Mijn oude platenspelertje uit de steentijd wordt steeds slechter! Nou heb ik er verder de ballen verstand van, maar weet iemand wat voor platenspeler een beetje fatsoenlijk is (prijs tussen 500-1000piekjes).
Technics Sl1200 en afgeleiden. Wel wat duurder, maar nog steeds top. Wel snel kopen want ze gaan binnenkort verschrikkelijk in prijs omhoog. (ik geloof tegen de 2000 gulden)
Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!
Die prijs vind ik te hoog, ik zoek iets in de prijsklasse tussen de 500-1000 piekjes!
Heeft iemand websites van verkopers?
Heeft iemand websites van verkopers?
Anoniem: 19749
Gewoon ff op het net zoeken naar DJ gear
In die prijsklase zou je moeten denken aan een vestax, gemeni of een een numark|:(
Mischien bij een groothandel een mooi lulverhaal ophangen en er 2 met een fikse korting kopen>:)
Mischien bij audio stassen in venlo, laats sl1200/sl1210 voor 1000 per stuk.
Zelf in duitsland op een int. kazerne gehaald
voor 650 piekies per stuk.
In die prijsklase zou je moeten denken aan een vestax, gemeni of een een numark|:(
Mischien bij een groothandel een mooi lulverhaal ophangen en er 2 met een fikse korting kopen>:)
Mischien bij audio stassen in venlo, laats sl1200/sl1210 voor 1000 per stuk.
Zelf in duitsland op een int. kazerne gehaald
voor 650 piekies per stuk.
Hallo tineau,
Pro-ject maakt goede spelers.
De Pro-Ject Debut II, en 1.2 behoren tot de besten in hun prijsklasse.
De Debut II kost zo'n FL 550,- incl. Ortofoon OMB 5-e element.
De 1.2 zit op ongeveer FL 650,- zonder element, wil je er een Sumiko Oyster element bij, dan betaal je Fl 150,- meer.
Als je geen Phono ingang op je versterker hebt kun je er eventueel ook de PJ Phono Box bij kopen, deze voorversterker kost maar 200 piek.
--
Wanneer je een speler zoekt voor DJ activiteiten, en/of het betere Scratchwerk, kun je beter wat anders opzoeken.
--
Tom
Pro-ject maakt goede spelers.
De Pro-Ject Debut II, en 1.2 behoren tot de besten in hun prijsklasse.
De Debut II kost zo'n FL 550,- incl. Ortofoon OMB 5-e element.
De 1.2 zit op ongeveer FL 650,- zonder element, wil je er een Sumiko Oyster element bij, dan betaal je Fl 150,- meer.
Als je geen Phono ingang op je versterker hebt kun je er eventueel ook de PJ Phono Box bij kopen, deze voorversterker kost maar 200 piek.
--
Wanneer je een speler zoekt voor DJ activiteiten, en/of het betere Scratchwerk, kun je beter wat anders opzoeken.
--
Tom
Anoniem: 18266
Als het een pick-up is voor DJ doeleinden dan houdt het op, maar ben je een muziekliefhebber in de zin van het luisteren naar platen, dan beveel ik de Thorens TD160 aan, die zijn 2e hands volop te koop voor enkele honderden guldens en je hebt een beregeluid!
tineau... wat is eigenlijk je doel?
Waar wil je de platenspeler voor gebruiken?
Aan welke voorwaarden moet hij/zij voldoen?
Tom
Waar wil je de platenspeler voor gebruiken?
Aan welke voorwaarden moet hij/zij voldoen?
Tom
Sinds ik me anderhalf jaar geleden heb voorgenomen geen cd's meer te kopen ben ik overgestapt op vinyl! Ik koop nu +/- 5 platen/12" per week en mag ze graag beluisteren! Ik ben GEEN dj en hoef ook niet te scratchen, het enige wat ik wil is een goede platenspeler die gewoon plaatjes afspeelt maar wel met een verantwoord geluid!
Anoniem: 17736
Koop een home-studio staat vast wel een leuk 2e handsje in 1-Linn,(nieuw)Project,Thorens.
er zijn in nederland 2 audiophile "tempels".
