Toon posts:

Wat kan ik nog meer proberen? acer laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 1.752 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop is ermee gekapt vorige week dinsdag. Het gaat om een Acer travelmate 4601 van ongeveer 1,5 jaar oud. Ik heb dus ook geen garantie meer op hardware en mocht nu het beeldscherm kapot zijn hoeveel gaat dat dat kosten daar zit ik een beetje mee, is het dan niet goedkoper om maar gewoon een nieuwe te kopen, maar daarvoor bel ik wel met acer.

Op die dag zelf heb ik hem nog volop gebruikt, de volgende ochtend vroeg wou ik hem aanzetten om even te kijken hoelaat ik op school moest zijn. Er zat nog genoeg prik in de batterij dus gewoon booten, alleen nu het probleem ik heb geen beeld meer totaal geen beeld meer. Zelfs de bios niet. Totaal zwart beeld. Nu heb ik vanalles geprobeerd:

zonder accu alles op de stroomkabel
zonder hdd, cd-rom speler en geheugen
op accu zonder cd-rom speler, geheugen, hdd
Met een zaklamp gekeken of niet stiekem het backlight kapot was

Helaas helpt dat allemaal niet, heeft misschien iemand ervaring hiermee. Misschien wel met de kosten ervan ??

Oh btw ik heb ook niet het idee dat de laptop goed doorstart, normaal gezien zou na een tijdje het draadloze netwerk lampje oranje gaan branden en de laptop meer (opstart) lawaai maken. Testen of hij windows wel bereikt kan ik haast niet aangezien het geluid altijd uit staat en ik er geen wachtwoord op heb zitten op het moment.

Als iemand nog wat weet graag ik weet het niet meer, maar voordat ik hem een maand aan acer ga uitlenen en ik misschien een hoge rekening (offerte) krijg wil ik graag eerst alles geprobeerd hebben.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je wil testen of het 't beeldscherm is, sluit dan een externe monitor aan. Dan kun je ook nog kijken of je in de BIOS kunt komen. Verder zou je een Live CD als Knoppix kunnen proberen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 23 november 2006 @ 22:25:
Als je wil testen of het 't beeldscherm is, sluit dan een externe monitor aan. Dan kun je ook nog kijken of je in de BIOS kunt komen. Verder zou je een Live CD als Knoppix kunnen proberen.
precies en als ie dat nog wel doet dan kan je hem nog gebruiken als veredelde typmachine

Verwijderd

Topicstarter
Was ik even vergeten te melden, maar had ik dus al gedaan, aangesloten op externe monitor en zelfs op de video out. Dat hielp dus ook niet, heb ook nog geprobeerd te switchen met de functietoetsen op d e laptop. Maar ik denk niet dat ie daar ver genoeg voor opstart.

Verwijderd

Heb er hier toevallig ook 1 liggen, ook totaal dood, hoort m wel "booten" maar geen beeld ook.
ik gedaan:
-geheugen vervangen
-externe monitor aangesloten
-harddisk eruit

ook radeloos, ding gaat terug waarschijnlijk, maar ook geen hw garantie meer...
BTW, ook Acer..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2006 12:26 ]

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Je kan proberen met acer een soort coulanceregeling te treffen.
Je laptop moet namelijk net zo lang werken als dat je er normaal van zou verwachten. De algemene consensus hierover is dat dat voor elektronica ca. 2 jaar is. Daarom hebben de meeste merken en winkels hun garantietermijn enkele jaren geleden verruimt van 1 naar 2 jaar (die 2 jaar is imo dus geen wet!).
Misschien is acer daar ontvankelijk voor, desnoods bied je aan 1/3 van de kosten ofzo te betalen.
Voor de rest denk ik dat je mobo stuk is (de grafische chip ofzo).

"man is not truly one, but truly two,"

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

mr_petit schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 12:32:
Je kan proberen met acer een soort coulanceregeling te treffen.
Je laptop moet namelijk net zo lang werken als dat je er normaal van zou verwachten. De algemene consensus hierover is dat dat voor elektronica ca. 2 jaar is. Daarom hebben de meeste merken en winkels hun garantietermijn enkele jaren geleden verruimt van 1 naar 2 jaar (die 2 jaar is imo dus geen wet!).
Misschien is acer daar ontvankelijk voor, desnoods bied je aan 1/3 van de kosten ofzo te betalen.
Voor de rest denk ik dat je mobo stuk is (de grafische chip ofzo).
Daar werkt Acer toch niet aan mee. Zelfs binnen de garantietermijn proberen ze overal onderuit te komen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-01 10:19

Eijkb

Zo.

Mijn Acer Laptop is er na 1,5 jaar ook mee gestopt (nadat deze al 2 keer eerder is opgestuurd ter reparatie) en na contact met de helpdesk hebben ze mij gezegd een coulance aanvraag te doen bij het hoofdkantoor. Dat kan per brief, opsturen naar:

Acer Computer
t.a.v. coulance
Europalaan 89
5232 BC Den Bosch

Wellicht wel verstandig eerst de standaard route te doorlopen (dus via de site de helpdesk contacteren).

