Toon posts:

IDE harddisk niet herkent op Asus P5B Deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Asus P5B Deluxe aangeschaft, in combinatie met een E6600 en 1 gb Corsair CM2X PC6400 geheugen. Ik heb zonder problemen al mijn oude SATA schijven (5x Maxtor 320 gb) erin gehangen. Booten doe ik vanaf een van deze SATA schijven. Het bord beschikt ook over een IDE controller, dus daar heb ik mijn IDE Maxtor 320 gb aan gehangen en mijn Pioneer 111D. Als ik boot en het bios induik zie ik nergens die IDE schijf herkent worden. Ik heb volgens het boekje het bios ingesteld, dus "SATA compatible" en "Configure SATA as IDE". De Pio staat als master en de IDE schijf als slave ingesteld. Tijdens het booten zie ik wel een vreemde melding --ODDO Pioneer 111d--
zoiets. Als ik alleen de IDE Maxtor aansluit zie ik --ODDO Maxtor 320-- maar in windows zie ik dan deze schijf niet terug in de verkenner.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik over het hoofd zie ?

Bedankt,

Gerrit
.

Verwijderd

Heb je de jumpers op je IDE drive/ cdrom gebruikt, om ze master/slave te maken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 22:30:
Heb je de jumpers op je IDE drive/ cdrom gebruikt, om ze master/slave te maken?
Hmm, in het boekje staat "If any device is set as cable select, make sure all other device jumpers have the same setting",...even checken

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

standaard staat een hd meestal als master en een rom als slave. dus je zal ze inderdaad even goed moeten zetten of andersom aan de kabel moeten hangen :)

Verwijderd

Topicstarter
StuiTeR schreef op donderdag 23 november 2006 @ 22:50:
standaard staat een hd meestal als master en een rom als slave. dus je zal ze inderdaad even goed moeten zetten of andersom aan de kabel moeten hangen :)
Ja, das waar, maar omdat ik boot vanaf een SATA schijf zou het toch niet uit moeten maken ? Goed, ik ga het gewoon even proberen,...die niet waagt !

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze allebei op cable select gezet, en daarna werkte allebei de IDE devices.

Manual beter gelezen, maar ja, ongeduldig he !

Bedankt voor het meedenken,

Gerrit
Pagina: 1