1)Rhapsodi in hilversum of 2)Mijn in nijmegen.
In Amsterdam bij Richter heb je voor weinig geld een goed spelertje(Brits.)
er zijn in nederland 2 audiophile "tempels".
1)Rhapsodi in hilversum of 2)Mijn in nijmegen.
In Amsterdam bij Richter heb je voor weinig geld een goed spelertje(Brits.)
Anoniem: 13443
YES!, ok dan.. je bent op zoek naar een echte platenspeler.
De enige die ik weet in groningen (toch?) is Eringa, maar er zullen er ongetwijfeld meer zijn. Het belangrijkste is: zoek eerst een goede audiowinkel (waar ze ook echt dure spullen hebben,.. koop jij wat goedkoops
) daar kan men je tenminste goed voorlichten.
Die Pro-ject is idd beregoed; veel muziek voor een redelijk bedrag. Ik heb zelf een Linn, die kan ik je ook aanbevelen, is wel stukken duurder. Ook heel goed zijn de Rega Planar (net boven de f1000 d.i.).
Lees ook eens de Engelse bladen; HiFi-choice, Hifi News & Record Review enz.
ff paar links:
http://www.hifichoice.co.uk/
http://www.whathifi.com/default.htm
http://www.linn.co.uk/
http://www.hi-fiworld.co.uk/hfw/bgintro.html
http://www.stereophile.com/
wat vind je van deze rega?

of deze project?
De enige die ik weet in groningen (toch?) is Eringa, maar er zullen er ongetwijfeld meer zijn. Het belangrijkste is: zoek eerst een goede audiowinkel (waar ze ook echt dure spullen hebben,.. koop jij wat goedkoops
Die Pro-ject is idd beregoed; veel muziek voor een redelijk bedrag. Ik heb zelf een Linn, die kan ik je ook aanbevelen, is wel stukken duurder. Ook heel goed zijn de Rega Planar (net boven de f1000 d.i.).
Lees ook eens de Engelse bladen; HiFi-choice, Hifi News & Record Review enz.
ff paar links:
http://www.hifichoice.co.uk/
http://www.whathifi.com/default.htm
http://www.linn.co.uk/
http://www.hi-fiworld.co.uk/hfw/bgintro.html
http://www.stereophile.com/
wat vind je van deze rega?

of deze project?

In dat geval kan ik je (wanneer je nieuw wilt) absoluut de Pro-Ject aanbevelen.Op donderdag 01 februari 2001 23:04 schreef tineau het volgende:
Sinds ik me anderhalf jaar geleden heb voorgenomen geen cd's meer te kopen ben ik overgestapt op vinyl! Ik koop nu +/- 5 platen/12" per week en mag ze graag beluisteren! Ik ben GEEN dj en hoef ook niet te scratchen, het enige wat ik wil is een goede platenspeler die gewoon plaatjes afspeelt maar wel met een verantwoord geluid!
De debut is ook nog eens verkrijgbaar in verschillene kleuren, zoals die mooie roze hierboven!
Misschien valt de Pro-Ject 2 ook nog wel binnen je budget.
De spelers van Rega zijn (zoals mijn bovenbuurman al aangaf) ook erg mooi, maar wel weer iets duurder.
Ga eens bij een goede Hifi zaak langs, hier kunnen ze je er vast meer over vertellen, en wat nog beter is; laten horen!.
Tom
Cool guys thanx... Ik woon in Groningen dus binnenkort ga ik eens bij Eringa! Een andere goede tip die IK kan geven betreffende audioshops in Groningen betreft De Groef in de steenstilstraat (naast Hemmes)!
ojah, Roze ruled!
ojah, Roze ruled!
Het wordt eentonig. (pun intended)
Pro-ject Debut II. Daar zijn ze bij What*Hifi helemaal lyrisch over.
Is helemaal handmatig, heeft eigen element en doet 33/45 toeren.
Het kan nog billiger, met de Bush MTT1, in de UK voor onder de 50 pond gesignaleerd.
Maar de Pro-ject is de betere.
Waar je ze kan kopen is een ander verhaal.
Pro-ject Debut II. Daar zijn ze bij What*Hifi helemaal lyrisch over.
