Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wifi Ipaq niet werkend te krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeieavond,

Sinds enige tijd heb ik een Ipaq 1950 waarvan ik de wifi niet werkend krijg. De draadloze verbinding van de Experiabox vindt hij wel, maar als ik de WPA-key ingeef blijft hij op "connecting" staan. Heb daarom na een tip Hitchhiker geprobeerd, echter zonder resultaat. Hitchhiker geeft aan dat hij wacht op de DHCP die hij uiteindelijk niet vindt. Daarom start het hele proces weer opnieuw. Heb daarom de standaard gegevens bij "ip ingeven" ingevoerd maar ook dat zonder resultaat. De verbinding van de buren (die echter open is maar kan er niet op internetten) is prima te connecten en die geeft hij dan ook netjes op de todayscreen weer, maar op mijn éigen verbinding doet hij het dus niet...

Weet iemand een oplossing? Er lopen al wel meerdere draadjes over dit onderwerp, maar dit probleem ben ik zo 1-2-3 niet tegen gekomen...

Bij voorbaat dank!

Groeten, Ramon.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:51

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Misschien eerst een Wep proberen ipv WPA. Kijk eens of dat wel gaat.

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-11 09:29
Zop het niet kunnen dat je je wireless router zo geconfigureerd hebt dat je DHCP hebt uitgeschakeld of dat je MAC filtering aan hebt en je eerst het MAC adres van de IPaq in je router moet opnemen voor hij de iPaq toestaat verbinding te maken?

Verwijderd

Topicstarter
Dat de DHCP uit staat weet ik niet zeker, maar heb wel geprobeerd het MAC-adres toe te voegen. Dat lukte ook, maar nog steeds kreeg ik geen respons omdat hij maar blijft zoeken naar de DHCP. Ga nu even proberen hoe het zit met de wep-verbinding...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het enige wat ik erover kan zeggen is het volgende. Ik heb een aantal jaren geleden een H4150 gekocht. Perfect apparaat. Alleen het ondersteunde alleen WEP met de standaard ROM.

Pas na een tijdje kwam HP met een ROM update uit die WPA encryptie mogelijk maakte. Aangezien de 4150 een duurder en meer high end apparaatis dan een 1950 gok ik dat je PDA alleen WEP ondersteunt

[ Voor 73% gewijzigd door Gunner op 25-11-2006 14:29 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je dat beschrijft zou dat inderdaad kunnen, echter, op een ander forum zitten diverse leden die een rx1950 hebben alleen kunnen zij hem wel gebruiken bij een wpa-psk. Ze gebruiken dan wel Hitchhiker, maarja, die gebruik ik ook echter zonder resultaat... Heb gisteren wel geprobeerd om met een wep-codering te internetten, dat ging vlekkeloos. Toen ik weer overschakelde op wpa-psk was het weer gebeurd en begon het verhaal weer van voor af aan....

Heb ook al gezocht naar een ROM update van HP, maar die is er voor zover ik weet niet...

Verwijderd

Topicstarter
Heb 't voor elkaar. Voordat ik de experiabox kreeg hing een linksys aan het net. Heb deze aan de expreriabox gehangen en net zo lang met de instellingen zitten klungelen totdat hij ineens op "connected" stond. Niets meer aan doen, lekker laten staan want voor je het weet valt de verbinding weer weg :P

In ieder geval bedankt voor de hulp ;)

Verwijderd

Hi Ramon,

kan je mij de WLAN instellingen in je PDA toezenden.
Heb dezelfde problemen met mijn Ipaq, 4350
vr gr
Wil

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

De instellingen (SSID en WEP/WPA key) zijn voor iedereen verschillend (mag ik hopen :P) dus lijkt me niet echt jouw oplossing.

Verwijderd

ik bedoel ook niet jouw keys, die heb ik natuurlijk zelf.
Maar welke stappen moet ik doorlopen.
Je gaf nl eerder aan dat je hebt zitten 'klungelen' en toen deed ie het ineens.
Vandaar mijn vraag: welke stappen moet ik doorlopen om succesvol te 'klungelen'.

gr

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 14:29
Gunner schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:35:
Pas na een tijdje kwam HP met een ROM update uit die WPA encryptie mogelijk maakte.
Misschien een lange tijd geleden maar hoe ben je toen aan die upgrade gekomen?
(Ik heb het over de IPAQ 4150)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Beertjeman schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:16:
[...]

Misschien een lange tijd geleden maar hoe ben je toen aan die upgrade gekomen?
(Ik heb het over de IPAQ 4150)
Gewoon via de HP website? Lijkt me logisch toch? :?

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 14:29
Gunner schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:47:
[...]

Gewoon via de HP website? Lijkt me logisch toch? :?
Bedankt!
Ik wist niet zeker of ik de rom van de 4100 serie moest gebruiken.
Pagina: 1