Toon posts:

Partitie delen met Windows XP (Prof)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Eindelijk ben ik dan overgestapt op Linux (Ubuntu, nieuwste build). Daarnaast draai ik nog steeds XP, op een andere partitie. Ik had namelijk voor ogen om een partitie (/dev/hda4) te gaan sharen met Windows, door daar een ex3 drivertje te installeren.
Zo gezegd, zo gedaan; Windows leest de schijf perfect, maar nu komt het probleem: op het moment dat ik een folder maak in Windows, heb ik totaal geen rechten daar, op het moment dat ik in Ubuntu probeer mappen daarin te zetten :(
Dus: hoe kunnen Windows XP en Ubuntu vreedzaam een ext3 partitie delen?
Na twee dagen tweaken en bekend worden met Ubuntu, en steeds maar errors aanzien na oplossingen van Google te volgen, word je het toch wel een beetje zat :+

Overigens heb ik ook een kleiner probleempje met Ubuntu: deze /dev/hda4 wil niet automatisch mounten lijkt het wel; elke keer als ik inlog, moet ik weer opnieuw sudo mount /dev/hda4 /home/vince/Smijtschijf doen? :?

• rvdven
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-01 07:24
Als wat voor'n gebruiker zet de Windows driver je bestanden op hda4? Als het namelijk als root gebeurd heb je als gewone gebruiker idd geen toegang. Misschien is dit in te stellen, maar hier heb ik verder geen ervaring mee.

Je kunt hda4 automatisch laten mounten door deze regel toe te voegen aan /etc/fstab
code:
1
/dev/hda4       /home/vince/Smijtschijf           ext3    defaults

Het kan zijn dat ik er iets naast zit want ik doe dit nu uit m'n hoofd, maar het zou zo moeten werken. Succes :)