Nieuwe kast

Pagina: 1
Acties:

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:07

yassine

Nothing to it but to do it!

Topicstarter
Ik ben al een tijdje naar een nieuwe kast.

Maar er is zoveel aanbod dat ik er niet meer uitkom :)

Ik heb de Aerocool Extreme Engine 3T :9~ altijd prachtig gevonden, maar hellaas wel te duur.
Daarnaast voel ik wel wat voor de Tsunami en de Swing.

Om een lang verhaal kort te houden, wou ik graag wat advies hebben wat een goede kast is
( qua Prijs/kwaliteit )

De kast moet ieder geval:
1. een beetje ruim zijn
2. een Click systeem hebben voor Expansion en HD slots
3. Goeie airflow hebben ( daar bedoel ik mee Plaats voor een 12 MM rear en front fan! )
4. Niet te duur zijn. ( max 60 euro )
5. Side window hebben

Nou dat is in het kort hoe ik mijn kast wil hebben. :)

[ Voor 4% gewijzigd door yassine op 23-11-2006 19:40 ]

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:43

Pinjataaa

Hit me!

Moet je ff kijken wat deze kost

http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=15900

Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/900_q.jpg

Hij heeft iig wel een goede airflow met zn 20cm fan boven en 3 12cm fans

[ Voor 34% gewijzigd door Pinjataaa op 23-11-2006 19:41 ]

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
77 euro duur? dat is toch geen geld...

Je wil wel veel hebben qua kast... Ik zou zeggen: doe het zelfde als ik heb gedaan, loop de HELE pricewatch langs... ik moest laatst ook een extra kastje hebben.

Maargoed, om je toch te helpen: een Aopen QF50D, zit een 350watt forton voeding bij, dus dat is wel in orde...
Verder is de kast wel in orde, niet extreem veel, maargoed hij is dan ook maar 50 euro.

Als ik jou was zou ik in een keer een echt goede kast kopen en ~100 euro er voor uitgeven.
Ik heb vroeger (6 jaar terug ofzo) ook een bagger kast gekocht, ben sinds dien al weer 2 keer veranderd

/edit
@hierboven
WTF!! wat een CM Stacker 830 ripoff!!! :/ :r

[ Voor 5% gewijzigd door ixl85 op 23-11-2006 19:43 ]

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-02 16:32
ixl85 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 19:42:
77 euro duur? dat is toch geen geld...

Je wil wel veel hebben qua kast... Ik zou zeggen: doe het zelfde als ik heb gedaan, loop de HELE pricewatch langs... ik moest laatst ook een extra kastje hebben.

Maargoed, om je toch te helpen: een Aopen QF50D, zit een 350watt forton voeding bij, dus dat is wel in orde...
Verder is de kast wel in orde, niet extreem veel, maargoed hij is dan ook maar 50 euro.

Als ik jou was zou ik in een keer een echt goede kast kopen en ~100 euro er voor uitgeven.
Ik heb vroeger (6 jaar terug ofzo) ook een bagger kast gekocht, ben sinds dien al weer 2 keer veranderd

/edit
@hierboven
als ik eerlijk moet zijn doet die kast me denken aan een Thermaltake Armor :9 O+

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-01 18:32

Brantje

De post is daar >>

[mierenneukermode]
3. Goeie airflow hebben ( daar bedoel ik mee Plaats voor een 12 MM rear en front fan! )
is wel erg klein he ;)
[/mierenneukermode]
Een side window kan je toch zo er inmaken?
Ik raad een een CM Stacker aan.
Deze zijn lekker ruim en een window kan je er bij kopen.
Verder 77 euro is niet echt veel voor een goede case.
Ik heb hier een kast staan van dik 100 euro ;).

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 16:26

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik kan je aanraden om even door te sparen en (zoals hierboven wordt gezegd) een duurdere kast te kopen.
Een goede kast is al gauw boven de 100 euro, maar dan heb je wel iets waar je langer mee doet.

Zelf heb ik pas geleden deze gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/P180.jpg

Misschien dan wel geen sidewindow, maar wel een erg fijne kast.
Stil, koel en stevig.
Genoeg ruimte en toch leuk om te zien.

Alleen is deze 120 euro.... (zonder voeding)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:47
ixl85 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 19:42:
dan moet je toch echt eens goed kijken hoe die Stacker 830 er uit ziet hoor, die is toch echt _heel_ anders 8)7 .

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:03

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Hmm, de CoolerMaster Centurion 532 is 56 euro bij Komplett (zal elders vast wel goedkoper zijn), is redelijk ruim van binnen, heeft een click systeem voor alles (behalve de moederbord, maar dat is logisch), heeft een 12mm front fan en heeft ruimte voor een 12 of 8mm rear fan, ... alleen dus geen side window, maar als je zelf wilt gaan modden..? De voeding moet je er zelf bij regelen aangezien dit kast zonder voeding wordt geleverd.