Is helemaal handmatig, heeft eigen element en doet 33/45 toeren.
Het kan nog billiger, met de Bush MTT1, in de UK voor onder de 50 pond gesignaleerd.
Maar de Pro-ject is de betere.
Waar je ze kan kopen is een ander verhaal.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Anoniem: 1803
Wheheh Jeep, ik denk eerder dat die spelertjes tussen de 5 en 10 mille uitkomen!
Anywayz, er zijn ook goede Techniks 1200 klonen te koop voor net wat goedkoper..
Anywayz, er zijn ook goede Techniks 1200 klonen te koop voor net wat goedkoper..
wat dacht je van gemini pt 2000? pitch tot 10 procent en een snelstart van 0.7 sec.. bijna zelfde als technics, en ,ik vind, betere naald ophanging/balans..
kost nu rond de 800 / 900 piek
traktor scratch!
Wat dacht je ervan om de topic eens te lezen voordat je wat post? Dan had je namelijk geweten dat hier niet om een DJ mixer werd gevraagdwat dacht je van gemini pt 2000? pitch tot 10 procent en een snelstart van 0.7 sec.. bijna zelfde als technics, en ,ik vind, betere naald ophanging/balans..

Jag
okay dan, het andere verhaal:Op vrijdag 02 februari 2001 00:23 schreef tineau het volgende:
Heeft niemand een site/adresje waar ze die pro-ject verkopen?
http://www.snijders-hifi.com/hifi_winkel/pro-ject.htm
http://www.phonophono.de/html/project.html
Nederlandse importeur:
Acson
Energieweg 8, 3641RT Mijdrecht
Telefoon : 0297 284695
..en ja hoor. Allemaal gevonden met Google
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
okee, jag is dus duidelijk niet op de hoogte wat een pt - 2000 is..Op vrijdag 02 februari 2001 01:14 schreef Jag het volgende:
[..]
Wat dacht je ervan om de topic eens te lezen voordat je wat post? Dan had je namelijk geweten dat hier niet om een DJ mixer werd gevraagd.
jag

en als je goed leest staat er termen zoals PITCH en START, en dat heb ik een mixer nog nooit zien doen....

jag.. Eerst denken, - dan niks doen..

traktor scratch!
Anoniem: 19749
Gemini sucks:POp vrijdag 02 februari 2001 00:26 schreef Erikie het volgende:
wat dacht je van gemini pt 2000? pitch tot 10 procent en een snelstart van 0.7 sec.. bijna zelfde als technics, en ,ik vind, betere naald ophanging/balans..
Ik denk dat Jag ook draaitafel bedoelt, waarschijnlijk bedoelt hij dat dit alleen een speler is voor een andere doelgroep.Op vrijdag 02 februari 2001 12:23 schreef Erikie het volgende:
[..]
okee, jag is dus duidelijk niet op de hoogte wat een pt - 2000 is.., het is nl een DRAAITAFEL, PLATENSPELER, waar een RONDE VINYL PLAAT op moet. Kan wel merken dat jag helemaaal geen verstand heeft van mixers/draaitafels.. hij zou wel eens de ps-626 bedoelen..
en als je goed leest staat er termen zoals PITCH en START, en dat heb ik een mixer nog nooit zien doen....
jag.. Eerst denken, - dan niks doen..
(Anders valt me dat wel heel erg tegen van Jag
Wat Pro-Ject aangaat, bij Hanze Hifi in Zwolle hebben ze zowel de PJ 2 (Of was het nu de 1.2?) als de PJ 6.9 staan, laastgenoemde heb ik daar onlangs nog beluisterd (klonk erg goed, maar is ook weer een stukkie duurder).
Kijk maar eens op hanzehifi.nl
Tom
Leg mij dat eens uit??Op vrijdag 02 februari 2001 13:27 schreef kibiru het volgende:
[..]
Gemini sucks:P
traktor scratch!
Anoniem: 13505
Geen uitleg nodig. Gemini mixers en TT's zuigen, net zoals die van Numark.
Wil je iets goeds koop dan een draaitafel van Technics of Vestax. De rest is eigenlijk best kut (op TT gebied). Geen bullshit het is gewoon zo.
