Feitelijke onjuistheid in "Bug in afhandeling DMG.."

Pagina: 1
Acties:

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Het automatisch openen van 'veilige' bestanden door Safari staat standaard UIT (niet AAN zoals het artikel schrijft) en bij DMG bestanden volgt eerst een waarschuwing "Dit bestand bevat mogelijk een programma..." waardoor de gebruiker nog een keer geconfronteerd wordt met "wil ik dit wel openen".

nieuws: Bug in afhandeling dmg-bestanden maakt Mac kwetsbaar

(en wat iemand in de reacties zegt over het stopzetten van ondersteuning voor 10.4 door Apple klopt ook niet.)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik heb geen Safari, hiero, dus we laten de auteur het even zelf nakijken. *im-schopje uitdeelt*

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:06
Je hebt deels gelijk (ik moest het even opzoeken, omdat ik er vrij zeker van was dat het bij mij standaard wel aanstond). Vanaf Mac OS X 10.4.5 (clean install) is het standaard uitgeschakeld. Oudere versies van OS X hadden het standaard ingeschakeld, en deze instelling bleef ook behouden bij upgrades. Dus ik schat dat bij de meeste gebruikers het automatisch openen van bestanden standaard is ingeschakeld. Overigens geeft hij hier geen melding wanneer het programma automatisch dmg-bestanden 'mount'.