In ieder geval heb ik zo'n ding en ben er enorm happy mee. :D

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/product_common_images/f104c59ed52f54b7494dc6bf5e7dc7dd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/product_common_images/3baf2e887958d849b2c12e71485e76f9.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Trinsec op 23-11-2006 19:58 ]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• SinergyX
  • Laatst online: 16:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

yassine schreef op donderdag 23 november 2006 @ 19:38:
De kast moet ieder geval:
1. een beetje ruim zijn aardig ruim
2. een Click systeem hebben voor Expansion en HD slotsgoed werkend click system
3. Goeie airflow hebben ( daar bedoel ik mee Plaats voor een 12 MM rear en front fan! ) zit er al in ;)
4. Niet te duur zijn. ( max 60 euro ) €58.87 :D
5. Side window hebben mooie side window :>
Afbeeldingslocatie: http://www.pczaak.nl/catalog/images/zenith.jpg
€58.87 :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• yassine

yassine

Topicstarter
Pinjataaa schreef op donderdag 23 november 2006 @ 19:41:
Moet je ff kijken wat deze kost

http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=15900

[afbeelding]

Hij heeft iig wel een goede airflow met zn 20cm fan boven en 3 12cm fans
Die hellaas ook te duur voor mij. 99 euro.

Verder heb ik al een voeding ( liberty 620 watt enermax O+ )

Die Pc hierboven^^ ziet er wel vet uit. Heb je ook een webshop die hem verkoopt? en de product naam?

Edit: Die cooler master is ook best mooi en goedkoop :) Ga ff de reviews kijken. Maar wat is dat Helemaal onder de kast>? een Drive voor WC ?

[ Voor 11% gewijzigd door yassine op 23-11-2006 20:05 ]

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

yassine schreef op donderdag 23 november 2006 @ 20:02:
[...]

Edit: Die cooler master is ook best mooi en goedkoop :) Ga ff de reviews kijken. Maar wat is dat Helemaal onder de kast>? een Drive voor WC ?
Helemaal rechts onderaan de open kast van de CM C 532? Gewoon, ruimte voor harde schijven. Je kan met een klik systeempje de rails aan de zijkanten van de harde schijven doen en de schijven er zo in schuiven. :) Het kostte me wel even wat tijd om dat uit te vogelen aangezien dit mijn eerste klik-kastje is, maar ben er uberhappy mee.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Staat er groot op :P Zenith powered by Recom. Oftwel Recom Zenith :)
Pricewatch heeft hem, anders een snelle google vind je hem best snel (ik heb hem gewoon in de winkel gekocht, gouda).

Onderin heeft de Zenith ook, dat zijn drive-bays voor je hardeschijven. Ze staan nu haaks ipv recht in de kast, kan je sneller wisselen (met click-systeem).

edit, ben je niet zo'n lichtjes fan, de 2x 3 blauwe stukken aan de voorkant geven standaard blauw licht. De middelste 2 lichten rood op bij schijf activiteit. Zij-fan heeft blauwe leds.

[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 23-11-2006 20:09 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ixl85
Waarom zo'n dure voeding en een relatief duur systeem en dan bezuinigen op je case?
Goedkoop is duurkoop, vooral met kasten van merken zoals Recom ed (veredelde mod merken)

Ow en over die stacker ripoff:
Afbeeldingslocatie: http://www.daiwa.net/images/products/CSE-RC-830-KKN1.JPG
1+1
Afbeeldingslocatie: http://www.bymcomputer.cl/images/Master%20CM%20Stacker%20Full.jpg

=

Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/900_q.jpg

Ow brantje:
De goedkoopste stacker is 150 euro.... (moet wel zeggen, was het geld wel waard)

• yassine

yassine

Topicstarter
Trinsec schreef op donderdag 23 november 2006 @ 20:07:
[...]

Helemaal rechts onderaan de open kast van de CM C 532? Gewoon, ruimte voor harde schijven. Je kan met een klik systeempje de rails aan de zijkanten van de harde schijven doen en de schijven er zo in schuiven. :) Het kostte me wel even wat tijd om dat uit te vogelen aangezien dit mijn eerste klik-kastje is, maar ben er uberhappy mee.
Ow mooi weet ik dat ook weer. Is het te verwijderen? aangezien ik maar 1 hardeschijf heb.

En valt er een beetje in te werken>? (ruimte)

[ Voor 4% gewijzigd door yassine op 23-11-2006 20:13 ]

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

yassine schreef op donderdag 23 november 2006 @ 20:12:
[...]