Wil je iets goeds koop dan een draaitafel van Technics of Vestax. De rest is eigenlijk best kut (op TT gebied). Geen bullshit het is gewoon zo.
kun je je mening/constatering ook nog ondebouwenOp vrijdag 02 februari 2001 16:04 schreef A-TOMIC het volgende:
Geen uitleg nodig. Gemini mixers en TT's zuigen, net zoals die van Numark.
Erikie: Gemini zuigt alleen al doordat ze een Technics draaitafel kopieren en er niet eens in slagen er een beetje vergelijkbare kwaliteit van te maken. Alleen het gewicht van een Technics al ligt een stuk hoger (heel belangrijk als je wilt DJ'en)
Verder gaat het hier dus om een platenspeler die (dus) gebruikt wordt om naar te luisteren en dat is niet echt vergelijkbaar met een (DJ) draaitafel. Als je echt alleen maar gewoon luistert (net als naar CD bijvoorbeeld) klinkt dat gewoon een stuk beter. Dus geen lichte schijf/zware speler, pitch control, zware arm of snelstart, maar juist zo min mogelijk... meestal niet meer dan een plank met een arm en een schijf.
Verder gaat het hier dus om een platenspeler die (dus) gebruikt wordt om naar te luisteren en dat is niet echt vergelijkbaar met een (DJ) draaitafel. Als je echt alleen maar gewoon luistert (net als naar CD bijvoorbeeld) klinkt dat gewoon een stuk beter. Dus geen lichte schijf/zware speler, pitch control, zware arm of snelstart, maar juist zo min mogelijk... meestal niet meer dan een plank met een arm en een schijf.
Anoniem: 13505
Onderbouwing? Nou ik heb ongeveer al die draaitafels weleens gebruikt, en kwalitatief gezien zijn al die andere merken niet te vergelijken met de tchnics en de draaitafels van Vestax. Dat is gewoon duidelijk te merken wanneer je ze naast elkaar zet. De Gemini draaitafels, en dan heb ik het over de 2000 en 2400 zijn wel grappig (voor die prijs) maar zijn naar mijn mening niet vergelijkbaar, ze voelen gewoonweg goedkoop aan (plastic). En de numark tafels zijn ook wel leuk geprobeerd (pro tt1 en tt2), leuk new design en leuke opties, maar zijn ook weer kwalitatief niet vergelijkbaar. (dit wordt vrij off-topic)
Dus naar mijn mening blijven er eigenlijk maar 2 tafels over: de Technics 1200/10 en de Vestax PDX 2000 (de rest van de pdx serie is ook zeker goed.). Vooral de laatste (pdx 200) is zeer interessant, zeer veel dope xtra features (anti-skip system, super pitch adjustmen (50%), achteruit draaien, etc) en daarnaast kwalitatief van een hoog niveau. Het enige wat nog niet duidelijk is is de duurzaamheid van de tafel, hij is net nieuw. Daar in tegen heeft de 1200/10 zich al bewezen, want die dingen gaan tientalle jaren mee.....
Dus naar mijn mening blijven er eigenlijk maar 2 tafels over: de Technics 1200/10 en de Vestax PDX 2000 (de rest van de pdx serie is ook zeker goed.). Vooral de laatste (pdx 200) is zeer interessant, zeer veel dope xtra features (anti-skip system, super pitch adjustmen (50%), achteruit draaien, etc) en daarnaast kwalitatief van een hoog niveau. Het enige wat nog niet duidelijk is is de duurzaamheid van de tafel, hij is net nieuw. Daar in tegen heeft de 1200/10 zich al bewezen, want die dingen gaan tientalle jaren mee.....
De oorsprongelijke vraag van deze forum was , hij wilde een nieuwe platenspeler rond de 600 / 900 piek (geloof ik). Nou, daar komt technics echt niet voor in aanmerking, omdat ie gewoon te duur is. De pt 2000 van gemini is zeker NIET slecht, en zeker voor die prijs niet...
ten 2e, ja die gemini is een en al plastic zooi, maar het is wel een goede stabiele draaitafel!
