Toon posts:

[windows 2000] xcopy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een zooi aan data van de ene netwerkschijf naar de andere netwerkschijf kopieeren. Dit wil ik doen aan de hand van een batch.
Als ik onderstaande batch gebruikt wordt er niets gekopieerd:

xcopy c:\pad1\pad2\*\*\*.doc z: /s /d /y /z

Kan er niet omgegaan worden met de wildcards in het pad?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
idd. dat kan niet :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

waarom een wildcard in paden zetten als de optie /s al de subdirectories meeneemt?

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
De /s omdat hij wel het hele pad/directory moet kopiereen. De wildcards omdat de docs die ik wil kopieren allemaal onder een verschillend pad staan.

Is er misschien een andere optie om alle docs uit het onderstaande pad te kopieren.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:02:
De /s omdat hij wel het hele pad/directory moet kopiereen. De wildcards omdat de docs die ik wil kopieren allemaal onder een verschillend pad staan.

Is er misschien een andere optie om alle docs uit het onderstaande pad te kopieren.

:?
Geef eens de letterlijke paden want dit slaat nergens op :P
En je kunt natuurlijk ook meerdere regels onder elkaar zetten in een batch :)
Dus meerdere opdrachten voor verschillende paden :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
het is misschien een optie om robocopy uit de resource kit te gebruiken.
Deze was dacht ik ook los te downloaden (gratis) van de MS site af. kijk eens onder downloads, utilities bij de windows pagina's. Of je zoekt op download.microsoft.com

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Volgens mij is een xcopy c:\pad1\pad2\*.doc z: /s/e/v/y voldoende. Hiermee haal je alle .doc die achter \pad1\pad2 staan naar z:

[ Voor 33% gewijzigd door Marlibica op 24-11-2006 10:12 ]

Sign here against sigs

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dus wat jij wilt is dit:
xcopy c:\pad1\pad2\*.doc z: /s /d /y /z

Zoals ik al zei, met /s geef je aan dat ie ook subdirs moet pakken. Dus wildcards in paden mikken heeft dan geen zin. Werkt namelijk ook niet :P

Misschien overbodig, maar als pad1 en pad2 spaties bevatten, even tussen quotes zetten:

xcopy "c:\pad 1\pad 2\*.doc" z: /s /d /y /z

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:04:
[...]

:?
Geef eens de letterlijke paden want dit slaat nergens op :P
En je kunt natuurlijk ook meerdere regels onder elkaar zetten in een batch :)
Dus meerdere opdrachten voor verschillende paden :)
Volgens mij maakt het niet uit of ik het pad nu klaasje of pietje noemt. Uiteraard kan ik meerdere regels onder elkaar zetten in een batch, maar ook deze ballon gaat niet op, omdat pad3 (het eerste *) een uniek nummer heeft. Pad 4 daarintegen heeft twee opties.
Marlibica schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:09:
Volgens mij is een xcopy c:\pad1\pad2\*.doc z: /s/e/v/y voldoende. Hiermee haal je alle .doc die achter \pad1\pad2 staan naar z:
Het probleem is dus dat de docs niet onder c:\pad1\pad2\*.doc staan maar onder c:\pad1\pad2\unieknummer\a of b\*.doc staan. Ik heb het overigens wel geprobeerd, maar niet gelukt.
arnob schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:05:
het is misschien een optie om robocopy uit de resource kit te gebruiken.
Deze was dacht ik ook los te downloaden (gratis) van de MS site af. kijk eens onder downloads, utilities bij de windows pagina's. Of je zoekt op download.microsoft.com
Ik ga eens opzoek, bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Marlibica schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:09:
Yep je had gelijk. Netwerkschijf was nog niet gemapped.. :P
Pagina: 1