Ow mooi weet ik dat ook weer. Is het te verwijderen? aangezien ik maar 1 hardeschijf heb.

En valt er een beetje in te werken>? (ruimte)
Net even gekeken (de zijpaneel is nogal makkelijk open te schroeven. :) ), lijkt me wel verwijderbaar. Maar ik zou niet weten waarom, ik heb ook maar 1 harde schijf en het zit daar wel zo handig. :)

Ohja, de zijpaneel heeft 2 kleine roosters, en als je een voeding hebt met LEDs, kan je nogal makkelijk een kijkje naar binnen nemen door het rooster als je dat perse wou. ;) Zonder een voeding met LEDs lukt dat ook wel, maar dan is het binnen nogal donker he. ;) Tenzij je echt een window erin wilt als sier, maar persoonlijk vind ik dat overbodig.

En wat ruimte betreft, prima mee te werken. In ieder geval zat ik helemaal niet zo erg mee te kutten als met mijn oude case.
De front panel is nogal makkelijk eraf te halen, zodat je dus dingen vanuit de voorkant erin kan schuiven. Wat dat betreft is de ruimte meer dan genoeg.

En, persoonlijk voor mij, een van de hoofdredenen om dit kast te nemen (naast het click-systeem) was dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/product_common_images/2dae5857bbb724b32e075a2c29c5e47d.jpg
Mijn kast zit op de grond naast mij, en dit maakte het zo veel makkelijker voor me. 8)

[ Voor 26% gewijzigd door Trinsec op 23-11-2006 20:20 ]

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• yassine

yassine

Topicstarter
SinergyX schreef op donderdag 23 november 2006 @ 20:07:
Staat er groot op :P Zenith powered by Recom. Oftwel Recom Zenith :)
Pricewatch heeft hem, anders een snelle google vind je hem best snel (ik heb hem gewoon in de winkel gekocht, gouda).

Onderin heeft de Zenith ook, dat zijn drive-bays voor je hardeschijven. Ze staan nu haaks ipv recht in de kast, kan je sneller wisselen (met click-systeem).

edit, ben je niet zo'n lichtjes fan, de 2x 3 blauwe stukken aan de voorkant geven standaard blauw licht. De middelste 2 lichten rood op bij schijf activiteit. Zij-fan heeft blauwe leds.
Valt met deze kast goed te werken? Is de Constructie niet al te slap>? Ik kan namelijk geen enkele review vinden.

2 serieuze overweginen voor mij zijn de Cooler master of de Recom Zenith :)

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:43

Pinjataaa

Hit me!

die recom lijkt net een photoshop :P
Als je kijkt hoe die Z voorop zit en die tekst enzo.. Echt zo'n dinkie-toy kast :D
Mja verder lijkt mij dit ook een crappy kast, maarja dat heb je met zo;n prijs.

Uit ervaring raad ik je echt aan een goede kast te kopen. Heb al meerdere el-cheapo kasten gehad en ze gingen allemaal kapot. De één begon steeds erger te trillen, de ander had een uber slechte airflow enz.

[ Voor 3% gewijzigd door Pinjataaa op 23-11-2006 20:40 ]

• SolidShadow
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09-2023
Ik moet mij bij nhimf aansluiten, vind het een absolute topbehuizing. Heb hem zelf ook in het zwart, en jah jammer dat er geen sidewindow in zit maar hij is wel geweldig.

De toppunten zijn dat ik na 6maanden een schoonboederbord blijk te hebben zonder stof.
De achterkant waar een 12cm fan opening zit en als ik er doorheen kijk een radiator zie zitten. "Waar plaats voor is" in de behuizing.
En de behuizing is zeer stil, geen resonantie etc.

Nadeel is de voeding ligt onderin. Nu is dit natuurlijk een geweldig mooi systeem zo antec het beschrijft. Maar ik besefte pas bij installatie als mijn waterkoeling ooit eens lek zou gaan, het wel eens vuurwerk zou kunnen worden.

• yassine

yassine

Topicstarter
SolidShadow schreef op donderdag 23 november 2006 @ 20:51:
Ik moet mij bij nhimf aansluiten, vind het een absolute topbehuizing. Heb hem zelf ook in het zwart, en jah jammer dat er geen sidewindow in zit maar hij is wel geweldig.

De toppunten zijn dat ik na 6maanden een schoonboederbord blijk te hebben zonder stof.
De achterkant waar een 12cm fan opening zit en als ik er doorheen kijk een radiator zie zitten. "Waar plaats voor is" in de behuizing.
En de behuizing is zeer stil, geen resonantie etc.

Nadeel is de voeding ligt onderin. Nu is dit natuurlijk een geweldig mooi systeem zo antec het beschrijft. Maar ik besefte pas bij installatie als mijn waterkoeling ooit eens lek zou gaan, het wel eens vuurwerk zou kunnen worden.
Alleen stoort de prijs me erg.

