Toon posts:

Realmagic Hollywood Plus werkt niet met nieuwe AMD CPU's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een capturecard (Realmagic Hollywood Plus van Sigma Designs) te installeren in het volgende systeem:

AMD64 3200+ socket 939 2 GHz
256 MB DDR400 Corsair VS256MB400
Asus EN6200TC 64 MB
Asus A8V-VM (VIA-chipset)

(systeem met XP)

Als ik de kaart zonder geinstalleerde driver in de PC zet is er nog niks aan de hand. Nadat de nieuwste driver (gedownload van Sigma Designs) installeer. Start bij de eerst volgende keer de computer niet goed op. Tijdens opstarten is er een blauw scherm te zien. Daarna wordt PC automatisch gereboot. En zo gaat dat maar door. Als ik de kaart eruit haal, blijft het probleem. Probleem zit dus niet in de kaart zelf. Als ik via veilige modus systeemherstel doe is het probleem verholpen. Maar ik wil die kaart toch graag installeren.

Heb deze capturecard ook geprobeerd in een ander systeem. Namelijk een systeem met een Sempron (S754) CPU + Asus moederbord met Nforce4-chipset. Met dat systeem treedt hetzelfde probleem op. (systeem met XP)

En ook in een systeem met een ander Asus-bordje. Namelijk de A8N-SLI Premium. Met wederom de Nforce4-chipset. En een AMD64 3200+ CPU. (systeem met XP)

Heb ook een ouder systeem geprobeerd. Namelijk een AMD 1 GHz Thunderbird (socket A) met ECS K7S5A moederbord. Met dit systeem werkt deze driver probleemloos. (systeem met XP)

Het lijkt erop dat er iets niet samenwerkt met die driver. De videokaart kan het volgens mij niet zijn. Ik heb namelijk zowel ATI als Nvidia-kaarten geprobeerd. Het is wel zo dat alle niet-werkende systemen PCI-E zijn. Het werkende systeem heeft AGP. Het merk moederbord kan het volgens mij ook niet zijn. Want de chipset bepaalt de werking. En beiden Asus moederborden hebben verschillende chipsets. Ik heb zelf het idee dat nieuwere AMD CPU's de combinatie van deze kaart + driver niet kunnen handlen. Kan op internet hier geen info over vinden. Ook niet op dit forum. Zie ik iets over het hoofd? Of is er iemand die misschien dezelfde kaart heeft, en deze problemen bekend voorkomen?

Verwijderd

zal goed morgelijk zijn omdat een amd 64 niet meer met een losse controller chip
(hyperbus nog iets??)
anders zal het gewoon moeten werken ?

Maar de nforce4 chip werkt ook niet erg optimaal met een pci-e bus onder windows 2000

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:48:
zal goed morgelijk zijn omdat een amd 64 niet meer met een losse controller chip
(hyperbus nog iets??)
anders zal het gewoon moeten werken ?

Maar de nforce4 chip werkt ook niet erg optimaal met een pci-e bus onder windows 2000
De computers hebben Windows XP 32 bits. Geen Windows 2000. Dus die vlieger gaat niet op. Het feit dat alle computers waar het niet op werkt een 64 bits AMD CPU bezitten, zou de reden kunnen zijn. Teminste dat lijkt de logische verklaring te zijn. Maar omdat mij Windows 32 bits is vind ik dit toch vreemd. Want Windows XP 32 bits gebruikt de CPU als 32 bits. Hoe kan dit verschijnsel technisch gezien dan toch ontstaan? Of heeft iemand anders hier een andere verklaring voor?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2006 00:45 ]

Verwijderd

Je hebt het niet met een Intel systeem getest?

Hoe kom je er dan bij dat het aan de AMD CPU zou liggen?

Er kunnen heel veel factoren zijn waardoor het niet werkt, de CPU lijkt me erg onwaarschijnlijk als bepalende factor.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hmm welke SP draait dat oudere systeem?
Mogelijk zit je met de nieuwere systemen met WinXP SP2 te werken en op het oudere met SP1.
Just a thought.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
cybersteef schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 00:55:
Hmm welke SP draait dat oudere systeem?
Mogelijk zit je met de nieuwere systemen met WinXP SP2 te werken en op het oudere met SP1.
Just a thought.
Computer met de thunderbird werkt ook met SP2. Dus dat is het niet. De enige duidelijke overeenkomst die de niet werkende computers hebben is dat ze allemaal een 64 bits AMD CPU bevatten. De werkende computer een 32 bits CPU. Kan het niet zo zijn dat de driver zo geprogrammeerd is dat het niet goed werkt met een 64 bits CPU? Want het is eigenlijk niet de kaart zelf die de problemen lijkt te geven. Maar de driver. Zonder kaart maar met geinstalleerde driver heb ik deze problemen ook. Pas als ik systeemherstel doe (naar het punt voordat ik de driver installeerde) via veilige modus zijn de problemen voorbij. Ik zal nog eens kijken of ik toch de mogelijkheid heb om het op een Intel systeem te testen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2006 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb zelf misschien toch het antwoord op mijn vraag, zie hier: http://www.sigmadesigns.com/dcforum/DCForumID21/316.html

Het ziet er idd na uit dat het probleem optreed met 64 bits CPU's van AMD. Ik ga deze tip uitproberen. Jullie horen nog van mij of het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Tip die ik zelf gevonden heb werkt :). Dus topic kan dicht.
Pagina: 1