't is dat ik thuis 2 pt-2000 heb, maar als ik draai draai ik op sl's, en jah, ze voelen anders aan (qua draaien) maar ik zou ook best met 2 pt-2000's overweg kunnen in een club.
ten 2e, ja die gemini is een en al plastic zooi, maar het is wel een goede stabiele draaitafel!
't is dat ik thuis 2 pt-2000 heb, maar als ik draai draai ik op sl's, en jah, ze voelen anders aan (qua draaien) maar ik zou ook best met 2 pt-2000's overweg kunnen in een club.
traktor scratch!
Anoniem: 6071
Is het dan echt zo lastig?
Er zijn twee soorten draaitafels:
-DJ
-non-DJ
Bij de DJ tafels gaat het meer om de duurzaamheid, torque (motorkracht), stabiliteit, pitch, dat soort dingen. Hierin zijn dus goed en slecht te onderscheiden, van JB-systems tot Technics. Ik ga me er niet mee bemoeien welke TT nou het beste is, dat worden altijd van die zinloze discussies.
Bij non-DJ tafels gaat het om hele andere dingen! Geluidskwailiteit staat op de eerste plaats, wat bij de DJ-tafels absoluut niet zo is!
Omdat de prioriteiten bij deze twee typen TT's anders liggen, heeft het dus geen zin om een DJ-tafel te kopen om de geluidskwaliteit. Je kan voor dezelfde prijs namenlijk een veel geschiktere non-dj tafel krijgen.
Er zijn twee soorten draaitafels:
-DJ
-non-DJ
Bij de DJ tafels gaat het meer om de duurzaamheid, torque (motorkracht), stabiliteit, pitch, dat soort dingen. Hierin zijn dus goed en slecht te onderscheiden, van JB-systems tot Technics. Ik ga me er niet mee bemoeien welke TT nou het beste is, dat worden altijd van die zinloze discussies.
Bij non-DJ tafels gaat het om hele andere dingen! Geluidskwailiteit staat op de eerste plaats, wat bij de DJ-tafels absoluut niet zo is!
Omdat de prioriteiten bij deze twee typen TT's anders liggen, heeft het dus geen zin om een DJ-tafel te kopen om de geluidskwaliteit. Je kan voor dezelfde prijs namenlijk een veel geschiktere non-dj tafel krijgen.
Ok nu weet ik tenminste waar jij je uitspraken op gebaseert hebt. dank uOp vrijdag 02 februari 2001 17:49 schreef A-TOMIC het volgende:
Onderbouwing? Nou ik heb ongeveer al die draaitafels weleens gebruikt, en kwalitatief gezien zijn al die andere merken niet te vergelijken met de tchnics en de draaitafels van Vestax. Dat is gewoon duidelijk te merken wanneer je ze naast elkaar zet. De Gemini draaitafels, en dan heb ik het over de 2000 en 2400 zijn wel grappig (voor die prijs) maar zijn naar mijn mening niet vergelijkbaar, ze voelen gewoonweg goedkoop aan (plastic). En de numark tafels zijn ook wel leuk geprobeerd (pro tt1 en tt2), leuk new design en leuke opties, maar zijn ook weer kwalitatief niet vergelijkbaar. (dit wordt vrij off-topic)
Erikie, zeik op man, als je je zo moet gedragen ga je maar naar een ander forum. Ik bedoelde natuurlijk draaitafel ipv mixer. Ik maak ook wel eens een foutje.
Maar dank je wel hoor jongens voor het verknallen van de topic. Deze gaat dicht, en er komt een nieuwe topic, waarin de woorden Technichs, Numark, Gemini enz, niet gaan voorkomen.
Jullie mogen echt zo veel als jullie maar willen discussieeren over wat nou de beste draaitafel is, maar niet in deze topic.
Jag
Maar dank je wel hoor jongens voor het verknallen van de topic. Deze gaat dicht, en er komt een nieuwe topic, waarin de woorden Technichs, Numark, Gemini enz, niet gaan voorkomen.
Jullie mogen echt zo veel als jullie maar willen discussieeren over wat nou de beste draaitafel is, maar niet in deze topic.
Jag
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.