Wat als ik mijn budget opvoer naar 80 euro? Zou dan de Aerocool Extreme engine geen geweldige oplossing zijn?
Afbeeldingslocatie: http://www.sirius.pl/obrazki/20395/2039556__s2_9.jpg :9~

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Hehe, hangt van je smaak af. Ik vond een 'normale' kast wel goed genoeg. Moest niet te druk zijn voor mezelf, de bays moesten helemaal vrij zijn (ik *haat* deurtjes), en de rest moest goed toegankelijk zijn. Je hebt duidelijk een voorkeur voor de drukkere kasten. ;)

Maareh, een 'goede' kast hoeft echt geen honderden euro's te kosten. De CM Centurion 532 (wat ik dus heb) is degelijk, is goed gebouwd, heeft een prima klik-systeem, en kostte me maar 56 euro. Het hangt helemaal af van wat *JIJ* wilt.

P.s. Wil jij je kast op tafel of op de grond? Check waar de ingangen zijn voor o.a. USB en geluid enzo aan de voorkant. Niets is irritanter dan te moeten bukken als je 'even snel' een USB poortje wilt gebruiken voor iets tijdelijks. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Trinsec op 23-11-2006 21:26 ]

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• ixl85
Nee aerocool heeft allemaal van die semi-hippe modellen (ok over je smaak zal ik niet twisten ;)) die de kwaliteit en stevigheid van bijv antec/coolermaster/lian li/silverstone missen. Vaak hebben de kasten ook een te hoog plastic gehalte...

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pinjataaa schreef op donderdag 23 november 2006 @ 20:34:
die recom lijkt net een photoshop :P
Als je kijkt hoe die Z voorop zit en die tekst enzo.. Echt zo'n dinkie-toy kast :D
Mja verder lijkt mij dit ook een crappy kast, maarja dat heb je met zo;n prijs.

Uit ervaring raad ik je echt aan een goede kast te kopen. Heb al meerdere el-cheapo kasten gehad en ze gingen allemaal kapot. De één begon steeds erger te trillen, de ander had een uber slechte airflow enz.
Het is ook een photoshop, maar die foto was klein genoeg om te laten zien. :P De tekst daarentegen staat er echt op, mooi Z logo onderaan. De fans zie je niet in het plaatje, maar zitten er wel in. Echte foto's kunnen wel op verzoek :)

Ik heb deze kast en hij is toch bijzonder robuust. De voorkant is van plastic, maar toch bijzonder goed werkend. Alleen het deurtje lijkt me te kunnen breken mocht je hem tever openslaan (hier altijd dicht) Afwerking is erg goed, vooral zij window paneel. Achter het deurtje zit de audio/usb extra aansluiting.

Ik draai een 7900GTX, AMDX2 4200 (stockcooler) en de 3 standaard fans en hij is bijzonder stil. Zelfs met heavy games blijft de 7900 bijzonder rustig, temp CPU max 42 graden (@28graden kamer). Geen trilling, voeding is goed te plaatsen.

Daarbij, met een budget moet je soms genoegen nemen met minder. Mijn vorige Lian Li was een regelrechte ramp, maar heeft me wel een bijna 200 euro gekost. Voor 60 euro ben ik 100% happy met deze kast.

• yassine

yassine

Topicstarter
@ SinergyX

Je heb een Direct Message gaat over de pics :)

Edit: Denk er serieus over na om de Centurion 532 te nemen, tenzij iemand me het tegendeel bewijst. :)

[ Voor 37% gewijzigd door yassine op 23-11-2006 22:18 ]

• yassine

yassine

Topicstarter
Het is dan toch de Cooler master geworden :) Thanx allemaal voor de hulp _/-\o_

( kon het niet laten :P )
Afbeeldingslocatie: http://img385.imageshack.us/img385/3448/pica223mu0.jpg

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Whee! Congrats! Leuk ding he? :)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• yassine

yassine

Topicstarter
Thanks

Nou en of. Dit is echt een verademing vergelijken met mijn vorige schroef-kast. Dit is zo vele malen makkelijker. En de kast is lekker ruim en goeie layout! :)

En de prijs is ook lekker, voor wat je ervoor krijgt. ( bij mycom 64,95, ja op internet was ie 57. icl verzendkosten maar geen zin om daar op te w8ten :P )

Verwijderd

Ik ben hier met een (zeer) late reactie, maar ik zou graag de Recom Zenith kopen, dus

@ SynergyX: zou je die pics van je Recom Zenith naar snobke89[at]gmail[dot]com willen sturen plz? Ik vond de foto's op Internet ook al te Photoshopped :P

Thx!
Pagina: 1