Laptop keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 07:10
Hallo,

Ik ben al enkele maanden op zoek naar een nieuwe laptop, mijn Dell Latitude D500 begint echt te krap te worden, bovendien begint hij ook mankementen te vertonen.
Mijn budget ligt rond de 1000 euro, hooguit 1100.
Een grote eis is de toekomst, ik wil de laptop gebruiken als vervanger voor een PC.
Ook zal ik de laptop veel onderweg gebruiken,dus op school en lange trein ritten.
Een goede accu is dus bijna een must have.

Wat doe ik er mee?
Het standaard werk, msn,office, rarren parren enz.
Een grote gamer ben ik niet, toch wil ik wel een standalone videokaart.
Ik vraag mij vooral af of een Core Duo genoeg is, voor mijn doeleinden wel natuurlijk.
Maar voor de toekomst?
Ik wil een laptop van een degelijk merk, het liefst geen Packard Bell, Acer e.d. daar heb ik slechte ervaringen mee.
Ik heb al verschillende configuraties bekeken van Toshiba en Asus, maar ik kom er niet echt uit.
Heeft iemand een goede laptop in gedachten?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kan beter eerst jezelf voorbereiden, zoals ook in "Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?" staat. Daarna flink wat topics doorlezen in dit forumdeel. Op GoT wordt veel meer voorwerk van je verwacht, geen open vragen zoals je nu doet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 07:10
gambieter schreef op donderdag 23 november 2006 @ 20:34:
Je kan beter eerst jezelf voorbereiden, zoals ook in "Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?" staat. Daarna flink wat topics doorlezen in dit forumdeel. Op GoT wordt veel meer voorwerk van je verwacht, geen open vragen zoals je nu doet.
Nou, open vragen.
Ik twijfel gewoon tussen een Core2Duo en een Core Duo.
Neem als voorbeeld de Toshiba 100-683, mooi systeem, mooie prijs.
Maar die Core Duo brengt me aan het twijfelen.
Eigenlijk is alleen de processor een struikelblok bij mij, ik vraag mij af of ik daar weer een paar jaar mee vooruit kan, zeker in combinatie met Vista.
Het gebruik van mijn systeem veranderd niet veel meer denk ik.
Een gig intern is momenteel meer een standaard dan een uitzondering, zeker in combinatie met Vista.
Dit valt opzich nog uit te breiden tegen een kleine prijs, maar een processor is vaak toch duurder..
Bovendien vind ik die glanzende schermen van tegenwoordig ook niet echt een uitkomst, het ziet er wel heel mooi uit, maar die spiegeling is een beetje irriterend

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05

Thandor

SilverStreak

Inderdaad, op GoT verwachtten we dat je eerst zélf even zoekt naar interessante modellen. Topics met daarin een wensenlijstje is dus niet de bedoeling.

Hoe kun je nu het beste te werk gaan?
Bekijk eens wat jouw eisen zijn. Denk hierbij niet alleen aan de snelheid van de processor of de videokaart maar ook aan accuduur, gewicht en schermgrootte :). Op van de voorgenoemde eisen en het budget selecteer je een aantal notebooks. Van het lijstje welke dan ontstaat dien je er één te kiezen: Ofwel, verdiep je in de notebooks die op het lijstje staan en maak een keuze :).

[edit]
Ik twijfel gewoon tussen een Core2Duo en een Core Duo.
Tweakers.net - Core 2 Duo vergeleken met Core Duo. :)
Gevonden met slechts een eenvoudige zoekopdracht.

[ Voor 24% gewijzigd door Thandor op 23-11-2006 20:48 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.