Situatie:
Vanuit mijn applicatie wordt een form modal geopend, met frmEditRegio.ShowDialog(). Op dit form bevindt zich een OpenFileDialog, welke gebruikt wordt om een afbeelding te selecteren. Zodra ik echter in de OpenFileDialog op 'Openen' of 'Annuleren' klik, sluit het frmEditRegio ook, en wel met DialogResult.Cancel.Dit is natuurlijk niet de bedoeling... Als ik het form niet modal open treedt dit probleem niet op.
Code:
Het openen van frmEditRegio:
Het openen van het OpenFileDialog:
Het geheel werkt op .NET versie 2.0.
Meer info/code op aanvraag
Vanuit mijn applicatie wordt een form modal geopend, met frmEditRegio.ShowDialog(). Op dit form bevindt zich een OpenFileDialog, welke gebruikt wordt om een afbeelding te selecteren. Zodra ik echter in de OpenFileDialog op 'Openen' of 'Annuleren' klik, sluit het frmEditRegio ook, en wel met DialogResult.Cancel.Dit is natuurlijk niet de bedoeling... Als ik het form niet modal open treedt dit probleem niet op.
Code:
Het openen van frmEditRegio:
C#:
1
2
3
4
5
| private void button3_Click(object sender, EventArgs e) { Form landenform = new frmEditRegio(); landenform.ShowDialog(this); } |
Het openen van het OpenFileDialog:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| private void btnBladeren_Click(object sender, EventArgs e) { if(this.fldlgFoto.ShowDialog(this) == DialogResult.OK ) { txtFoto.Text = fldlgFoto.FileName; pboxFoto.ImageLocation = txtFoto.Text; } } |
Het geheel werkt op .NET versie 2.0.
Meer info/code op aanvraag