TV, HD-recorder, DVD, 5.1 sound, Digitaal TV: beste opzet?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Ik bezig nu sinds enige tijd een groot HD-ready beeldscherm, op deze tv heb ik een DVDspeler met surround 5.1 aangesloten en een videorecorder. Via de videorecorder heb ik een Digitale Ontvanger van Samsung aangesloten. Nu wil ik eigenlijk eind van het jaar een HD-recorder aanschaffen, echter is zit ik met de vraag of het ook mogelijk is die digitale ontvanger bijvoorbeeld de deur uit te doen en daarbij ook het aantal afstandbedieningen te beperken. Momenteel heb ik het volgende:

1. TV - grote afstandsbediening
2. DVD/Surround - kleine afstandsbediening
3. VHA - kleine afstandsbedieing
4. Decorder - kleine afstandsbediening

Als ik tv kijk dan moet ik altijd al die Decorder op de zender zetten en kan ondertussen al niets anders doen, daarbij moet ik nu gewoon 3 afstandsbedieningen ALTIJD op de bank hebben:

1. tv voor beeld instellingen
2. DVD, voor geluid instellingen
3. Decorder, voor beeldkeuze

Mijn voorkeur gaat dus uit naar iets zodat ik de ene digitale zender kan kijken via de tv en de ander via de HD-recorder kan opnemen. Daarbij zou het handig zijn dat ik die afstandsbedieningen en het aantal handelingen beperkt kan worden, bijvoorbeeld:

1. TV (geen afstandsbediending nodig)
2. HD-recorder / Dvd speler (met deze afstandsbediening mogelijk geluid, beeld, etc te doen, en af te stemmen op een zender digitaal)
3. Decoder, mogelijk om live tv te kijken.

Eigenlijk zoek ik dus een HD-recoder met 5.1 en dvd erin en digitale decorder.
Zijn deze er zijn er misschien nog andere mogelijkheden om alles af te stemmen op elkaar en het aantal afstandsbedieningen en handelingen te beperken?

[ Voor 5% gewijzigd door Gerwin op 24-11-2006 00:02 ]

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:55

MAZZA

Barbie is er weer!

Wat dacht je van een universele afstandbediening?

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Het gaat me eigenlijk niet alleen om enkel de afstandbediening. Maar ook om het feit dat alles dubbel gedaan moet worden. Als ik met een HD-recorder, TV, VHS, DVD-speler, bijvoorbeeld een programma wil instellen op op te nemen moet ik het volgende instellen:

1. pak hd-recorder en stel deze op de tijd in en op EXT2
2. pak cd decorder afstandsbediening en stel programmeer hier opnieuw de opname
3. vergeet niet geluid instellingen goed te zetten

Als je gewoon tv wilt kijken ben je ook dubbel bezig:

1. pak tv afstandsbediening, stel geluid in op tv
2. pak dvd afstandsbediending en stel geluid in op de surround set
3. kies je programma met een digitale afstandsbediending en stel hier nogmaals geluid en beeld in

Zit nu iedereen met een tv, HD-recorder, Surround-set, en Digitale decoder met 4 afstandsbedieningen te klooien en alles dubbel in te stellen als je iets wilt opnemen. Bestaat er geen HD-recorder met ingebouwde Digitale decoder en Surround zodat je met 1 grote AB van de HD-recorder alles af kunt?

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
kpn levert nu een digitale ontvanger met ingebouwde hd recorder, en voor tvhome van essent stond ook zo'n apparaat bij de mediamarkt. Scheelt meteen weer een hoop gedoe met het programmeren.

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
pianoman schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 09:26:
kpn levert nu een digitale ontvanger met ingebouwde hd recorder, en voor tvhome van essent stond ook zo'n apparaat bij de mediamarkt. Scheelt meteen weer een hoop gedoe met het programmeren.
Juist HD-recorders met een TV-Home decoder geintegreerd zijn er dus wel. Welk merk en type moet je dan hebben?

edit: Heb 'm gevonden voor zoiets moet je dus een HD-decodertje van een 350 euro kopen ala DCB-P850R / DCB-P850RS ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door Gerwin op 25-11-2006 05:22 ]