:
http://www.moschip.com/da...plication%20Note_9835.zip