.

Verwijderd

Topicstarter
vEijk schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 12:40:
Mijn Acer Laptop is er na 1,5 jaar ook mee gestopt (nadat deze al 2 keer eerder is opgestuurd ter reparatie) en na contact met de helpdesk hebben ze mij gezegd een coulance aanvraag te doen bij het hoofdkantoor. Dat kan per brief, opsturen naar:

Acer Computer
t.a.v. coulance
Europalaan 89
5232 BC Den Bosch

Wellicht wel verstandig eerst de standaard route te doorlopen (dus via de site de helpdesk contacteren).
oke dan dit is handig, ik ga de laptop ook eerst maar aanbieden of bellen met de helpdesk en mn probleem voorleggen. Maar iig met de melding dat ik eerst een offerte wil want ik denk echt niet dat het goedkoop is. Maar het zou idd kunnen dat de grafische chip kapot is, wat het niet minder vervelend maakt. Ik ga maandag gewoon eerst bellen met acer daarna aanbieden helpt dat niet ga ik denk ik maar voor coulance brief, kijk een deffect kan maar zo van de ene op de andere dag en dat pas na 1,5 jaar of juist na 1,5 jaar vind ik minder.

In ieder geval alvast bedankt voor de hulp

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het nog niet zeker maar ik ga denk ik maar een nieuwe kopen. En ik dacht aan de Acer Aspire 5633WLMi.

Dat lijkt me nog wel wat zo met de gratis vista upgrade erbij.

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Open je dan over anderhalf jaar dan weer een topic?
Als mijn laptop na 1,5 jaar economisch onherstelbaar kapot was, en het buiten de garantie viel, en geen hele goede coulanceregeling (max 15% betalen) kon regelen had ik absoluut een ander merk gekozen.

Sowieso geloof ik dat acer nog steeds standaard maar 1 jaar garantie garantie geeft, wat ik vanuit wetswege dus een slecht signaal vindt. Extra garantie bijkopen kan, maar daar betaal je fors voor (bijna net zo duur als bij dell). Ook accu's zijn bij acer duur.

Daarnaast staat het merk acer niet echt bekend om z'n degelijke laptops (nofi), en ook de garantie- en klachtenafhandelingen hebben vanuit het verleden bewezen dat dat een rommeltje was (ze zaten niet voor niets bij kassa). Dat laatste is misschien onderhand wel opgelost.
Qua hardware zijn de vaak wat goedkoper, maar imo zijn ze de verpersoonlijking van uitdrukkingen als 'alle waar naar z'n geld' en 'goedkoop is duurkoop'.

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-01 21:50

Flappiewappie

Hier nog meer

kzal altijd zoieso bellen...

als je hem kan laten repareren voor paar honderd euro is die altijd nog "verkoopbaar"

anders zou je nu nog de onderdelen kunnen verkopen... :)

Hier staat wat

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het normaal helemaal met je eens zijn en niet snel een acer weer kopen maar ja ik vind de meeste andere merken gewoon lelijk meestal, en dat is dan simpel over bijvoorbeel een lelijk touchpad ofzo.

Alleen hp is eigenlijk nog een optie. Gelukkig staat ook nog niks vast en zaterdag staat een grote vergelijkingssessie gepland met verschillende merken enzo, daarna ga ik beslissen

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 20:45:
Ik zou het normaal helemaal met je eens zijn en niet snel een acer weer kopen maar ja ik vind de meeste andere merken gewoon lelijk meestal, en dat is dan simpel over bijvoorbeel een lelijk touchpad ofzo.

Alleen hp is eigenlijk nog een optie. Gelukkig staat ook nog niks vast en zaterdag staat een grote vergelijkingssessie gepland met verschillende merken enzo, daarna ga ik beslissen
Dus je koopt een brak merk laptop omdat hij er mooi uit ziet? (ikzelf ben onderhand aan m'n 3e vervangende exemplaar toe, wat een poepmerk)

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Tjah, indien jij weer een Acer wilt kopen, moet je dat vooral doen (overigens met sterke argumenten-> touchpad is lelijk van andere merken, persoonlijk vind ik een Acer zowiezo lelijk). Maar advies van vele mensen: koop geen Acer! En smaken verschillen natuurlijk, maar velen merken hebben veel mooiere laptops dan een Acer (Compaq, Macbook ofzo). Dus doe verstandig en koop gewoon geen Acer omdat die er leuk uitziet. Ten eerste ziet een Acer er niet leuk uit, maar als je met redenen komt als dat acer goedkoop is voor goede (lees: snelle) hardware is dat nog begrijpelijk. Maarnee, een mooie touchpad :S. Je volgende Acer kan natuurlijk heel goed doen (ken mensen die nooit problemen heben gehad enzo) maar na zo'n gebeurtenis ga je toch niet op uiterlijk een lap halen die brak is :S.

