Toevallig tweede gare harde schijf?

Pagina: 1
Acties:

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:13
Ongeveer een maandje geleden is mijn C-schijf gecrasht. Met een nieuwe windows instal (op een oude ide schijf) heb ik toch nog met moeite een aantal bestanden van de schijf af kunnen halen (Er stonden nog wat belangrijke dingen op mijn bureaublad.
Ma goed, schijf ge-rma-d en netjes een nieuwe gekregen. Omdat ik toch moest gaan formateren heb ik me ook nog een raptor gekocht (Hierop staat nu mijn Windows)

Maar terwijl ik gisteren weer eens aan het gamen was (sinds lange tijd) Hoor ik een schijf een aantal tikken maken, achteraf zou dit mijn Maxtor IDE zijn. Na het gamen, was deze schijf ook niet meer te vinden in "Deze computer"

Dus ik denk dan maar even restarten. Na de reboot gaf ie aan dat de NTLF(oid) file ontbrak op mijn bootschijf. --> Bios had de schijven verwisseld (Doet hij altijd als ik de ide schijf opnieuw aankoppel)
Maar in de bios werd mijn ide schijf helemaal niet meer herkend.

Pc even rust gegeven, en daarna nog een keer opnieuw geprobeerd, en jah, nu werd hij wel weer herkend. Maar op het moment dat ik deze computer wilde oproepen en daarde ide schijf wilde benaderen.. tik.. tik... Heel windows loopt vast.

Daarna de schijf maar eens gecontroleerd met powermax, deze gaf een error aan (Zij niet welke) maar deze kon gerepareerd worden. Dit gedaan, en gelukkig mn schijf lijkt zich weer normaal te gedragen. Totdat ik twee grote files naar de F verschuif. Nadat dit gebeurd was loopt windows weer vast "Freeze" (Zonder blauw scherm)

Nu net weer powermax gedraait, weer een error die weer gerepareerd kon worden.

Is dt nu een geval van domme pech, twee schijven achterelkaar die raar doen?
Is het toch een voedingsprobleem, dat ze af en toe te weinig stroom krijgen (kan dit uberhaupt tot dit soort problemen leiden?)
Of is mijn moederbord gaar aan het worden?

Deze maxtor werd ook nog eens erg goed gekoelt
er zit een HD-koeler (titan iets) aan de onderkant. En daarnaast blaast er nog een 12cm fan over de schijven. Volgens speedfan komt de temperatuur ook niet boven de 35graden (meestal zo rond de 32)

Ten slotte nog mijn specs

AMD64 3200+
Asrock Dual Sata2
Msi Geforce 6600GT
FSP group voeding (350Watt)
3x SATA harde schijf, (1x raptor, 1x WD, 1x Samsung)
1x IDE schijf MAxtor
2x Optical drives
Daarnaast een fan of 6, een aantal ledjes, twee neonbars en een fancontroller.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ja dat kan gewoon gebeuren.

heb ik ook wel eens gehad.
al die koeling is niet eens nodig trouwens hoor ;)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ook gehad met de disken van een colo..

4 disken gehaalt, 3 kunnen RMAen,

nu maar Hitachi schijfjes er in ipv die braxtors :r

404 Signature not found

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:13
Het lijkt erop dat deze Maxtor het nu weer doet..
Als ik deze schijf nu RMA, en zij vinden dat die niet kapot is, moet ik dan gaan betalen voor deze schijf, of testen ze dat ding niet eens?

(Bij WD heb ik gewoon een nieuwe toegestuurd gekregen, daarna de oude opgestuurd, met als enige melding, we hebben em ontvangen, dus wordt er nix van je CC afgeschreven.. (Dus volgens mij hebben ze hem niet eens getest))