Situatie als volgt:
Ik verdenk mijn Maxtor 250GB S-ATA schijfje van bad sectors of zelfs ergere hardware problemen.
Hij valt regelmatig uit, afg. weekend was de hele MBR weg, en ben ik 25 uur met GetDataBack bezig geweest om de data te recoveren.
Nu wil ik echter even met PowerMax kijken wat het probleem is, maar deze vind mijn HDD niet.
Ik heb de nieuwste versie 4.23 gedownload (de .ISO) en PowerMax start ook gewoon op na de reboot.
Ik druk 2x op F8, en er komt te staan dat hij mijn schijven gaat zoeken. (up to 1 minute)
Echter, blijft hij hier staan (heb hem 3 uur laten zoeken)
Wat heb ik al geprobeerd nu:
- Alle andere schijven losgekoppeld (totaal 2x Maxtor, 2x WD)
- De schijf op 3 andere S-ATA poorten geprobeerd.
- De jumper op de schijf verzet.
- De andere Maxtor schijf laten zoeken, maar ook deze word niet gevonden.
Ik heb een Asus P5B Deluxe moederbord, met de nieuwste bios.
De schijf word natuurlijk gewoon door de bios gedetecteerd.
De schijf is geformatteerd als NTFS.
Ik verdenk mijn Maxtor 250GB S-ATA schijfje van bad sectors of zelfs ergere hardware problemen.
Hij valt regelmatig uit, afg. weekend was de hele MBR weg, en ben ik 25 uur met GetDataBack bezig geweest om de data te recoveren.
Nu wil ik echter even met PowerMax kijken wat het probleem is, maar deze vind mijn HDD niet.
Ik heb de nieuwste versie 4.23 gedownload (de .ISO) en PowerMax start ook gewoon op na de reboot.
Ik druk 2x op F8, en er komt te staan dat hij mijn schijven gaat zoeken. (up to 1 minute)
Echter, blijft hij hier staan (heb hem 3 uur laten zoeken)
Wat heb ik al geprobeerd nu:
- Alle andere schijven losgekoppeld (totaal 2x Maxtor, 2x WD)
- De schijf op 3 andere S-ATA poorten geprobeerd.
- De jumper op de schijf verzet.
- De andere Maxtor schijf laten zoeken, maar ook deze word niet gevonden.
Ik heb een Asus P5B Deluxe moederbord, met de nieuwste bios.
De schijf word natuurlijk gewoon door de bios gedetecteerd.
De schijf is geformatteerd als NTFS.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