Tuniq Tower 120 inkorten mogenlijk?

Pagina: 1
Acties:

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:25

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Heb gisteren de Tuniq 120 gehaald en vandaag mijn nieuwe behuizing binnen gekregen.
Nu blijkt dus dat ik +- 1-2cm te weinig ruimte heb en de behuizing dus niet meer dicht zou kunnen.
Nu vraag ik me af of ik die heatpipes door kan knippen?
Weet niet of dat masieve koperen pijpjes zijn of dat ze gevuld zijn met iets?
Iemand die daar meer vanaf weet of evt een alternatieve koeler kan aanbevelen die max 13 cm hoog is.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
2e hit op google
beetje zoeken mag wel.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Om even wat duidelijker te antwoorden: Nee dit kan niet. De Heatpipes zelf niet iig. Hier zit idd. een vloeistof in dat opwarmt>opstijgt>boven weer afkoelt door de grote hoeveelheid fins om daarna weer naar beneden te zakken.Dat is het nut van een heatpipe. Als je hem dus afknipt kan de vloeistof weg en is je effect dus ook weg. Heb zelf de TTBT gehad waar ik erg tevreden over was. Mss daar eens naar kijken? Is ook een vrij grote koeler. Anders de Artic Freezer 7 pro? Die is kleiner.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:25

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
En als ik er wat lamellen afros, zou ik de heatpipes dan kunnen buigen, of ben je dan het effect kwijt ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-02 11:07

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Die paar lamellen kun je er misschien wel afhalen (en heel misschien die pipes buigen zonder ze te breken, 1 gaatje = teveel), maar dan nog blijft je fan gewoon hoog. Ik denk dat het beter is te kijken naar een lagere fan (Zalman CNPS9500 misschien? 125mm hoog, dan heeft hij ook de ademrichting hetzelfde, zodat je daar ook geen ruimte voor hoeft te laten)
Ik neem overigens aan dat je op zoek bent naar een performance koeler die niet al te luidruchtig is, want meestal is de TT120 overkill, net zoals de meeste aangeraden opties :+

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01:42
Mag ik vragen wat voor case je hebt dat t niet past?
Pagina: 1