[SQL Server 2005] Intranet wel verbinding, internet niet

Pagina: 1
Acties:

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:15
Hoi,

Ik heb zelf met veel moeite een C# applicatie gemaakt in VS2005, deze applicatie maakt gebruik van een SQL Server 2005 die in het netwerk hangt. Met deze applicatie is het (heel simpel) mogelijk om een aantal mensen toe te voegen aan de database (naw gegevens ingeven en toevoegen), mensen te wissen en te wijzigen.

Via het netwerk werkt dit allemaal hartstikke fijn en leuk, maar nu heb ik aan een vriend dit programma doorgestuurd en heb ik hem gevraagt om de connectie te maken, hij kreeg de volgende exception bij het maken van de connectie naar de server:

************* Exception Text **************
System.Data.SqlClient.SqlException: An error has occurred while establishing a connection to the server. When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: SQL Network Interfaces, error: 26 - Error Locating Server/Instance Specified)

De code die de connectie maakt staat hieronder:

sqlVerbinding = new SqlConnection();
sqlVerbinding.ConnectionString = @"SERVER=10.0.0.175\SQLEXPRESS;DATABASE=Testdatabase;UID=Stealth;PWD=***********";
sqlVerbinding.Open();

Om jullie voor te zijn:
Ja, ik heb voordat ik heb de code doorstuurde het ip veranderd in mijn externe ip.
Ja, de server is toegankelijk via het internet (reageert op zowel ping als http requests ivm apache server)

Bij voorbaad dank!

Mess with the best, die like the rest

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 16:01

Koppensneller

winterrrrrr

Heb je uberhaubt de error gelezen?

code:
1
When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections.

Oftewel: kijk even na of je in de instellingen van SQL Server 2005 wel remote connections toestaat.

• ThaStealth
KoppenSneller schreef op donderdag 23 november 2006 @ 20:34:
Heb je uberhaubt de error gelezen?

code:
1
When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections.

Oftewel: kijk even na of je in de instellingen van SQL Server 2005 wel remote connections toestaat.
daar via lokaal netwerk dit wel toegestaan is lijkt me dit wel goed te staan, ik kan gewoon via mijn pc naar de server toe connecten zonder foutmeldingen

Verwijderd

Ook erover nagedacht dat er misschien wel eens een routertje wat een poortje open moet hebben eer dat er data doorheen kan? Want zonder de netwerkconfiguratie aan ons te tonen kunnen wij je natuurlijk niet verder helpen

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 20:44 ]

Verwijderd

Aanvulling op KoppenSneller: "SERVER=10.0.0.175\SQLEXPRESS"... standaard staat bij Express connectie over TCP/IP uit, en kun je alleen connecten over named pipes, en (op dezelfde machine) via shared memory. TCP/IP support moet je dus expliciet aanzetten.

• ThaStealth
@Lupare
Modem gooit alle serverrequests door naar de server poort maakt nix uit

@Afterlife
Staat aan, alles behalve VIA staat enabled

@Rob (hieronder)
Heb die kb ook gezien en heb em gevolgd

[ Voor 44% gewijzigd door ThaStealth op 23-11-2006 20:52 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

"The JDBC provider only works with the TCP/IP protocol which is disabled by default on Sql Express. You need to enable the TCP/IP Protocol from the SQL Server Configuration Manager that ships with SqlExpress and re-start the server. Look under SQL Server 2005 Network Configuration -> Protocols for SQLEXPRESS-> TCP/IP->Enable."

• ThaStealth
kickje

Probleem bestaat nog steeds en bovengenoemde oplossingen heb ik geprobeert (zonder effect :'( )

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Als je pech hebt houdt je internetprovider verkeer over die poort tegen. Je zou eens het poortnummer kunnen veranderen.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• ThaStealth
waar verander ik dat?
ik laat mensen btw connecten naar mijn ip, dus 81.bla.bla.bla niet naar mijn 'hostname' ofzo, kan dit kwaad?

[ Voor 72% gewijzigd door ThaStealth op 28-11-2006 20:42 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:04
Jaaah.... een beetje moeite doen mag wel; rechts klikken in die manager app, dan ergens network configuration ofzo, en daar kan je de poort veranderen.

https://fgheysels.github.io/

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:04
Deze trouwens al gezien:
klik
Blijkbaar moet je dus met TCP/IP connecten, en dus niet via named pipes.

https://fgheysels.github.io/

• ThaStealth
ow ik zat verkeerd te zoeken, zat in de Management Studio te zoeken ipv in de configuration manager sorry :o

maar helaas, ik heb em naar port 78 gezet (redelijk neutrale poort dacht ik) en hij doet nog steeds niets bij iemand via internet, over netwerk probleemloos

Pagina: 1