[ Voor 13% gewijzigd door BoyzNDaHood op 01-12-2006 16:44 ]

• pluizje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-08-2025
Ook ik heb een Acer en ook die van mij geeft na 1 jaar en 3 maanden geen kick meer. beeld blijft zwart (na eerst wat rare patroontjes) videochip dus. Ook 2 klasgenoten van mij hadden een Acer en beide zijn binnen 15 maanden kapot gegaan(laptop 1) videochip kapot en laptop 2)processorgeheugen doorgebrand)! Als je dus weer een Acer neemt zou ik me dus krom kopen aan garantie, want dit blijkt een soort regelmaat te zijn.

Verwijderd

Coulance???? Een laptop die er na anderhalf jaar mee stopt??? Belachelijk natuurlijk, dat moet je absoluut niet pikken. Een brief aan Acer en ze een termijn stellen waarbinnen dat ding moet worden gerepareerd en dat tegen redelijke kosten, 100 eurootjes ofzo, op zijn hoogst.

Voldoen ze daar niet aan, dan ze officieel in gebreke stellen en dan effe wachten wat ze dan gaan doen....

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

...
dat ding moet worden gerepareerd en dat tegen redelijke kosten, 100 eurootjes ofzo, op zijn hoogst.
Dat is toch coulance? (even uitgaande dat de reparatie anders meer dan 100 euro gekost zou hebben).

Persoonlijk vind ik dus overigens dat ze alsnog de exemplaren die binnen 2 jaar kapot gaan gratis moeten repareren.
Een argument als 'maar u had er toch extra garantie bij kunnen kopen?" is imo een nonargument; de acceptabele werkingstermijn is een verantwoordelijkheid van de winkel waar je 'm gekocht hebt, en die zou de laptop in eerste instantie al niet hadden moeten verkopen met standaard 1 jaar garantie.
Maar ja, tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit bijna altijd nog gelijk halen.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 05-12-2006 19:11 ]

Verwijderd

Mijn laptop is ook spontaan uitgevallen, ook een acer, een 1690, maar ik heb gelukkig nog wel garantie. Ik had er al een apart topic voor gemaakt voordat ik dit zag. Bij mij begint het powerlampje te branden, en het hdd lampje, maar die gaan na minder dan een seconde ook weer uit.

• pluizje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-08-2025
Hoelang duurt t eigenlijk voor je ze aan de lijn heb...ik ben zo al failliet aan de telefoonkosten. Je krijgt niet eens te horen hoeveel mensen er nog voor je zijn.

Verwijderd

Topicstarter
pluizje schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:36:
Hoelang duurt t eigenlijk voor je ze aan de lijn heb...ik ben zo al failliet aan de telefoonkosten. Je krijgt niet eens te horen hoeveel mensen er nog voor je zijn.
Ik wou dat ik het kon zeggen, ik heb een mail gestuurd en ik wacht het wel af. Ik heb net vandaag een nieuwe laptop gekocht (asus a6t) en ik zie wel hoe ik het verder met Acer oplos mocht de laptop gemaakt kunnnen worden voor een normale prijs dan doe ik dat. Ik vind altijd wel weer een functie voor de laptop, als server tijdens lan's ofzo. Wordt het te duur dan mag de laptop .

Ik heb een paar dagen geleden dus de mail verstuurd naar acer en ik verwacht binnen een week eigenlijk wel iets terug maar we zullen het zien.

Verwijderd

Acer zou eens goed aangeklaagd moeten worden, voor het niet leveren van degelijke producten (dat is juridisch gezien toch al een overtreding?) al dan niet oplichterij - als iemand actie tegen hun wilt ondernemen - wil ik best een euro of 100 in 'het zakje' doen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb dan eindelijk mail terug,

Geachte heer, mevrouw

Onder --- is deze storing gemeld. Helaas is het apparaat buiten garantie.

Een coulance verzoek kunt u richten naar onderstaand adres:

Acer Computer
Europalaan 89
5232 BC Den Bosch, Nederland,

U ontvangt dan ongeveer 20 werkdagen na ontvangst schriftelijk een antwoord op uw verzoek tot herstelling, of dit binnen of buiten garantie valt, en de verdere opvolging van de case.

U hoeft tussentijds geen contact op te nemen over deze case. Het hoofdkantoor zal dit met u doen zodra deze case in behandeling is genomen.

Hierbij hoop ik u voldoende te hebben geinformeerd,

Met vriendelijke groet,

Dus .. dat gaan we maar doen en dan zie ik wel weer hoe het loopt. Inmiddels zit ik lekker op mn nieuwe laptopje dus haast is er bij mij ook niet

Verwijderd

Topicstarter
dit mag dicht

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Zal misschien niet onze zaak zijn maar ik ben toch benieuwd wat er gebeurd is.. als je het niet wilt vertellen is dat prima natuurlijk...

That's the way the cookie crumbles.

Pagina: 1