Toon posts:

sli met asus en xfx kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vraagje ik heb hier een 7600 gt van xfx liggen en een 7600gt van asus.
Als ik ze in een sli opstelling zet worden allebij de kaarten wel herkend maar ik kan sli in de nvidia drivers niet aanzetten of zelfs vinden..

Ligt dit aan het feit dat het verschillende merken zijn??

Zijn wel extact dezelfde kaarten alleen verschillend merk met dezelfde kloksnelheid, geheugen ed.

:?

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-07 08:01

codeneos

[...]

De bios van de kaarten moet het zelfde ( edit: hoeft niet dus! ) zijn dacht ik. Als het identieke kaarten zijn kan je een backup van je video-bios maken (van één van beide kaarten) en de andere kaart met deze bios flashen.

Tools om je bios te flashen kan je vinden op: http://www.mvktech.net. Ook is er een hele serie biosjes beschikbaar. En een backup van je video-bios kun je maken met ati-tool en nibitor (weet het niet zeker).

[ Voor 39% gewijzigd door codeneos op 23-11-2006 19:15 ]

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
codeneos schreef op donderdag 23 november 2006 @ 19:09:
De bios van de kaarten moet het zelfde zijn dacht ik. Als het identieke kaarten zijn kan je een backup van je video-bios maken (van één van beide kaarten) en de andere kaart met deze bios flashen.
Nee, dat hoeft niet. De snelheid van het geheugen, en de snelheid van de core moet gelijk zijn. Ook moet het aantal pipelines/shaders gelijk zijn. Een ander merk kaart gaat prima.

• Haribotje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 11:07
Heb je de sli-brug geplaatst en ondersteund je moederbord wel SLI?

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-07 08:01

codeneos

[...]

De TS meldt dat het indentieke kaarten (alleen een ander stickertje) zijn met indetieke snelheden, en beide GTs dus even veel pipes open en dicht. Er van uitgaande dat de TS alles al geprobeert heeft lijkt het me geen slecht idee om de kaarten met de zelfde bios te flashen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door codeneos op 23-11-2006 19:15 ]

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:06
Wat voor moederbord heb je?>chipset, SLI brug wel in orde?

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

ik heb een asus m2n32 ws prof die sli ondersteund. en de brug zit er ook op.
De specs van de kaarten zijn exact hetzelfde dus lijkt mij dat dat geen probleem moet zijn.
De bios flashen heb ik nog niet geprobeert, ga ik straks gelijk proberen ( ben nog aan het werk 8)
Dus van 1 kaart de bios backuppen en in de andere kaart zetten..

Bedankt

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mja dit zijn dingen die wel vaker langs gekomen zijn. Zeker in de grotere nVidia topics, ga daar eens neuzen en gebruik de search :)
Overigens hoef je niet steeds te groeten in je posts, wij tweakers doen elkaar constant de groeten dus bewaar dat voor je email.
Misschien is het verstandig om even het Algemeen beleid door te nemen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.