Ik bezig nu sinds enige tijd een groot HD-ready beeldscherm, op deze tv heb ik een DVDspeler met surround 5.1 aangesloten en een videorecorder. Via de videorecorder heb ik een Digitale Ontvanger van Samsung aangesloten. Nu wil ik eigenlijk eind van het jaar een HD-recorder aanschaffen, echter is zit ik met de vraag of het ook mogelijk is die digitale ontvanger bijvoorbeeld de deur uit te doen en daarbij ook het aantal afstandbedieningen te beperken. Momenteel heb ik het volgende:
1. TV - grote afstandsbediening
2. DVD/Surround - kleine afstandsbediening
3. VHA - kleine afstandsbedieing
4. Decorder - kleine afstandsbediening
Als ik tv kijk dan moet ik altijd al die Decorder op de zender zetten en kan ondertussen al niets anders doen, daarbij moet ik nu gewoon 3 afstandsbedieningen ALTIJD op de bank hebben:
1. tv voor beeld instellingen
2. DVD, voor geluid instellingen
3. Decorder, voor beeldkeuze
Mijn voorkeur gaat dus uit naar iets zodat ik de ene digitale zender kan kijken via de tv en de ander via de HD-recorder kan opnemen. Daarbij zou het handig zijn dat ik die afstandsbedieningen en het aantal handelingen beperkt kan worden, bijvoorbeeld:
1. TV (geen afstandsbediending nodig)
2. HD-recorder / Dvd speler (met deze afstandsbediening mogelijk geluid, beeld, etc te doen, en af te stemmen op een zender digitaal)
3. Decoder, mogelijk om live tv te kijken.
Eigenlijk zoek ik dus een HD-recoder met 5.1 en dvd erin en digitale decorder.
Zijn deze er zijn er misschien nog andere mogelijkheden om alles af te stemmen op elkaar en het aantal afstandsbedieningen en handelingen te beperken?
1. TV - grote afstandsbediening
2. DVD/Surround - kleine afstandsbediening
3. VHA - kleine afstandsbedieing
4. Decorder - kleine afstandsbediening
Als ik tv kijk dan moet ik altijd al die Decorder op de zender zetten en kan ondertussen al niets anders doen, daarbij moet ik nu gewoon 3 afstandsbedieningen ALTIJD op de bank hebben:
1. tv voor beeld instellingen
2. DVD, voor geluid instellingen
3. Decorder, voor beeldkeuze
Mijn voorkeur gaat dus uit naar iets zodat ik de ene digitale zender kan kijken via de tv en de ander via de HD-recorder kan opnemen. Daarbij zou het handig zijn dat ik die afstandsbedieningen en het aantal handelingen beperkt kan worden, bijvoorbeeld:
1. TV (geen afstandsbediending nodig)
2. HD-recorder / Dvd speler (met deze afstandsbediening mogelijk geluid, beeld, etc te doen, en af te stemmen op een zender digitaal)
3. Decoder, mogelijk om live tv te kijken.
Eigenlijk zoek ik dus een HD-recoder met 5.1 en dvd erin en digitale decorder.
Zijn deze er zijn er misschien nog andere mogelijkheden om alles af te stemmen op elkaar en het aantal afstandsbedieningen en handelingen te beperken?
[ Voor 5% gewijzigd door Gerwin op 24-11-2006 00:02 ]