Toon posts:

[L203wt] of de [l204wt] van LG

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuw scherm kopen aangezien mijn huidige scherm ver onderdoet van mijn pc. Ik heb op dit moment een hele oude 15" crt van belinea |:( , maar met mijn huidige opleiding moet ik er toch echt aangeloven, en gewoon een nieuw scherm kopen.

Ik wil m'n scherm gebruiken voor Photoshop, gaming en af en toe een film. Nu is mijn oog gevallen op twee 20,1" schermen van LG, maar ik heb geen idee welke ik het beste kan nemen... De L204WT is goedkoper en heeft betere specs dan de L203WT voor zover ik het begrijp... Ik neem aan dat de L203WT niet alleen duurder is omdat 'ie, naar mijn mening, mooier is qua design??

Anyways, alvast bedankt voor jullie hulp O-)

-Vincent

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij maakt het kwalitatief gezien niet zoveel uit. De 204WT heeft hoger contrast volgens mij maar dat is gedaan dmv wat trucjes dus veel verschil zul je niet zien gok ik zo. Ik zou gewoon voor de goedkoopste danwel de mooiste gaan :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 22:37
L203WT is ouder en minder verkrijgbaar, daardoor zal de prijs waarschijnlijk hoger zijn. Ik heb hier een L204WT staan en voor wat ie kost (€280) is het geen gek dingetje :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Okéé ik ben er nu iig over uit dat het, als het één van deze twee wordt, de 204 wordt... Maar de resolutie bij dit scherm is 1600x1050, dat kan ik toch wel gewoon behalen met mijn ASUS EN6600 256MB ?

• Hahn
Yup, da's geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Damn jullie zijn snel! _/-\o_ ... Bedankt nogmaals!

[edit] oh okee, hoeft niet gesloten te worden dus, surry O-)

-Vincent

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2006 00:08 ]

Verwijderd

Hahn schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:24:
L203WT is ouder en minder verkrijgbaar, daardoor zal de prijs waarschijnlijk hoger zijn. Ik heb hier een L204WT staan en voor wat ie kost (€280) is het geen gek dingetje :)
(ik heb deze ook, de 204)
Maar jij hebt toch een grote rode vlek links boven in je beeld?
(dat had ik bij het eerste scherm wat ik kocht, gelijk geruild.)

veel van deze schermen kampen met mankementen, rare plekken (linkerkant bij de bezel)
en linker bovenhoek - zou als ik ts was

toch zeker ook goed naar de samsungs kijken...........

(@vincent: topics worden niet gesloten nadat een antwoord is gegeven, alleen wanneer het nodig is..)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2006 00:07 ]

• Hahn
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 00:06:
[...]

(ik heb deze ook, de 204)
Maar jij hebt toch een grote rode vlek links boven in je beeld?
(dat had ik bij het eerste scherm wat ik kocht, gelijk geruild.)
Nope, geen rare vlekken hier.

Verwijderd

Hahn schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 00:07:
[...]
Nope, geen rare vlekken hier.
veel mensen hebben er wel 1, en als je naar user pics kijkt online van dit scherm zie je het ook nogal vaak...

ik ben blij en tevreden met het scherm, maar als ik het over zou moeten doen.. :9

had ik toch iets meer aan kwaliteit/ samsung uitgegeven.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik heb zelf ook na heel lang wikken en wegen een 20,1" LCD scherm gekocht
zat te twijfelen tussen de L204WT is en de Samsung syncMaster 205bw en ben uiteindelijk voor de 205bw gegaan. Design en beeld kwalitijd zijn bijna niet wat beter en wat voor mij de doorslag heeft gegeven is dat de 205bw HDCP heeft. Aangezien ik normaal wel minimaal zo'n 4 jaar met een schem doe lijkt me dit erg belangkrijk. Omdat het zonder HDCP ondersteuning echt niet mogelijk is om HDef film van een HD-DVD of Blue-ray disk af te spelen.
En de 205bw is maar 2 tientjes duurder.

Verwijderd

204WT is ook HDCP ready.................................

Verwijderd

Topicstarter
Doh, nu ben ik weer geweldig aan het twijfelen :P ... Maar even vraagje tussendoor, als ik een Xbox 360 op dit scherm zou aansluiten hè.. is dit dan hd-beeld?

Verwijderd

KOOP NIET 123 even een scherm, krijg je spijt van..

resolutie is ook iets waar je naar moet kijken, native resolutie van de 204wt is 1680x1050

van de samsung is lager volgens mij, maargoed -dat moet ook wel een beetje overeen stemmen met de resoluties die je xbox weer kan geven.....

niet ff een scherm kopen, krijg je echt spijt van... orrienteer je goed

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat doe ik ook niet hoor, ik twijfelde al een behoorlijke tijd en tjah wat doe je dan? Dan richt je je tot de got-community!

Specs LG204wt:

-Formaat 20,1 inch
-Pixel pitch 0,264 mm
-Helderheid 300 cd/m²
-Contrast ratio 2000 : 1
-Responsetijd 5 ms
-Resolutie (max.) 1680 x 1050

Frequentiebereik
Horizontaal 30-83 kHz
Verticaal 56-75 Hz

Specs Samsung 205bw:

-Formaat 20 inch
-Pixel pitch 0,258 mm
-Helderheid 300 cd/m²
-Contrast ratio 600 : 1
-Responsetijd 6 ms
-Resolutie (max.) 1680 x 1050

Frequentiebereik
Horizontaal 30-81 kHz
Verticaal 56-75 Hz

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit soort dingen hoor je toch prima te kunnen vinden en/of bespreken in [20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 13 ?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.