Toon posts:

[ADSL] Line Sync nummer 999999

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

3 weken geleden begon ik problemen te krijgen met mijn Planet ADSL verbinding (comfort abonnement). De download snelheid was oke, maar de upload snelheid kwam niet hoger dan zo'n 15 kb/sec. Dit zorgde natuurlijk voor een heleboel vertragingen in het laden van websites.

Sinds 2 weken knippert het Line Sync lampje op mijn Alcatel Speedtouch Home ISDN modem regelmatig. Dan kan ik uiteraard ook niet internetten. Na een tijdje lost het zichzelf weer op en blijft het lampje branden. Het knipperen gebeurt heel onregelmatig, soms om de 15 min en soms om de 3 minuten.

Planet Internet opgebeld, modem direct aangesloten op ISRA-punt, modem gereset en zonder resultaat. Planet Internet zegt het door gegeven te hebben aan de technische dienst, maar na 2 weken wordt het probleem met de dag erger.

Nu zijn er dus twee dingen mogelijk:
1) Mijn modem is defect
2) Er is iets goed mis bij de ADSL centrale

Nu kan ik een nieuw modem kopen om te testen of het het probleem oplost, maar "binnenkort" krijg ik mijn IPB pakketje binnen met daarin een nieuw modem. Het lijkt me daarom zonde om voor die tijd 50 euro uit te geven aan iets dat je daarna toch niet meer gebruikt.

Iemand nog suggesties om het probleem op te lossen? Het is erg vervelend, ik zit nu in mijn examenjaar en heb internet dagelijks nodig voor schoolopdrachten. Als de verbinding steeds wegvalt, werkt dit niet zo fijn.

Alvast bedankt!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Wat voor een modem heb jij, al getest een paar uur zonder de splitter?
en wat is de afstand van isra tot modem ?

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al hierboven had geschreven heb ik een Alcatel Speedtouch Home ISDN modem en had ik het modem al op het ISRA-punt aangesloten, dus zonder splitter. Afstand van ISRA tot modem is circa 2 meter.

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-02 06:14
zet een advertentie op marktplaats en zet erin dat je een modem zoekt voor weinig in je omgeving.
het is een beetje een rare tip misschien maar er zijn veel mensen in Nederland die een modem als de jouwe niet meer gebruiken.