encrypted usb stick

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• learn_more
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
hallo,

ik ben op zoek naar een usb stick met encryptie (hardware of software)
ik ben al op zoek geweest op google, maar ik kan niet echt een goede optie vinden.

het probleem is namelijk dat er geen drivers geinstalleerd kunnen/mogen worden
(de usb stick gaat ook onder limited accounts gebruikt worden)

weet er iemand een programma (of een usb stick)
die encryptie heeft zonder drivers te moeten installeren?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:15

chromeeh

the Gnome

Je spreekt je jezelf een beetje tegen...

Je wil een mogelijke software oplossing, maar je wilt geen software / drivers installeren...
Dus als ik jouw was zou ik eens gaan kijken naar een hardwarematige encryption oplossing :)
Wees er wel opgevat dat dit niet goedkoop kan / zal zijn...

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:52
Hier moeten er toch wel wat staan?
Het probleem is alleen dat je USB stick per persoon moet uitdelen, maar het is wel veilig op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192562

wij gebruiken intuix usb sticks

daar zit een software packetje bij genaamd keysafe. Dit werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
Ik gebruik op mijn stick het programmaatje truecrypt op de hem te beveiligen. http://www.truecrypt.org/
voordeel is dat hij gratis is en op elke stick zonder problemen draait.
Programma maakt een bestand aan die net zo groot is als de map die je beveiligd wilt hebben (of complete stick) je installeert het programmaatje op de stick, start hem en je geeft aan op welke driveletter je je beveiligde "partitie" wilt mounten, toetst wachtwoord in en voila.

Mijn speelgoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Inderdaad is TrueCrypt een machtig stukje software, maar het voldoet helaas niet aan de eisen uit de TS. Zo draait TrueCrypt niet onder een limited account.
Uit de FAQ:
Q: Can I use TrueCrypt on Windows if I do not have administrator privileges?

A: Yes, but only after a system administrator installs TrueCrypt on the system (or after he or she gives you administrator privileges). The reason for that is that TrueCrypt needs a device driver to provide transparent on-the-fly encryption/decryption, and users without administrator privileges cannot install/start device drivers in Windows. After a system administrator installs TrueCrypt on the system, users without administrator privileges will be able to run TrueCrypt, mount/dismount any type of TrueCrypt volume, load/save data from/to it, and create file-hosted TrueCrypt volumes on the system. However, users without administrator privileges cannot encrypt/format partitions, cannot create NTFS volumes, cannot install/uninstall TrueCrypt, cannot change passwords/keyfiles for TrueCrypt partitions/devices, cannot backup/restore headers of TrueCrypt partitions/devices, and they cannot run TrueCrypt in 'traveller' mode.

[ Voor 77% gewijzigd door Henk007 op 24-11-2006 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Sony heeft USB sticks met encryptie en vingerafdruksensor. Vziw gaat het volledig hardwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ik ben al op zoek geweest op google, maar ik kan niet echt een goede optie vinden.
Wat wel gevonden? <-- dan weten we welke richting we op moeten denken.
Maar inderdaad: Truecrypt gebruiken. Start zelf TC, mount het encrypted file (of maak een batchfile die het in een keer doet) en klaar.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik denk dat de TS net zoiets zoekt als waar ik ook al tijden naar op zoek ben, een programma wat je thuis gebruikt om je USB stick mee te beveiligen, maar vervolgens op school alleen maar door wachtwoord invoer kan openen (of een andere plek). En aangezien zo'n situatie vaak vol limited accounts zit... En je natuurlijk wel je ding wil beveiligen onderweg (om defensie situaties te voorkomen :+)... Maar ik denk dat ik me erbij neer moet leggen dat TrueCrypt 1 van de weinige dingen is die het uberhaupt kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is of helemaal hardware (vingerafdruk, maar dat is imho niet helemaal te vertrouwen), of incl. adminrechten (zoals U3), of handmatig een tooltje starten. En ja, in dat laatste geval kan men het file kopieren en brute force gaan kraken.
Als je meer zekerheid wilt: gewoon USB stick niet uitdelen en aan een touwtje metalen ketting houden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• learn_more
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
chromeeh schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:29:
Je spreekt je jezelf een beetje tegen...

Je wil een mogelijke software oplossing, maar je wilt geen software / drivers installeren...
Dus als ik jouw was zou ik eens gaan kijken naar een hardwarematige encryption oplossing :)
Wees er wel opgevat dat dit niet goedkoop kan / zal zijn...
ik was eigenlijk op zoek naar een hardware oplossing, maar als er een softwarematige is die geen driver nodig heeft, dan is dat ook goed...
Archie_T schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:37:
Hier moeten er toch wel wat staan?
Het probleem is alleen dat je USB stick per persoon moet uitdelen, maar het is wel veilig op deze manier.
ik zal eens kijken
Anoniem: 192562 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:42:
wij gebruiken intuix usb sticks

daar zit een software packetje bij genaamd keysafe. Dit werkt goed.
gaat dit zonder een driver te installeren?
Fuzzillogic schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:03:
Sony heeft USB sticks met encryptie en vingerafdruksensor. Vziw gaat het volledig hardwarematig.
als ik zo kijk, heeft sony een driver nodig voor de vingerafdruksensor
(ik heb er geen van sony kunnen vinden die geen driver nodig hebben)
F_J_K schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:03:
[...]

Wat wel gevonden? <-- dan weten we welke richting we op moeten denken.
Maar inderdaad: Truecrypt gebruiken. Start zelf TC, mount het encrypted file (of maak een batchfile die het in een keer doet) en klaar.
ik kwam zojuist uit op de "SafeBoot for USB Phantom"
deze heeft geen driver nodig, maar ik kon geen sites in NL vinden die hem verkopen...
ik heb ook naar truecrypt gekeken, maar deze heeft zelfs in traveller mode een driver nodig

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /TheDuke\
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
BioSlimDisk is een voorbeeld van wat je zoekt. Wij gebruiken ze ook op het werk.

Hardwarematige beveiling met vingerafdruk, geen additionele software of admin priv. nodig. Vijf vingerafdrukken per usb stick. Werkt op ieder op ieder OS (Linux, OSX, XP)

http://www.bioslimdisk.com/products.html

Wel vrij prijzig (alle logica zit dan ook op de stick)

Oud topic hierover: USB Stick beveiligingmethoden

[ Voor 15% gewijzigd door /TheDuke\ op 26-11-2006 17:18 ]

Pagina: 1