[Java] Hoe af te wisselen tussen methods?

Pagina: 1
Acties:

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 17:32
...

[ Voor 99% gewijzigd door crazyheinz op 25-12-2006 12:59 ]

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-11 22:34
Wat heb je zelf al gedebugged? Print eens de waarde van startKeuze in methodes enzovoort..

Geef trouwens ook eens de code van verwerkJouwBeurt().

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

• crazyheinz
...

[ Voor 99% gewijzigd door crazyheinz op 25-12-2006 12:59 ]

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Waar in je code wissel je startKeuze om als waarde?
In andere woorden: zolang je startKeuze niet om en om 0 en 1 laat zijn, zal altijd hetzelfde ding uitgevoerd worden... bovendien is die "verwerkJouwBeurt" raar omdat hij stukjes van "speelSpel" lijkt te bevatten...

Je kan beter eens goed naar de structuur van je code kijken, want volgens mij mix je het een en ander door elkaar heen ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Infinitive op 23-11-2006 19:17 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-11 10:08

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verander je de waarde van startKeuze aan het einde van een beurt?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ga je daar ook nog een toelichting bij geven of mogen wij het voor je debuggen? Zo werkt dat hier niet in [PRG] en ik zou dan ook graag wat meer inzet van jezelf zien (conform de Programming Beleid Quickstart). Zo zou je, om te beginnen, eens je code kunnen debuggen.

Tevens is je topictitel ([java] probleem) nou niet echt duidelijk; graag zou ik een betere suggestie van je horen. Overigens lijkt Infinitive het antwoord al gegeven te hebben ;)

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 23-11-2006 19:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• crazyheinz
...

[ Voor 137% gewijzigd door crazyheinz op 25-12-2006 13:00 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
public void speelSpel() {
   // initialiseren enzo
   if (startKeuze == 0) {
      System.out.println("\n\nJij mag beginnen");
      geefStapelOverzicht();
      verwerkJouwBeurt();
   }
   else {
      System.out.println("\n\nDe pc begint");
      geefStapelOverzicht();
      verwerkComputerBeurt();
   }
   startKeuze = (startKeuze + 1) % 2;
}

Afgezien van dat ben ik het met Infinitive en RobIII eens dat je code gewoon niet netjes is en je eens goed zou moeten kijken wat je eigenlijk aan het doen bent. Mijn code hierboven zou in elk geval, met dank aan de modulo-operator, moeten zorgen voor het afwisselen. Je echte probleem, brakke code, wordt daar niet mee opgelost. :)
crazyheinz schreef op donderdag 23 november 2006 @ 19:29:
Ik kan moeilijk heel mn code posten, dat is pas een hele lap. De vraag is over een deel van het spel.
Ik dacht dat ik onder de code het toch redelijk goed heb uitgelegd wat er mis gaat en wat de bedoeling is.
Je geeft nergens aan wat precies moet gebeuren en wat je hebt gedaan om tot een oplossing te komen. Domweg een lap code posten en ervanuitgaan dat wij het voor je gaan debuggen is in elk geval niet de bedoeling, want dat is iets dat je zelf moet kunnen. ;) Al je code is posten is dus al zeker niet nodig, maar wat uitleg over je debugproces wel. :)
Het gaat over het spel Nim; dus als topictipel misschien [java]Nim ofzo?
Dat zal ook niet veel helpen, aangezien dat nog steeds niks duidelijk maakt. ;) De kern van je probleem staat nu in de topictitel, probeer de volgende keer een wat zinnigere titel te bedenken dan "probleem". ;)

[ Voor 40% gewijzigd door NMe op 23-11-2006 19:40 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

wat denk je van:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
public void speelSpel()
{
   geefStapelOverzicht();
   int spelstarter = rand()%2;
   if (spelstarter)
      verwerkJouwBeurt()
   while (!gameOver)
   {
      geeftStapelOverzicht();
      verwerkComputerBeurt();
      geeftStapelOverzicht();
      verwerkJouwBeurt();
   }
}

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik kan moeilijk heel mn code posten, dat is pas een hele lap.
Dat is dan ook (nooit) de bedoeling in PRG. Het gaat erom dat je relevante code post, en niet zomaar een lap code dumpt (en dan al helemaal niet zonder verdere tekst/uitleg zoals je in deze post deed).
De vraag is over een deel van het spel.
Ik dacht dat ik onder de code het toch redelijk goed heb uitgelegd wat er mis gaat en wat de bedoeling is.
Ja, maar we missen (nogmaals, conform de Programming Beleid Quickstart) heel wat info in je topic; je toont zelf 0,0 inzet maar dumpt je probleem hier gewoon en verwacht dat wij het voor je oplossen. Je had op z'n minst kunnen debuggen om naar de oorzaak te zoeken (en dan was het ook zo helder geweest waar het probleem in zat maar goed, iedereen maakt wel eens een foutje...).
Het gaat over het spel Nim; dus als topictipel misschien [java]Nim ofzo?
Het heeft geen ene moer met Nim te maken; althans: je vraag niet. Je vraag gaat over het afwisselen tussen A en B en hoe je dat (het beste?) doet. -NMe- heeft je topic al van een nieuwe titel voorzien ;)

Toch wil ik je er nogmaals, met klem, op wijzen dat je de Programming Beleid Quickstart eens doorleest voordat je hier post. Daar ben je al vaker op gewezen trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 23-11-2006 19:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1