Ik heb hier een beetje een vreemd vraagstuk ivm. de distributie/installatie van software dmv. gpo. Wij gebruiken deze techniek om al onze pc's te voorzien van de nodige software op computer basis en alle pakketten staan op een share op een bepaalde server (\\server1\software). Om bepaalde redenen moet deze server weg, dus die pakketten moeten daar ook weg.
Nu heb ik al gemerkt dat deze software share, ook al heb ik geen nieuwe clients in het netwerk gehangen, vrij vaak gebruikt wordt voor de reparatie van de software op de pc's. Logisch, daar is het voor gemaakt. Nu wil ik die pakketten gaan verhuizen, maar ik zie dat ik in de group policies dit pad naar de msi bestanden niet kan wijzigen.
Na heel wat gezoek blijkt dat ik dit inderdaad niet kan wijzigen. Nu dacht ik aan de volgende oplossing en vroeg mij af of jullie dit mogelijk achten, of misschien nog een andere oplossing zien.
1) server1 uit het domein halen/ buiten de kantooruren
2) op server2 exact dezelfde share aanmaken met de software in
3) in DNS voor server2 een CNAME maken met als naam server1
De clients denken nu dat ze met server1 praten, maar hebben eigenlijk server2 vast met dus alle software.
Nieuwe software wordt nu uitgerold op een DFS root, maar we hebben +- 40 pakketten die nog op de oude share staan.
Nu heb ik al gemerkt dat deze software share, ook al heb ik geen nieuwe clients in het netwerk gehangen, vrij vaak gebruikt wordt voor de reparatie van de software op de pc's. Logisch, daar is het voor gemaakt. Nu wil ik die pakketten gaan verhuizen, maar ik zie dat ik in de group policies dit pad naar de msi bestanden niet kan wijzigen.
Na heel wat gezoek blijkt dat ik dit inderdaad niet kan wijzigen. Nu dacht ik aan de volgende oplossing en vroeg mij af of jullie dit mogelijk achten, of misschien nog een andere oplossing zien.
1) server1 uit het domein halen/ buiten de kantooruren
2) op server2 exact dezelfde share aanmaken met de software in
3) in DNS voor server2 een CNAME maken met als naam server1
De clients denken nu dat ze met server1 praten, maar hebben eigenlijk server2 vast met dus alle software.
Nieuwe software wordt nu uitgerold op een DFS root, maar we hebben +- 40 pakketten die nog op de oude share staan.
[ Voor 0% gewijzigd door Profidiam op 24-11-2006 11:32 . Reden: Topicchange graag naar [2000/2003] GPO en MSI verhuizen ]
Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test