Toon posts:

Onkyo TX-DS575 geeft opeens geen geluid meer

Pagina: 1
Acties:
  • 560 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Onkyo TX-DS575 (niet de X) receiver en die doet het al zeker 4 jaar prima tot van de week. Ik deed hem s' avonds aan en standaard staat ie op FM en op volume 18 ongeveer en er kwam helemaal geen geluid :( .
Ik denk ok, laat ik eens luisteren of cd tje afspelen geluid geeft.
Dat ging goed, met cd luisteren had ik geluid. Dus na het cd afgeluisterd te hebben deed ik de receiver en dvd speler uit.
Later op de avond wou ik nog ff radio (fm) luisteren dus deed ik de receiver weer aan.
Weer geen geluid dus ik gooide de volumeknop naar rechts om te horen of er misschien daar geluid was. Pas bij volume 50 ongeveer hoorde ik de klanken van een Veronica DJ.
Toen weer terug naar 18 en toen ik een cdtje op wou zetten kreeg ik hier ook geen geluid meer ook niet bij volume 50. Daarna heb ik geprobeerd of de Xbox geluid wou geven op V1 maar ook daar niks.

Ik heb alle settings al nagegaan, het is niet zo de setting van analog/digital fout staat, ik heb ook al andere speakers geprobeerd. Dit mocht ook niet baten. Alle stekkers aan de achterkant zitten ook goed. Het enige geluid wat ie nog geeft is op FM en dan op volume 50 maar daar laat ik hem natuurlijk niet staan, want stel je voor dat ie opeens terugkomt dan vliegen mijn B&W 's door de kamer :-)

Nu heb ik de kap van de versterker er af en alle stekkertjes zitten nog vast, maar meer verstand heb ik er ook niet van.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn ? Of wat de gemiddelde reparatiekosten bij een winkel als Harense Smid is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-10 19:03
Dat zelfde probleem heb ik ook,3 weken terug een Yamaha RX-A1070 gekocht netjes aangesloten alles doet het behalve de FM Radio,zal mijn FM antenne stuk zijn?.

Inmiddels gevonden sommige zenders kan ik gek genoeg niet vinden op de FM frequentie maar wel op DAB+.

[ Voor 25% gewijzigd door pronkje op 04-08-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Xanax959

relax...

Is een bekend probleem, chips op het dsp bordje moeten ff na gesoldeerd worden, werkte bij mij prima tot er helaas iets anders stuk ging. Is de printplaat achter de voorste printplaat. Er zijn filmpjes van, kan ik nu ff niet vinden, zoeken op de service manual levert ook de gewenste info op.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:53

FeaR

In GoT we trust

Heren, dit topic is uit 2006, TS is al sinds februari 2010 niet meer online geweest.

@pronkje een topic kicken om dan een geheel ander probleem voor te leggen is ook niet netjes, topics kapen is niet gewenst.

[ Voor 91% gewijzigd door FeaR op 05-08-2018 09:16 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.